خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب آباژور مناسب اتاق خواب را چطور انتخاب کنیم؟+تصاویر

آباژور مناسب اتاق خواب را چطور انتخاب کنیم؟+تصاویر

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

آباژور ها میزان نور ورودی به اتاق را کنترل می کنند و جلوه دکوراسیون اتاق خواب را ارتقا می بخشند. برخی عناصر با وجود اندازه کوچک، تاثیر شگرفی بر دکوراسیون داخلی دارند. آباژور هم یکی از همین عناصر است. 

اینکه آباژوری که برای اتاق خواب تان انتخاب می کنید، چه رنگ، طرح و سبکی دارد تاثیر مستقیمی بر انسجام وسایل اتاق خواب و دکوراسیون داخلی آن دارد پس آن را دست کم نگیرید. در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آباژور مناسب اتاق خواب را چطور انتخاب کنیم؟ اگر شما هم قصد خرید داید، در ادامه با ما همراه باشید.


استایل آباژور

قبل از هر چیز به اتاق خوابی که قرار است آباژور در آن قرار بگیرد، فکر کنید. از چه سبکی برای چیدمان اتاق خواب استفاده شده است؟ آباژورها در سبک و استایل های مختلف از کلاسیک گرفته تا مدرن موجود اند، این شما هستید که متناسب با سبک اتاق خواب تان به خرید می پردازید تا دیزاینی منسجم داشته باشید.

آباژور مناسب اتاق خواب


رنگ آباژور

براساس قانون10-30-60، آباژور در دسته 10 درصدی ها قرار می گیرد چرا که عنصر نسبتا کوچکی از دیزاین است و در نتیجه حق انتخاب زیادی برای رنگ آن دارید. اگر پالت رنگ اتاق خواب تان اغلب از رنگ های خنثی و ملایم تشکیل شده است، با انتخاب رنگی قوی برای آباژور فرصت خوبی برای جان بخشیدن به آن خواهید داشت. البته اگر از طرفداران اتاق خوابی با پالت رنگ تماما خنثی هستید، رنگ آباژور را هم از رنگ هایی همچون سفید و بژ انتخاب کنید. 

از طرف دیگر اگر از طرفداران سبکی همچون بوهمین و یک پالت رنگ متنوع و انرژی بخش هستید پس با انتخاب آباژوری به رنگی شاد و روشن، قدمی دیگر در راستای رسیدن به جلوه ی مورد نظرتان بردارید.


میزان نور آباژور

اتاق شما چه میزان نور نیاز دارد؟ و جهت تمرکز این نور به چه صورت باید باشد؟ آباژورهایی با کلاهک های تیره، معمولا نور را از خود عبور نمی دهند در حالیکه کلاهک های روشن عبور می دهند. اگر از آباژور قرار است برای مطالعه استفاده کنید، آباژوری با کلاهک  نسبتا عریض گزینه ی بهتری خواهد بود چرا که نور کافی برای مطالعه ی تان فراهم خواهد کرد.

میزان نور آباژور اتاق خواب


حباب آباژور

در زمان خرید دقت کنید که کلاهک به اندازه کافی بزرگ باشد بطوری که بین 6 الی 9 سانتی متر بین کلاهک و حباب فاصله باشد تا به مرور زمان آسیب نبیند و نسوزد. همچنین مطمئن شوید قسمت بالای کلاهک به اندازه کافی بزرگ است که گرمای تولید شده فضایی برای خروج داشته باشد.


پایه آباژور

اگر از طرفداران سبک هایی همچون مدرن و مینیمال هستید که بر پیچیدگی بخشیدن به دیزاین فضا از طریق سادگی تاکید دارند، قطعا آباژورهای مدرن با پایه ای ساده بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. اما اگر به دنبال شکوه بخشیدن به دکوراسیون اتاق خواب از طریق عناصر مختلف آن از جمله آباژور هستید، آباژورهای کلاسیک در طرح های مختلف برای شما روی میز خواهند بود.


اندازه آباژور

یکی از معیارهایی که در انتخاب آباژور نیاز است مورد توجه قرار گیرد، اندازه آن است. دقت کنید که: 

1. قسمت پایینی کلاهک آباژور باید از عریض ترین قسمت پایه ی آن، بزرگ تر باشد.  

2. ارتفاع کلاهک باید تقریبا سه چهارم ارتفاع پایه ی آن باشد.

اندازه آباژور

البته این نکات، صد در صدی نیستند و همچنان شما ممکن است آباژوری پیدا کنید که هم نیاز شما را رفع می کند و هم جلوه ی خوبی به دکوراسیون اتاق خواب می بخشد و در عین حال این قوانین تا حدودی برای آن صدق نمی کنند. به حس و چشمان خود اعتماد کنید، اگر آباژور بامزه به نظر می رسد، آن را نخرید! اما اگر با وجود رعایت نکردن قوانین، خوب به نظر می رسد آن را از دست ندهید.

تا به اینجا به بررسی نکاتی که قبل از خرید آباژور نیاز است مورد توجه قرار دهید، پرداختیم. اما در زمان خرید چه گزینه هایی پیش روی شما خواهند بود؟ در ادامه به بررسی پرطرفدارترین انواع آباژور بر اساس استایل می پردازیم.


1. آباژور مدرن

این دسته از آباژورها بیشترین تنوع در طرح و رنگ را دارند. اگر به دنبال آباژوری در طراحی ای متفاوت هستید، پس از این سبک انتخاب کنید. نگران تناسب بین آن و دکوراسیون اتاق خواب تان نیز نباشید چرا که آباژورهای مدرن قدرت سازگاری بالایی با انواع دکوراسیون ها دارند، فقط در انتخاب رنگ آن موارد گفته شده را مد نظر قرار دهید.

آباژور مدرن


2. آباژور چوبی

عناصر چوبی همیشه در لیست پر طرفدارترین عناصر دکوراسیون حضور دارند چرا که شکوه و جلوه خاصی که به فضا می بخشند، هرگز قدیمی نمی شود و در عین حال با دوام هستند. آباژور چوبی متناسب با طرحی که دارد می تواند استایلی مدرن و مینیمال و یا استایلی کلاسیک داشته باشد.


3. آباژور ایستاده

آباژور ایستاده یکی از کاربردی ترین انواع آباژور برای اتاق خواب که به نحوی هم روشنایی عمومی فضا را در موقعیت های خاص تامین می کند و هم می توان برای تامین روشنایی کاری از آن کمک گرفت.

آباژور ایستاده


4. آباژور رومیزی

عنصری جذاب که هم نقش دکوری قابل توجهی دارد و هم نور کاری مورد نیاز برای مطالعه ی تان را فراهم می کند.  در اتاق خواب اغلب شاهد حضور یکی از این نوع آباژورها روی میز کنار تخت هستیم که فضایی مناسب برای مطالعه ی قبل از خواب را فراهم می کند.


 خوشحالیم تا پایان یکی دیگر از مقاله های مجله پیت کت همراه ما بودید. به نظر شما چه نکات دیگری هستند که قبل از خرید آباژور می توان آنها را مدنظر قرار داد؟ می توانید ایده های خود را در بخش نظرات در ادامه مقاله با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده این مقاله باشید.

دوست داری یه آباژور بخری که همیشه رو بورس باشه؟!

از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید خیلی خوشحالیم حالا وقت این رسیده که شما رو با یه مجموعه بزرگ که کلی مدل آباژر زیبا، کاربردی و روی بورس داره. پیشنهاد میکنیم حتما کالکشن جدیدشون رو ببینید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید