خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو

دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

جزئیات صرفا جزئیات نیستند، جزئیات سازنده دکوراسیون و دیزاین اند. یکی از سبک های دکوراسیون که نقش جزئیات در آن بسیار پر رنگ است، سبک بوهو یا بوهمین است.  

سبکی که ترکیبی از رنگ های شاد و پرانرژی، الگوها و بافت های مختلف، لایه بندی نامتقارن و عناصر دکوری متنوع است. اگر به دنبال سبکی متفاوت و جذاب برای چیدمان اتاق خواب تان هستید، بوهو یکی از گزینه های پیش روی شما خواهد بود. اما چگونه دیزاینی به سبک بوهو داشته باشیم؟ با ما در این مقاله از مجله پیت کت همراه باشید تا بیشتر با این سبک از دکوراسیون آشنا شویم.


تاریخچه کلمه بوهو

تاریخچه ی آنچه ما امروزه در مورد بوهمین میدانیم در واقع به اوایل قرن نوزده و کشور فرانسه برمی گردد. زمانی که گروهی از به اصطلاح هنرمندان به دنبال کشف زیبایی های جدیدی(به جز کسب ثروت) رفتند، از لحاظ اجتماعی خلاف عرف جامعه رفتار کردند و این در ابعاد مختلف زندگی آنها نمود پیدا کرد. 


کلمه ی بوهو از بوهمیا که منطقه ای در کشور چک است می آید و به کولی هایی که از آنجا مهاجرت کرده بودند و فرهنگ و سبک زندگی متفاوتی داشتند، گفته می شد. امروزه بوهمین به معنی ترکیب موارد مختلف زیادی با فلسفه ها و دنیاهای مختلف است


سبک دکوراسیون بوهو نتیجه یک سبک ترکیبی است که به تعداد افرادی که در ایجاد آن نقش داشتند، در آن تنوع می بینیم. در حوزه ی دکوراسیون داخلی هم به سبکی که تلفیقی از چندین سبک دیگر است، در آن از عناصر غیرمنتظره استفاده می شود و بنحوی تنها قانون آن بی قانونی است، گفته می شود.  

تاریخچه سبک دکوراسیون اتاق خواب بوهو


سبک بوهو مناسب چه کسانی است؟

اگر بیشتر موارد زیر در مورد شما درست است، پس دکوراسیون بوهو یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای فضای زندگی تان است:

1. علاقه مند به دیدن گیاهان در جاهای مختلف منزل هستید
2. میانه ی خوبی با سبک مینیمال ندارید
3. از عناصر دکوری همچون مکرومه استقبال می کنید
4. دوست دارید به ترکیب رنگ ها و الگوهای مختلف بپردازید

سبک بوهو مناسب چه کسانی است؟


پالت رنگ و ترکیبات رنگی در سبک دکوراسیون اتاق خواب بوهو

برخی فکر می کنند برای داشتن یک دیزاین بوهو، باید کار انتخاب رنگ فضا را با رنگ هایی برجسته و قوی شروع کنند و در ادامه هم از عناصر دکوراسیونی در طرح و رنگ شاد استفاده کنند. اما فراموش نکنید که با اینکار احتمالا خیلی زود از دیزاین خسته شوید پس کار خود را با رنگ های خنثی یا رنگ های گرم و زمینی برای 60 درصد دکوراسیون همچون دیوارها آغاز کنید و سپس عناصر دیزاین را در رنگ هایی شاد و متنوع انتخاب کنید تا تعادل و انسجام آن حفظ شود. 

پالت رنگ و ترکیبات رنگی در سبک دکوراسیون اتاق خواب بوهو


ترکیب استایل های مختلف؛ مهم ترین المان در دکوراسیون اتاق خواب بوهو

یکی از اصلی ترین نکات در مورد سبک بوهمین به ترکیب کردن برمی گردد. برخلاف سبک مینیمال، در سبک بوهو به ترکیب بافت ها و الگوهای مختلف می پردازیم. به عنوان مثال مبلمانی مدرن با طراحی ساده در کنار فرشی دستباف با طرح های شلوغ، دکور دیواری مکرومه، گیاهان در ابعاد مختلف در بخش های مختلف اتاق و میزی چوبی. بخش بیشترعناصر این دیزاین بوهو شما را به یاد کدام سبک می اندازد؟ 

ترکیب استایل های مختلف؛ مهم ترین المان در دکوراسیون اتاق خواب بوهو

بله سبک روستیک. همانطور که گفتیم سبک بوهو ترکیبی از سبک های مختلف است که گاها حضور یک سبک خاص در آن پر رنگ تر می شود.


استفاده از عناصر دیزاین قدیمی برای جلوه بیشتر در اتاق خوابهای بوهو

در سبک بوهو عناصر دکوراسیون اغلب قدیمی اند یا حداقل اینطور به نظر می رسند و این حس و حال منحصر به این سبک جذاب است. هر چند برخی از این وسایل را ممکن است در فروشگاه های آنلاین پیدا کنید اما در واقع عناصر این دیزاین به مروز زمان جمع آوری شده اند یا از بازارهای محلی خریداری شده اند و جلوه ای وینتج دارند. ضمنا در مورد انتخاب عناصری از دیزاین همچون صندلی، مبلمان و میز سعی کنید انواع پایه کوتاه آن را انتخاب کنید.

استفاده از عناصر دیزاین قدیمی برای جلوه بیشتر در اتاق خوابهای بوهو


حضور پر رنگ گیاهان در سبک بوهو

در سبک بوهو تقریبا در بخش های مختلف منزل می توان انتظار حضور گیاهانی در اندازه های مختلف را داشت. این ویژگی این سبک مزایای زیادی از جمله ایجاد فضایی با نشاط و آرامش بخش با هوایی پاکیزه و البته با صرف هزینه ای کم دارد. البته اینکه تا چه میزان از گیاهان استفاده کنید کاملا بستگی به این دارد که بخواهید کدام یک از سبک هایی که به ترکیب آنها می پردازید، پر رنگ تر باشند. مشخص است که اگر جواب این سوال، سبک روستیک است پس به استقبال گیاهان می روید ولی اگر بخواهید جنبه مدرن آن غالب باشد، سهم کمتری از دکوراسیون را به آنها اختصاص می دهید.

حضور پر رنگ گیاهان در سبک بوهو


هر چه بیشتر، بهتر

بله دقیقا نقطه مخالف سبک مینیمال که در آن سعی می شود کمترین استفاده ممکن از عناصر دکوراسیون انجام شود و فضایی خلوت داشته باشیم. اما در سبک بوهو یا بوهمین تلاش بر استفاده از عناصر دیزاین متنوع در رنگ و بافت های مختلف و البته در تعداد بالا است. البته این به معنای ایجاد فضایی که حس آشفتگی و اضطراب منتقل می کند، نیست. این دقیقا همان مرز آن است. تا جایی این به اصطلاح شلوغی را می توان گسترش داد که حس بدی به ما دست ندهد.


آینه در دیزاین اتاق خواب بوهو

آینه ها مزایای زیادی برای دکوراسیون اتاق خواب دارند. آنها فضای اتاق را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهند و البته زیبایی خاصی به محیط می بخشند. به همین دلیل پای ثابت بسیاری از دیزاین ها هستند و خب سبک بوهو هم که ترکیبی از سبک های مختلف است در آن اغلب از یک آینه ی دیواری گرد استفاده می شود. همچنین می توانید به کمک چندین آینه یک گالری دیواری زیبا بسازید.


در کنار شما به بررسی سبک بوهو و ایده هایی برای ایجاد حس و حال آن در منزل پرداختیم. اگر شما هم از طرفداران این سبک متفاوت و جذاب هستید و تجربه ی استفاده از آن را دارید، خوشحال می شویم این تجربیات را با ما و دیگر خوانندگان در وب سایت مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

خرید انواع آینه دکوراتیو و شیک

در این مقاله با هم بهترین ایده هایی که شما را به سبک دکوراسیون اتاق خواب بوهو نزدیک میکند پرداختیم. اگر هنوز نمیدانید از کدام ایده بهتر است شروع کنید، ما به شما توصیه میکنید از خرید یک آینه دکوراتیو و شیک شروع کنید. برای خرید آینه دکوراتیو حتما سری به وب سایت شیک نو دکور بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید