خانه پیت کت استراحت و کیفیت خواب تشک مناسب را چطور انتخاب کنیم؟

تشک مناسب را چطور انتخاب کنیم؟

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

خرید تشک در جایی بین خرید ماشین و خرید خانه قرار می گیرد. شباهت آن در این است که از یک طرف سالیان زیادی با آن زندگی می کنید و از طرف دیگر احتمالا تجربه زیادی در خرید آن ندارید و نکات زیادی را برای داشتن خریدی رضایت بخش باید مد نظر قرار دهید. 

اما نگران نباشید در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت به بررسی پاسخ این سوال که تشک مناسب را چطور انتخاب کنیم؟ و اینکه آیا اصلا تشک به اندازه سایز وسایل اتاق خواب مهم است یا خیر،خواهیم پرداخت. بنابراین اگر قصد خرید دارید، در ادامه با ما همراه باشید. 


ابعاد تشک مناسب برای شما

پیدا کردن تشکی با ابعاد مناسب شما و متناسب با فضایی که در اختیار دارید، از اولین مواردی است که باید در زمان خرید مد نظر قرار دهید. برای یک تخت خواب دو نفره گزینه های روی میز از ابعاد 140×200 برای اتاق خوابی کوچک، حدودا 10 متر مربع، شروع می شوند و در ادامه ابعاد 160×200 ، 180×200 و 200×200 برای فضاهای 12 متر مربع و بالاتر از آن توصیه می شوند. برای یک تخت خواب یک نفره تشکی با ابعاد 90×200 مناسب اتاقی در حد 6 متر مربع و 120×200 برای اتاق خوابی با متراژ 9 متر مربع و بالاتر گزینه منطقی ای خواهد بود. 

ابعاد تشک مناسب برای شما


نوع تشک مناسب

امروزه انواع مختلفی از تشک ها در بازار موجود اند، اما شش نوع برتر و پرطرفدار آن شامل تشک های طبی، طبی-فنری، فنری متصل، فنری منفصل، لاتکس و مموری فوم است. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

انواع تشک


1. تشک طبی

اگر از افرادی هستید که به کمر درد مبتلا هستند یا به دنبال تشک سفتی هستید که حمایت بالایی برای بدن فراهم کند، احتمالا اولین گزینه ای که در زمان خرید به آن فکر می کنید تشک طبی است. به کمک این تشک ها که در مقایسه با پنج نوع دیگر سفت ترین محسوب می شود، جریان خون در بدن بهبود پیدا می کند، بدن قادر به حفظ حالت طبیعی اش در زمان خواب خواهد بود، سطح خنک تری در هوای گرم برای استراحت خواهید داشت و فشار روی قسمت های مختلف بدن پخش خواهد شد. اگر شما طرفدار این دسته از تشک ها هستید پس حتما لازم است راهنمای خرید بهترین تشک طبی را مطالعه کنید


2. تشک طبی فنری

این تشک ها مزایای تشک های طبی و فنری را بطور یکجا دارند. فراهم کردن خوابی راحت و ماندگاری بسیار بالا از جمله ویژگی های متمایزکننده آنها محسوب می شوند. این نوع تشک نه به سفتی تشک ها طبی و نه به نرمی تشک های فنری است و سطحی متعادل از لحاظ میزان نرمی را برای خواب شما فراهم می کند.


3. تشک فنر متصل

ساخت آن به سال 1871 برمی گردد و احتمالا بتوان گفت که شناخته شده ترین نوع تشک است. این نوع آن از سه بخش شامل فنر، لایه رویی که اغلب از جنس فوم یا پارچه است و بخش پایه ای آن که اغلب از جنس پشم است، ساخته شده است.   به دلیل سفتی ای که دارند گاهی با مقاصد درمانی هم به کار می روند. همچنین از نوع فنری منفصل سبک تر اند و درنتیجه جابجایی آنها راحت تر خواهد بود.

از معایب آن می توان به  اینکه این تشک ها ممکن است در طولانی مدت دچار فرورفتگی شوند و همچنین فشار وارد شده در یک نقطه را به دیگر بخش ها منتقل می کنند، اشاره کرد. تشک فنری متصل بین سه الی پنج سال مهمان اتاق خواب شما خواهد بود.


4. تشک فنر منفصل

این نوع تشک ها نسبت به فنر متصل، حمایت بیشتری از بدن شما به عمل می آورند و البته وزن بیشتری هم دارند. طراحی آنها به نحوی است که فنرها بصورت مستقل از هم قرار گرفته اند و درنتیجه فشار وارد شده در یک نقطه به دیگر نقاط انتقال پیدا نخواهد کرد و این قابلیت از آن گزینه مناسبی برای تشک های دونفره می سازد. هر چه تعداد فنرهای به کار رفته در آن بیشتر باشد، طبیعتا حمایت بیشتری از بدن شما خواهد داشت. این نوع تشک هفت الی ده سال مهمان اتاق خواب تان خواهد بود.  


5. تشک لاتکس

تشک هایی که چندین دهه از حضور آنها در دنیای کالای خواب می گذرد و شامل سه نوع طبیعی، ترکیبی و مصنوعی اند. لاتکس مزایای زیادی دارد که از جمله برجسته ترین های آن می توان به فراهم کردن حمایت بالا از بدن و در عین حال راحتی و نرمی مناسب داشتن، ضد حساسیت بودن، ماندگاری بالا و قابلیت پخش فشار یکسان آن اشاره کرد. برای این نوع تشک معایبی هم عنوان شده است اما به نسبت مزایایی که دارند، قابل چشم پوشی اند. وزن نسبتا بالا، حفظ گرما و شستشوی نه چندان راحت از جمله ی این موارد هستند. 


6. تشک مموری فوم

طراحی مموری فوم به دهه شصت میلادی برمی گردد که توسط ناسا برای کاهش فشاری که فضانوردان در زمان ورود به جو زمین و همچنین خروج از آن تجربه می کردند، انجام گرفت. ماده متراکم به کار رفته در مموری فوم، قابلیت انعطاف پذیری خوبی هم دارد و بعد از حذف فشار به حالت قبل برمی گردد. انواع مدرن آن اغلب از یک لایه فنر منفصل و یک لایه فوم حساس به تغییر دما ساخته می شوند. انواعی از آن که تراکم فوم بالاتری دارند، دوام بهتری دارند و گزینه ی مناسب تری برای افراد دارای وزن بالا یا افراد مبتلا به کمر درد و یا آلرژی به شمار می روند. البته از طرفی احتمالا اولویت اول خرید افرادی که به دمای بالا حساس اند و یا تشکی سفت را ترجیح می دهند، نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: مموری فوم چیست و چه مزایایی دارید؟! 

به پایان بررسی برترین و پرطرفدارترین تشک های موجود در بازار رسیدیم. هر کدام از آنها متناسب با بودجه ای که کنار گذاشته اید، دوامی که از این عنصر کلیدی اتاق خواب انتظار دارید، میزان نرمی مورد نظرتان و دیگر مواردی که در بالا به بررسی آن پرداختیم، می توانند انتخابی مناسب برای شما باشند. حال سوالی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که تشک را از چه مارکی بخرید، به شما پیشنهاد میکنیم برای به دست آوردن این پاسخ سری به مقاله معرفی و بررسی بهترین برندهای تشک در ایران بزنید

خرید انواع تشک به صورت اقساطی

سخن پایانی!

در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت به بررسی پاسخ این سوال که تشک مناسب را چطور انتخاب کنیم؟ پرداختیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. امیدواریم به کمک این نکات، خریدی رضایت بخش را تجربه کنید. شما هم می توانید تجربیات خود از خرید تشک را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید