خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب نکاتی که قبل از خرید فایل کشویی باید بدانید

نکاتی که قبل از خرید فایل کشویی باید بدانید

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

برخی عناصر دکوراسیون در عین کوچک بودن، سهم قابل توجهی در رفع آشفتگی فضا دارند. یکی از این عناصر فایل کشویی است که با اینکه فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهد، کاربرد زیادی دارد. 

اما استفاده از آن برای چه محیط هایی کاربرد دارد و قبل از خرید آن چه نکاتی را نیاز است مدنظر قرار دهیم؟ در این مقاله از مجله پیت کت با معرفی نکاتی که قبل از خرید فایل کشویی باید بدانید، به این سوال ها پاسخ خواهیم داد. اگر به دنبال داشتن چیدمانی مرتب تر و کاربردی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.


فایل کشویی در دکوراسیون منزل

شاید با شنیدن نام آن به یاد فضاهای اداری بیفتید اما درواقع فایل کشویی بیشتر ازآنکه برای یک فضای اداری نیاز باشد، جزو وسایل اتاق خواب یا هر فضایی که در آن به مطالعه و  کار می پردازید. چرا؟ 

چون در فضاهای اداری معمولا کمدها، قفسه و شلف های زیادی وجود دارد اما در فضای کارتان در منزل اغلب با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی روبه رو خواهید بود. فرقی نمی کند که بخشی از اتاق خواب تان را به محل مطالعه و کارتان اختصاص داده اید یا یک اتاق مجزا برای آن دارید، در هر صورت وجود یک فایل کشویی تا حد زیادی از آشفتگی آن کم می کند. در ادامه با انواع فایل های کشویی آشنا میشویم


1. فایل کشویی چوبی

هنوز هم انتخاب اول بسیاری از افراد عناصر دکوراسیون چوبی است و فایل کشویی هم از این قضیه مستثنی نیست. از جمله دلایل این محبوبیت می توان به استحکام بالا، جلوه کلاسیک و باشکوه و همچنین دوام بالا اشاره کرد. اگر شما هم از سبک دکوراسیونی کلاسیک برای منزل تان استفاده کرده اید، یک فایل کشویی چوبی انتخاب منطقی تری برای اتاق خواب یا اتاق کارتان خواهد بود.

فایل کشویی چوبی


2. فایل کشویی ام دی اف

ام دی اف مدت ها است در حوزه وسایل دکوراسیون داخلی تبدیل به رقیب جدی ای برای چوب شده است و اولویت خرید بسیاری از افراد است. از مزایای ام دی اف می توان به قیمت مناسب، تنوع بالا در طرح و رنگ و جلوه ی مدرنی که به چیدمان منزل می بخشد، اشاره کرد. یک فایل کشویی ام دی اف مناسب فضایی با طیف وسیعی از سبک های دکوراسیون از دکوراسیون معاصر گرفته تا مینیمال خواهد بود.

فایل کشویی ام دی اف


3. فایل کشویی فلزی

شاید فایل کشویی فلزی را مناسب یک فضای اداری بدانید اما وقعیت این است که برای افرادی که اتاقی با دکوراسیون صنعتی یا بوهمین دارند، بهترین انتخاب خواهد بود. چرا که در این دو نوع دکوراسیون و بطور ویژه در نوع صنعتی شاهد استفاده از وسایل فلزی هستیم. یک فایل کشویی همچنین استحکام بالایی دارد و تا سال ها مهمان فضای کار شما خواهد بود.

فایل کشویی فلزی


4. فایل کشویی پلاستیکی

این نوع انتخابی مناسب برای آشپزخانه و اتاق کودک است. راحت بودن شست و شوی فایل کشویی پلاستیکی از آن گزینه مناسبی برای فضای آشپزخانه و امن بودنش از آن گزینه ای مناسب برای اتاق خواب کودک می سازد. تنوع بالا در طرح و رنگ باعث می شود ست کردن آن با دیگر وسایل چیدمان تبدیل به یک چالش برای شما نشود.

فایل کشویی پلاستیکی


بهترین رنگ برای فایل کشویی کدام است؟!

این عناصر کاربردی از چیدمان منزل اغلب در رنگ های خنثی طراحی و ساخته می شوند تا به راحتی با دکوراسیون ها و پالت های رنگ مختلف سازگاری پیدا کنند. اگر به دنبال ست شدن آن با پس زمینه خنثی اتاق هستید، رنگ های سفید و بژ انتخاب های بهتری خواهند بود و اگر به دنبال دیده شدن آن در بین دیگر وسایل چیدمان هستید، رنگ های تیره تر همچون مشکی شما را به جلوه ی مدنظرتان خواهند رساند.


سبک طراحی فایل کشویی

وقتی از طرح یک فایل کشویی صحبت می کنیم، موارد مختلفی شامل تعداد کشو، قابلیت قفل شدن و تعداد و نوع پایه های آن مدنظر است. قبل از خرید نیاز است در مورد هر یک از این موارد به نتیجه برسید. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.


تعداد کشوها؛ مهم ترین نکته در خرید فایل کشویی

اگر اتاق کوچکی در اختیار دارید، بنابراین سعی کنید از فضای عمودی آن بیشتر از فضای افقی استفاده کنید و وسایل دکوراسیونی را انتخاب کنید که استفاده بهینه ای از فضا دارند. در این راستا فایل کشویی با تعداد کشوهای بیشتر انتخاب مناسب تری برای شما خواهد بود اما اگر با کمبود جدی فضای ذخیره سازی روبه رو نیستید، دو کشو هم پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.


قابلیت قفل شدن

قابلیت قفل شدن کشوها برای بسیاری از افراد، از جمله آنهایی که کودک دارند، اهمیت پیدا می کند چرا که مدارک و وسایلی را در آن قرار می دهند که گم شدن آنها آخرین چیزی است که می خواهند برای آنها اتفاق بیفتد. برخی از فایل های کشویی دارای یک کشوی قفل دار هستند و برخی دیگر تمام کشوهای شان قابلیت قفل شدن را دارند تا نگرانی شما برای حفظ وسایل تان بطور کامل رفع شود. 

فایل کشویی قفل دار​​​​​​​


تعداد و نوع پایه های فایل کشویی

نوع پایه ی آنها می تواند ثابت یا متحرک باشد. اگر در منزل کودک یا حیوان خانگی دارید، انواع ثابت آنها گزینه ی بهتری برای شما خواهند بود اما اگر با این مسئله روبه رو نیستید و هر چند وقت یک بار محل قرار گرفتن فایل کشویی را تغییر می دهید، انواعی که پایه متحرک دارند بهتر پاسخگوی نیاز شما خواهند بود. 


ابعاد فایل کشویی

ابعاد آن بستگی به ابعاد اتاقی دارد که می خواهید از آن استفاده کنید. خوشبختانه امروزه در اندازه های متنوع موجود اند تا بتوان برای فضاهای مختلف از آنها استفاده کرد. اگر اتاق کوچکی دارید از فایل های کشویی با طول و عرض کمتر و کشوهای بیشتر استفاده کنید تا استفاده از فضای عمودی در اولویت باشد. 


سخن پایانی! در این مقاله از مجله پیت کت به بررسی نکاتی که قبل از خرید فایل کشویی باید بدانید، پرداختیم. شما چه تجربیاتی از خرید این عنصر کاربردی و جذاب دارید؟ خوشحال می شویم آنها را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

خرید انواع فایل کشویی ارزان و شیک

با ما به مجموعه بلج بیایید تا بهترین مدل های فایل کشویی ارزان و با کیفیت تولیدی بلج را ببنیم. شما در مجموعه بلج علاوه بر فایل کشویی می توانید انواع دراور، میز تحریر و میز مطالعه را برای تجهیز اتاق کار خود در منزل بخرید (حتی بصورت اقساطی)
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید