خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب ویژگی های یک تشک با کیفیت چیست؟

ویژگی های یک تشک با کیفیت چیست؟

زمان مطالعه : 

4 دقیقه دقیقه

انسان ها در طول زندگی خود همواره در معرض مقایسه و انتخاب های مختلف قرار داشته و دارند، از انتخاب روزمره‌ای مثل خرید یک آبمیوه گرفته  تا خرید محصولاتی نظیر کالای خواب که به صورت مستقیم و  غیر مستقیم  با سلامت فرد مرتبط است.

در میان گروه دوم نیز محصولاتی مثل تشک وجود دارند که علاوه بر سلامتی، در احساس رضایت برای شروع یک روز خوب نیز می توانند تاثیر زیادی داشته باشند و همه افراد در تلاش اند با کیفیت ترین آن را انتخاب کنند.

وقتی صحبت از کیفیت تشک به میان می آید ، اولین نکته ای که به ذهن خطور می کند پیدا کردن ویژگی هایی برتر است که انتخاب ما را به اصطلاح یک سر و گردن بالاتر از بقیه نمونه های مشابهش قراردهد.

البته باید توجه داشت که خوب و باکیفیت بودن از نظر افراد مختلف، می تواند دارای تعاریف متفاوتی باشد و نمی توان برای همه افراد یک نسخه واحد پیچید!!!

اما در یک نگاه کلی می توان گفت که یک تشک خوب و ایده آل شامل ویژگی های زیر باشد، پس لطفا با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی های یک تشک خوب و مرغوب برپردازیم.



1. قابلیت تحمل وزن مناسبی داشته باشد

مقاومت و استحکام لازم برای تحمل مجموع وزنی که روی آن قرار می گیرد را داشته باشد و تغییر فرم ندهد. همیشه باید در نظر داشت که برآورد صحیحی از وزن فرد (در تشک یک نفره) یا افراد (در تشک های دونفره) در نظر گرفته شود.
برای مثال در وزن های بالا استفاده از تشک فنری علاوه براحتمال بروز درد و مشکل در ستون فقرات، باعث می شود تا 70 درصد تشک نیز بخوابد و تدریجا به کف تخت بچسبد.



2. تشک باب سلیقه کاربرش باشد

نیازها و سلایق فرد را تأمین کند. اولین سوالی که باید قبل از خرید هر نوع تشکی به آن پاسخ داده شود مربوط به میزان نرمی یا سفتی مورد انتظار است. برای مثال هر نوع تشک طبی حتی در مبالغ خیلی بیشتر هم سفت و هر نوع تشک طبی فنری حتی در قیمت های بالا حالت نرمی خواهند داشت. از طرفی در انتخاب تشک برای تخت های دو نفره باید به میزان حساسیت افراد نسبت به تکان های احتمالی توجه کرد.



3. تشک باید از نظر پزشکی تایید شده باشد

با آناتومی بدن همخوانی داشته و مشکلات احتمالی در ناحیه کمر و ستون فقرات را تشدید نکند. یک تشک با کیفیت، تشکی است که در کنار ایجاد شرایطی مناسب در وقت استراحت، باعث بروز درد در نواحی مختلف بدن، علی الخصوص ستون مهره ها نشود.

در این خصوص توصیه می شود افرادی که سابقه بیماری های مرتبط با ستون فقرات را دارند حتما قبل از انتخاب یا خرید تشک، به پزشک متخصص یا کارشناسی که اطلاعات کافی در این زمینه دارند، مراجعه و با آنها مشورت کنند.



4. مارک تشک باید اورجینال باشد

تشک خریداری شده حتما اصل و مورد تأیید واحد تولید کننده باشد. متأسفانه یکی از مشکلاتی که بسیاری از خریداران با آن مواجه هستند به سردرگمی در شناسایی انواع اصل یک محصول از نمونه های تقلبی و مشابه آن می باشد.

هرچند وجود هولوگرام در محصول و استفاده از سامانه استعلام پیامکی توانسته تا حدی این مشکل را رفع کند، اما همچنان این اعتماد به اصالت و اعتبار یک فروشگاه است که می تواند نقش تعیین کننده ای در حل این معضل داشته باشد.



5. تشک باید با تکنولوژی روز ساخته شود

از تکنولوژی های به روز در ساخت تشک استفاده شده باشد. بسیار مهم است که تشک مورد استفاده نیز تا حد امکان برابر با استانداردهای روز در سطح داخلی و حتی خارجی باشد و در ساخت آن از فناوری های روز جهان استفاده شده باشد. به عنوان مثال تکنولوژی مموری فوم در تشک های طبی یا کاربرد فنرهای پاکتی(منفصل) در تشک های طبی فنری می تواند به بهبود ویژگی ها و قابلیت های این تشک ها تا حد زیادی بیافزاید.

بیشتر بخوانید: تمام نکاتی که درباره تشک های مموری فوم باید بدانید 



6. تشک باید ار مواد اولیه مرغوب تولید شده باشد

مواد تشکیل دهنده تشک قادر به تأمین خوابی راحت برای تمام اعضای بدن باشد. برای مثال روکش که یکی از نکات مهم در تنفس تشک و احساس عرق کردگی در فرد می شود در دو نوع متفاوت از پارچه هایی که عموما در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند تأثیرات متفاوتی بر فرد دارد.
در پارچه های ژاکارد که پارچه هایی مقاوم و با دوام هستند، درصد استفاده نایلون در آن بالاتر بوده و تنفس تشک سخت ترصورت می گیرد که می تواند تنش گرمایی در فرد را تشدید و باعث بروز عرق کردن در فرد شود. علاوه براینکه به لحاظ بهداشتی و جذب الکتریسیته نیز می تواند مشکلاتی برای یک استراحت آرام و مطمئن ایجاد کند.
لازم به ذکر است که استفاده از پارچه های ژاکارد در سطح جهانی کم کم جای خود را به نوعی دیگر از تکنولوژی در روکش تشک داده که از آن به تکنولوژی پارچه های گردباف یاد می شود. پارچه های گردباف دارای درصد پنبه بیشتر بوده و نرمی بیشتری ایجاد می کنند. تنفس تشک با پارچه گردباف راحت تر صورت گرفته و به دلیل خنک تر بودن ، فرد حین استراحت عرق نمی کند.



7. تشک باید دارای ضمانت و پشتیبانی معتبر باشد

سال گارانتی، تشک دارای پشتیبانی کامل از محصول باشد. بالاتر بودن تعداد سال های گارانتی یک تشک، می تواند عاملی مثبت تلقی شود و تا حدی بر قیمت نهایی نیز اثرگذار است. اما همین سال گارانتی اگر فاقد پشتیبانی لازم باشد، می تواند به معضلی بزرگ برای خریداران محسوب شود که علاوه بر پرداخت هزینه های بالا و صرف وقت، تضمینی برای رسیدن به نتیجه مطلوب وجود نخواهد داشت. 



سخن پایانی

برای خرید یک تشک خوب و باکفیت بهتر است تمام هفت موردی که با هم بررسی کردیم با دقت رعایت شود اما نکته مهم این جاست که در نظر گرفتن همه ی این موارد کمی سخت و زمان بر است، به نظر شما باید چه کار کنیم؟

برای این کار توصیه می شود به سراغ فروشگاه هایی رفته شود که قبل از مشتریان به تمام این موارد و نکات فکر کرده اند و آنها را مو به مو انجام داده اند و همچنین دارای اعتبار نیز هستند. یکی از این مجموعه ها، فروشگاه اینترنتی بلج است که در سبد محصولات خود گستره ای بزرگ از انواع تشک های طبی و فنری قرار داده است که شما به راحتی آب خوردن می توانید وارد وب سایت آنها شوید و با توجه به سلیقه خوابتان بهترین گزینه تشک را برای خود خریداری کنید تا در سراسر کشور بلج تشکتان را مجانی به دستتان برساند.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید