خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب برترین مدل پرده های اتاق خواب 2021

برترین مدل پرده های اتاق خواب 2021

زمان مطالعه : 

4 دقیقه

پرده ها در دکوراسیون اتاق خواب نقشی فراتر از جلوگیری از ورود نور خورشید به اتاق و تامین حریم خصوصی آن دارد. همچون دیگر عناصر موجود در دیزاین، پرده ها هم سهم خود را در جلوه ی کلی و زیبایی آن دارند. 

یک انتخاب ضعیف برای پرده اتاق خواب، می تواند چهره اتاق خواب شما را تا حد زیادی تغییر دهد، بنابراین تاثیر آن را دست کم نگیرید. در این مقاله قصد داریم به بررسی برترین مدل های اتاق خواب در سال 2021 بپردازیم. اگر شما هم قصد به روز کردن دیزاین اتاق خواب خود را به کمک پرده های آن دارید، در ادامه با ما در مجله ی پیت کت همراه باشید.


1. پرده پانچ 

آنچه باعث محبوبیت هر چه بیشتر این روزهای پرده های پانچ شده، سادگی و در عین حال جذابیت آنها است. هر سال طرح های مینیمال تر به موقعیت بهتری نسبت به پرده های پر زرق و برق می رسند. پرده های پانچ از بهترین گزینه ها برای یک دکوراسیون مدرن هستند. 
هرچند این روزها شاهد وجود پرده های پانچ چاپی در طرح های متنوع هستیم که پاسخگوی نیاز سلایق مختلف و انطباق با دیزاین های مختلف اتاق خواب هستند، اما همچنان پرده های تک رنگ نسبت به پرده های طرح دار طرفداران بیشتری دارند. این پرده ها نصب و شستشوی راحت و همچنین ماندگاری بالایی دارند. 

بیشتر بخوانید: صفر تا صد انتخاب پرده برای اتاق خواب 


2. پرده پلیسه

به انواع پرده هایی که در زمان جمع شدن چین می خورند، پرده پلیسه می گویند، که در سال 2021 مورد توجه زیادی در دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی قرار گرفتند. روی این پرده ها هم امکان چاپ هر نوع طرحی وجود دارد و همچنین نصب راحتی دارند. البته ناگفته نماند که شستشوی آنها چندان ساده نخواهد بود.


3. پرده کرکره ای رومن

اگر به دنبال پرده ای مدرن تر از پلیسه باشید، پرده کرکره ای رومن یکی از جذاب ترین گزینه های روی میز خواهد بود. این پرده از یک پارچه بدون آستر ساخته شده که در زمان جمع شدن بطور عمودی، چین می خورد. پرده های رومن در کنار اینکه تنظیم نور خوبی دارند، جلوه ای لوکس و باشکوه به دکوراسیون اتاق خواب شما می بخشند. این پرده ها همچنین نصب و شستشوی راحتی دارند.


4. پرده شید

پرده های شید( شید به معنی سایه) بهترین گزینه برای کنترل نور ورودی به اتاق خواب هایی هستند که پنجره های بزرگی داشته و از نور طبیعی زیادی بهره مند اند. دلیل دیگر محبوبیت این پرده ها تنوع بالای طرح و رنگ شان است. 

پرده های شید انواع مختلفی دارند از جمله شید رومی، شید رول، شید بالونی و می توانند از کتان، پلی استر، پنبه و... ساخته شده باشند. نصب و استفاده آسان، حفظ حریم خصوصی و قابلیت انطباق با دکوراسیون های مختلف از دیگر مولفه هایی هستند که باعث شده افراد زیادی این نوع پرده را برای اتاق خواب خود انتخاب کنند.


5. پرده های حریر 

پرده های حریر خصوصا انواع سفید و شیشه ای آن، از جمله پرده هایی هستند که هر ساله شاهد حضور آنها در لیست ترندهای دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی هستیم. دلیل آن هم جلوه بی نظیر، لوکس و خیره کننده ای است که به دیزاین اتاق خواب می بخشند. این نوع از پرده ها با اینکه سهم زیادی در حفظ حریم خصوصی ندارند اما فضا را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهند؛ بنابراین مناسب ترین گزینه برای اتاق خواب هایی هستند که دسترسی به نور طبیعی زیادی ندارند یا فضای کوچکی دارند. 


در این مقاله در کنار شما به بررسی پنج نوع از برترین مدل پرده های اتاق خواب در سال 2021 پرداختیم. امیدواریم بتوانید با انتخاب پرده ای مدرن و کاربردی متناسب با فضای اتاق خواب تان، دکوراسیونی منحصربه فرد برای آن رقم بزنید. شما هم می توانید تجربیات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید