خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب راهنمای خرید تشک: ویژگی های یک تشک خوب چیست؟

راهنمای خرید تشک: ویژگی های یک تشک خوب چیست؟

زمان مطالعه : 

5 دقیقه دقیقه

خرید تشک و کالای خواب هم مانند خرید هر کالای دیگری نیاز به بررسی های کافی پیش از خرید دارد که اهمیت وجود یک راهنمای دقیق برای تشخیص و شناخت تشک مرغوب از تشک های بی کیفیت را دوچندان می کند.

از همین جهت ما در مجله اینترنتی پیت کت در این مطلب تصمیم گرفتیم مهم ترین پارامتر ها را در خرید یک تشک به شما معرفی کنیم، پس لطفا اگر علاقه مند هستید یک خرید خوب و هوشمندانه هستید ما را در ادامه این مطلب دنبال کنید.



1. سلیقه خواب کاربر تشک:

اولین مسئله ای که برای انتخاب یک تشک باید مورد توجه قرار گیرد، سلیقه خواب فرد یا افراد استفاده کننده از تشک است. پاسخ به این سوال که استفاده کنندگان از تشک، کدام حالت سفتی یا نرمی را ترجیح می دهند یا هر عادت دیگری که در نحوه خوابیدن افراد ممکن است وجود داشته باشد  باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

به عنوان مثال اگر فرد خواستار تشکی نرم باشد، استفاده از تشک طبی فنری و اگر خواستار سفتی در تشک باشد، تشک های طبی می‌توانند گزینه های مناسب تری برای این افراد تلقی شوند.

بیشتر بخوانید: آیا می دانید چه تشکی برای بدنتان مناسب است؟ طبی یا طبی فنری؟ 



2. سن افرادی که بر روی تشک می خوابند:

بهترین مارک تشک

سن فرد استفاده کننده از تشک از دیگر فاکتورهای مؤثر بر انتخاب یک تشک است که معمولا رابطه مستقیمی با وزن و انعطاف پذیری بدن دارد.


بهتر است از تشک فنری صرفا برای سنین پایین (کودک و نوجوان) که دارای وزن پایین تر، آمادگی بدنی بالاتر، اندام انعطاف پذیرتر و مشکلات سلامتی کمتر هستند، استفاده گردد.


ذکر این نکته ضروری است که استفاده از تشک فنری برای سنین بالاتر، علاوه براین که احتمال بروز درد در نواحی مختلف بدن را افزایش می دهد، باید به این نکته نیز توجه داشت که این تشکها در هنگامی که وزن بدن بر روی آنها قرار میگیرد تغییر فرم می دهند و تا 70 درصد از ارتفاع خود را در برخی نقاط از دست می دهند که می تواند برای بدن هایی که از انعطاف پذیری کمی برخوردار هستند تبدیل به یک چالش جدی شود.
 به طور کلی تشک های طبی فنری برای سنین جوانی توصیه شده و برای سنین بالا استفاده از تشک طبی پیشنهاد می شود.



3. مجموع وزن فرد یا افراد استفاده کننده از تشک:

لازم است قبل از هرگونه اقدام برای انتخاب یا خرید تشک، برآورد دقیقی از مجموع وزن صورت گیرد تا بتوان از آن برای اطمینان از تطابق مشخصات تشک با شرایط استفاده کنندگان استفاده نمود.


اما براساس یک اصل کلی، برای وزن های مجموع بالاتر از 200 کیلوگرم، تشک طبی گزینه مناسب تری خواهد بود.



4. وضعیت سلامت ستون فقرات کاربر تشک:
توجه به وضعیت سلامت در ستون فقرات عامل مهم دیگری است که مستقیما بر سلامت عمومی بدن و احساس رضایت فرد مؤثر است.
به همین دلیل چنانچه فرد دارای مشکلاتی نظیر گودی کمر، دیسک کمر، انحرافات مهره های کمر و گردن و درد در هر یک از نواحی بدن می باشد، باید قبل از تصمیم گیری درخصوص خرید تشک، حتما به پزشک متخصص مراجعه و راهنمایی های لازم در جهت انتخاب تشک مناسب را کسب نماید.



5. گارانتی و پشتیبانی تشک:

گارانتی بهترین تشک ها ایرانی

اگرچه تعداد سال های گارانتی می تواند عاملی مؤثر در خرید تشک محسوب شود، اما لزوم اطمینان از پشتیبانی واقعی برگه ضمانت نیز حتما باید مد نظر قرار گیرد. این مسئله خصوصا در محصولاتی که دارای نمونه های غیر اصلی هستند، اهمیتی بیش از پیش خواهد یافت. علاوه بر موارد  یاد شده، گستره ی فعالیت نمایندگی خدمات پس از فروش محصول در هر نقطه از کشور باید مورد توجه قرارگیرد تا در صورت بروز هرگونه مشکل در تشک خریداری شده، پروسه مراجعات حضوری یا غیرحضوری مشخص و قابل پیگیری باشد.

اما مجموعه ای وجود دارند که برای راحتی در تصمیم گیری و خرید، سبد محصولات خود را پر از تشک های اصل و با پشتیبانی خوب کرده اند، به طور یکی از این مجموعه ها فروشگاه اینترنتی بلج است که تمام مدل های تشک اصل و با کیفیت موجود در بازار ایران را برای مشتریانش وارد سبد محصولات خود کرده و ما نیز به شما پیشنهاد می دهید حتی برای یک بار انوع تشک های موجود در وب سایت بلج را ببنید و با دیگر تشک و مارک های تشک مقایسه کنید تا بهتر و همچنین آسودگی خاطر خرید کنید.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید