خانه پیت کت استراحت و کیفیت خواب نکاتی که قبل از خرید بالش باید بدانید

نکاتی که قبل از خرید بالش باید بدانید

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

مهم ترین عناصر دیزاین اتاق خواب، آنهایی هستند که در کیفیت خواب ما تاثیرگذاراند. دلیل اهمیت بالای عناصر مرتبط با کیفیت خواب، تاثیر مستقیم آن بر سلامت جسمی و روحی ما است. 

تا وقتی که دو سوم از شبانه روز که در اتاق خواب خود می گذرانیم آرامش را برای ما به همراه نداشته باشد، نمی توان انتظار بازده مناسب در آن یک سوم دیگر را داشت. یکی از کلیدی ترین وسایل دکوراسیون اتاق خواب برای داشتن خوابی راحت، بالش است که نیاز است قبل از خرید آن نکاتی اساسی را مد نظر داشته باشیم. آیا می دانید این نکات کدام اند؟ برای آشنایی با نکاتی که قبل از خرید بالش باید بدانید، در این مقاله از مجله پیت کت همراه ما باشید.

حالت خوابیدن شما کدام است؟
حالت خوابیدن شما کدام است؟

بالش ها امروزه در طرح و استایل های متنوعی عرضه می شوند که میزان حمایتی که هرکدام برای سر و گردن فراهم می کنند، متفاوت است. شما با توجه به حالت خوابیدن خود می توانید در مورد اینکه کدام گزینه بهترین انتخاب برای شما است، تصمیم بگیرید.  در ادامه به توضیح بیشتر این موضوع می پردازیم.


- اگر به پشت می خوابید، به بالشی با حمایت متوسط نیاز دارید که حفظ حالت طبیعی  قسمت بالایی کمر، شانه ها، گردن و سر را ممکن سازد.

- اگر به کنار می خوابید، بدن تان برای حفظ حالت طبیعی اش نیازمند حمایت بیشتری خواهد بود. برخی از بالش هایی که برای این گروه از افراد طراحی شده اند، در کناره ها مستطیلی شکل اند.

- اگر به شکم می خوابید، بالشی نرم با ارتفاع کم بهترین گزینه است چرا که بطور غیر طبیعی سر را به دو طرف هدایت نمی کند و درنتیجه منجر به آسیب در طولانی مدت نمی شود.


سوالی که به شما کمک می کند تا در مورد نوع بالش به نتیجه برسید: وقتی سرتان را روی بالش می گذارید، دوست دارید چه حسی از بالش دریافت کنید؟

1) ترجیح می دهم کاملا از قسمت سر و گردن حمایت کند و کمی هم متراکم باشد: اگر این انتخاب شما است پس بالش مموری فوم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این بالش ها حمایت برجسته ای از سر و گردن دارند، هرچند به مرور زمان کمی نرم می شوند.

2) حمایت نسبتا خوبی فراهم کند اما حس نرمی هم داشته باشد: اگر جزء این گروه هستید، پس بالش  الیاف بهترین انتخاب برای شما است. این بالش ها که ترکیبی از الیاف مصنوعی مختلف همچون هالو یا میکرو فایبر یا ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی اند، نرم هستند اما بطور کلی سفتی بیشتری دارند و در نتیجه حمایت خوبی از سر و گردن فراهم می کنند.

3) حس خوابیدن روی ابرها: قطعا بالش های ساخته شده از الیاف طبیعی همچون پنبه یا کتان این حس را برای شما به ارمغان می آورند. اگر هم به دنبال گزینه ای هستید که از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد، می توانید بالش های ساخته شده از پلی استر را امتحان کنید. فراموش نکنید بالش های ساخته شده از الیاف طبیعی ممکن است در برخی افراد، حساسیت ایجاد کنند.


آشنایی با پرطرفدارترین بالش ها

امروزه بالش هایی با کاربردهای متفاوت عرضه می شوند که با طراحی منحصر به فرد خود، نقش قابل توجهی در حفظ حالت طبیعی بدن در زمان خواب دارند. در ادامه با پرطرفدارترین انواع آن آشنا می شویم.


بالش گردنی

از توجه به کیفیت خواب یا استراحت خود در زمان مسافرت غافل نشوید. یکی از مناسب ترین گزینه ها برای زمانی که در حال مسافرت هستید، بالش گردنی است. این بالش با حمایت خوبی که برای گردن و سر فراهم می کند، سهم قابل توجهی در حفظ حالت طبیعی آن در حالت نشسته دارد.


بالش طبی

اگر به دنبال بالشی هستید که نه تنها امکان حفظ حالت طبیعی بدن در زمان خواب را برای شما فراهم کند بلکه کاهش دردهای جسمی در ناحیه ی سر و گردن را نیز به دنبال داشته باشد، پس بالش طبی همان چیزی است که به دنبال آن هستید. از آنجا که این بالش ها محیط مناسبی برای رشد موجودات میکروسکوپی  گرد و غبار یعنی مایت ها نیستند، انتخابی مناسبی برای افرادی که آلرژی دارند به شمار می روند.

بالش طبی​​​​​​​

بیشتر بخوانید: بالش طبی و اثرات آن بر بدن انسان 


بالش بارداری

بالش بارداری با طراحی منحصربه فردش، حمایت مورد نیاز برای قسمت های بیشتری از بدن را فراهم می کند تا دردهای جسمانی این دوران را به حداقل برساند و خوابی با کیفیت را برای مادران به ارمغان آورد. از جمله مزایای این بالش ها می توان به بهبود گردش خون در بدن، کاهش فشار وارده بر پاها و کمر و ساعات خواب طولانی تر اشاره کرد.

بالش بارداری


بالش پَر

بالش های پر معمولا از پر غاز یا مرغابی ساخته می شوند. بالشی که هرچه تعداد پرهای به کار رفته در آن بیشتر باشد، مدت طولانی تری سفتی نسبی اش را حفظ خواهد شد. اگر آلرژی دارید، پس این بالش ها گزینه ی مناسبی برای تان نیستند چرا که الیاف طبیعی فضای مناسبی برای رشد ذرات حساسیت زا ایجاد می کنند.

بالش پَر


بالش مموری فوم

این نوع بالش ها دارای فشردگی زیادی اند و بیشترین حمایت ممکن را برای سر، گردن، شانه ها و مهره های کمر فراهم می کنند. این بالش ها  به راحتی شکل بدن را به خود می گیرند و به همین دلیل به آنها مموری فوم یا فوم حافظه دار می گویند. این بالش ها از بروز دردهای احتمالی کمر و گردن در آینده نیز جلوگیری می کنند.


بالش الیاف مصنوعی

متعادل ترین شکل بالش از نظر میزان نرمی اند و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای طیف وسیعی از افراد هستند. این بالش ها از الیاف مصنوعی ای همچون هالو یا بافایبر ساخته می شوند و به دلیل سبک بودن، گزینه ی خوبی برای مسافرت های شما نیز محسوب می شوند.

بالش الیاف مصنوعی


به پایان این مقاله از مجله پیت کت رسیدیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما از چه نوع بالشی استفاده می کنید و چه مزایا و معایبی برای تان داشته است؟ می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

بالش خوب از کجا بخرم

از این که تا اینجا با ما همراه بودید بسیار خوشحالیم حال وقت آن رسیده که به شما مجموعه ای حرفه ای و معتبر را برای خرید یک بالش خوب معرفی کنیم. اگر شما نیز قصد خرید بالش دارید حتما سری به مجموعه مورن بزنید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید