خانه آشپزخانه نورپردازی آشپزخانه آموزش نورپردازی آشپزخانه به روش واضح و هدفمند

آموزش نورپردازی آشپزخانه به روش واضح و هدفمند

زمان مطالعه : 

5 دقیقه دقیقه

نورپردازی آشپزخانه یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. شاید نام "دکوراسیون داخلی" برای شما بیشتر یادآور وسایل پرزرق و برق و هزینه‌های گزاف  باشد. اما در دکوراسیون آشپزخانه بیش از آنکه وسایل و اشیا مهم باشد، نورپردازی آشپزخانه است که حرف اول را می‌زند. اما چرا؟

زیرا که مهم‌ترین فعالیت‌های روزمرۀ خانه در آشپزخانه انجام می‌شود؛ فعالیت‌هایی از قبیل آشپزی، پخت و پز و نظافت. بنابرین یک نور شفاف و روشن هنگام تمیز کردن آشپزخانه کمک زیادی می‌کند. علاوه بر بحث کاربردی بودن نور آشپزخانه، نور در نقش یکی از مهم‌ترین بازیگران دکوراسیون داخلی است و یک نورپردازی نامناسب، تمام زحمات و هزینۀ شما را از بین می‌برد. در این مقاله با ما همراه باشید، تا 4+1 توصیۀ کوچک اما فوق‌العاده کلیدی در مورد نورپردازی آشپزخانه به شما بکنیم.



5- دکوراسیون آشچزخانه با نورپردازی واقعی

تهیه و پخت غذا یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در آشپزخانه انجام می‌شود. بهترین روش نورپردازی آشپزخانه، نوری است که رنگ‌ها را واقعی نشان دهد؛ با این اوصاف شما نباید از نورهایی استفاده کنید که رنگ غذا و خوراکی‌ها را تغییر می‌دهند.


برای اینکه نوری واقعی‌تر در آشپزخانه داشته باشید، پیشنهاد ما در پیت کت استفاده از لامپ‌های هالوژنی است.



4- نورپردازی کابینت آشپزخانه

نورپردازی کابینت آشپزخانه

یکی از امکانات کاربردی و مفید در نورپردازی کابینت آشپزخانه، طراحی نور برای قسمت زیر کابینت‌هاست. به خصوص در نورپردازی آشپزخانه کوچک این نوع نورپردازی نقش زیادی در دکوراسیون دارد. نور زیر کابینت، کار کردن در آشپزخانه را بسیار راحت می‌کند و هنگامی که چراغ‌های اصلی خاموش هستند، یک فضای گرم و صمیمی در خانۀ شما می‌سازد.



3- برای هدایت چشم‌ها از یک آویز مناسب استفاده کنید

یک دکوراسیون آشپزخانه خوب، یعنی هدایت نگاه آدم‌ها به عنصری که شما می‌خواهید، نه چیزهایی که وجود دارند. یک آویز مناسب، می‌تواند نگاه آدم‌ها را از به هم‌ریختگی و شلوغی مرکز آشپزخانه به سمت سقف و زیبایی آشپزخانه هدایت کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره دکوراسیون آشپزخانه ایرانی 



2- ترکیب نور طبیعی و نور مصنوعی

برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده از ترکیب نور طبیعی و نور مصنوعی، بهترین و مناسب‌ترین گزینۀ ممکن است. اگر آشپزخانه شما بزرگ است، در کنار نور طبیعی می‌توانید از دو نوع نور مصنوعی استفاده کنید و برای نورپردازی آشپزخانه کوچک از یک نور متمرکز و چندین نور نقطه‌ای مانند هالوژن استفاده کنید.

ترکیب نور طبیعی و نور مصنوعی

نور مخصوص غذاخوری: برای بخش پخت و پز در آشپزخانه، بهتر است از یک نور تک‌رنگ، بدون سایه و روشن استفاده کنید. لامپ‌های هالوژنی کم‌ولتاژ که از بالا می‌تابند، دقیقا همین ویژگی‌ها را دارند.

نورپردازی بقیه بخش‌های آشپزخانه: بهترین حالت نورپردازی داخلی آشپزخانه ایجاد فضایی گرم و صمیمی است. سعی کنید از نورهای با رنگ گرم استفاده کنید و نور آشپزخانه را هماهنگ با نورپردازی بقیه بخش‌های خانه انتخاب کنید.


و توصیه اول و آخر ما

نورپردازی درست آشپزخانه کاری ساده است؛ از نورپردازی زیر کابینت برای نور دادن به سطح کار استفاده کنید، نورپردازی سقفی و دیواری برای خلق ناحیه‌ای پر رفت و آمد کاربرد دارد و نورپردازی بالای کابینت و آویزهای کوچک برای روشن کردن بخشی که در آن مشغول کار هستید، مناسب است و در نهایت، یک آویز سقفی برای نور دادن به میز غذاخوری بسیار لازم و مناسب است.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید