خانه پیت کت استراحت و کیفیت خواب راهنمای انتخاب بهترین تشک طبی

راهنمای انتخاب بهترین تشک طبی

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

این روزها احتمالا شما هم محصولات طبی متنوعی را در بازار مشاهده می کنید؛ از کفش طبی و مچ بند طبی گرفته... تا صندلی طبی. حتی شاید به توصیه‌ی دوستتان سری هم به فروشگاه های عرضه‌ی تشک طبی زده و مثل آلیس در سرزمین عجایب کاملا گیج و مبهوت شوید.

البته دنیای ناشناخته‌ی شما از تشک های طبی، با کمی تحقیق و جستجو از منابع مختلف تغییر خواهد کرد. بنابراین اگر قصد خرید یک تشک طبی به عنوان کالای خواب جدید در اتاق خواب را دارید، نگرانی خاصی از این جهت به خود راه ندهید. این بار مجله‌ پیت کت برای سهولت و راحتی بیشتر شما پای کار آمده و قصد دارد تا نتیجه‌ی تجارب خود را در اختیارتان قرار دهد. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این بخش با ما همراه باشید.


چرا تشک طبی؟

تشک طبی، یکی از پرکاربردترین انواع تشک در بازار می باشد و توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود معطوف کند. این سری از تشک ها، به حفظ سلامتی فرد کمک بسیاری می کنند و کیفیتی به مراتب بالاتر از تشک های معمولی دارند. علاوه بر این ترتیب لایه ها در تشک طبی با دقت بیشتری انتخاب شده و خوابی عمیق را برای فرد به ارمغان می آورد.


تشک طبی برای چه کسانی مناسب است؟

تشک های طبی نسبت به تشک های فنری، سفت تر بوده و فرد ارتعاش کمتری را در سطح تشک احساس می کند. درجه‌ی سفتی تشک طبی باید بسته به سلیقه‌ی خواب شما تعیین شود. همچنین یک تشک طبی مناسب باید بتواند سر، کمر و پاها را در یک راستا قرار گیرد. این ویژگی های ممتاز در تشک طبی باعث شده تا افراد سالخورده یا میانسال طرفداران پروپاقرص تشک های طبی باشند.

راهنمای انتخاب بهترین تشک طبی
علاوه بر این افراد جوانی که با مشکلات عضلانی یا درد در ستون مهره ها درگیر است هم به عنوان مشتریان بالقوه‌ی تشک طبی به شمار می روند. البته پیت کت توصیه می کند تا افراد مبتلا به دیسک یا مشکلات حاد اسکلتی قبل از خرید تشک طبی، به راهنمایی های پزشک متخصص خود یا کارشناسان باتجربه نیز توجه کنند. برخی تشک های طبی با قیمت مناسب نیز وجود دارند که گزینه ای استراتژیک برای درمانگاه ها، خوابگاه های دانشجویی و پانسیون ها به شمار می روند.


تشک طبی یا طبی فنری؟

به طور کلی تشک طبی فنری شباهت زیادی به تشک طبی دارد و ظاهر آنها با هم مو نمی زند. اما ترتیب و نوع لایه ها در تشک طبی فنری اندکی متفاوت تر بوده و در قسمت های داخلی از فنرهای متصل یا منفصل نیز استفاده می شود. بنابراین همانطور که از نامش هم پیداست، تشک طبی فنری قابلیت ارتجاعی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: تشک طبی بهتر است طبی فنری؟ مسئله این است! 

همین موضوع هم باعث شده تا جوانان از خوابیدن بر روی تشک طبی فنری لذت زیادی ببرند. در هر حال این وضعیت جسمانی و سلیقه‌ی خواب شماست که نوع تشک را تعیین می کند. بهتر است برای انتخاب تشک تنها به فشردن یا لمس قسمت بالایی اکتفا نکرده و حتی المقدور چند دقیقه ای روی تشک دراز بکشید.

تشک استاندارد بخرید!

تشک ها هم از نظر مواد اولیه و ابعاد باید استاندارد باشند. مواد اولیه‌ی مورد استفاده باید از مواد کاملا بهداشتی و سازگار با بدن باشند. در فرد آلرژی یا قرمزی پوستی ایجاد نکرده و ضدمیکروبی باشند. به عبارت دیگر محل تجمع یا رشد میکروارگانیسم ها نشوند. علاوه بر اینها ضد حریق بوده و در هنگام آتش سوزی از خود گازهای کشنده متصاعد نکنند.

راهنمای انتخاب بهترین تشک طبی


استاندارد بودن ابعاد تشک بیشتر به طول و عرض آن باز می گردد. تشک های استاندارد اغلب با طول ثابت 200 سانتی متر و برای مصارف یک و دونفره تولید می شوند. در هر حال تشک باید کاملا در قاب تخت خواب فیکس شود. چون این مسئله بر راحتی بیشتر شما و طول عمر تشک تأثیری فوق العاده دارد.

ضمانت، شاه کلیدی در دستان شما

یکی از مشخصه های کلیدی برای شناخت تشک طبی خوب، به بحث ضمانت آن برمی گردد. به همین دلیل مجله‌ی پیت کت پیشنهاد می کند تا به هیچ وجه زیر بار خرید یک تشک بی نام و نشان یا فاقد ضمانت نروید. چون علاوه بر مباحث فنی و بهداشتی در ساخت تشک، شما هیچ اطمینانی بابت کارایی تشک نخواهید داشت. بنابراین به جای خرید از برندهای مجهول، تشک طبی خود را از فروشگاه های باسابقه خریداری کنید تا در صورت بروز هرگونه اشکال یا ایراد، بتوانید آن را در کمترین زمان ممکن برطرف نمایید.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین مارک های تشک در ایران 

نان و خرما را با هم بخواهید!

شاید پیدا کردن یک تشک طبی خوب و ارزان، از نظر بسیاری از فروشنده ها کار غیر ممکنی باشد و به هر نحوی بخواهند شما را با یک محصول معمولی تر و گاها نامرغوب راضی کنند. ما در ادامه قصد داریم تا چند شگرد قوی برای داشتن یک تشک ارزان و شیک را با شما در میان بگذاریم.

راهنمای انتخاب بهترین تشک طبی


بهتر است برای خرید به تولیدی ها یا فروشگاه عرضه‌ی مستقیم آنها مراجعه کنید. به این ترتیب با هزینه ای کمتر می توانید از ضمانت واقعی برخوردار شوید. نکته‌ی مهم این است که به هیچ وجه و در هیچ شرایطی سلامت خود را نادیده نگیرید و کیفیت بیشتر یک تشک را نوعی سرمایه گذاری پرسود بدانید.


خرید اینترنتی تشک طبی

سرعت و سهولت در انتخاب تشک، توجه بسیاری از افراد را به خرید های اینترنتی جلب کرده و نماد اعتبار الکترونیکی، شاخصی مهم برای شناسایی سایتهای معتبر از سایت های فیک است. شما در سایت هایی مثل فروشگاه اینترنتی بلج به آدرس (www.bolej.ir)، این نماد را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر امکان مقایسه‌ی قیمت ها و شرایط خرید اقساطی تشک طبی نیز وجود دارد. مشاوره تلفنی و ارسال رایگان نیز از دیگر مزایای خرید در این قبیل فروشگاه ها می باشد.

خرید اقساطی انواع تشک طبی و طبی فنری


در پایان امیدواریم که شما با مروری بر نکات بالا بتوانید بهترین تشک طبی را خریداری کرده و از خوابی راحت و آسوده لذت ببرید.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید