خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر

دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

سبک معاصر، همان دیزاینی است که اغلب آن را تحت عنوان سبک مدرن می شناسیم. بله معمولا دو کلمه مدرن و معاصر به یک معنا به کار می روند، این در حالی است که این دو تفاوت های عمده ای با هم دارند. 

در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به بررسی دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر بپردازیم. اگر شما هم علاقه مند به آشنایی با این سبک جذاب و پرطرفدار برای یکی از کلیدی ترین بخش های منزل هستید، در ادامه با ما همراه باشید.


تفاوت دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر با مدرن

اجازه دهید قبل از پرداختن به جزئیات سبک معاصر، توضیح کوتاهی در مورد تفاوت آن با سبک مدرن ارائه دهیم. سبک مدرن به نوعی انعکاسی از جنبش های مربوط به هنر مدرن بین دهه های 20 تا 70 میلادی است و به عنوان یک دیزاین ساده شناخته می شود. در سبک مدرن تاکید بر استفاده از رنگ های خنثی و حذف عناصر دکوراسیون غیرالزامی است؛ موضوعی که برای ما یادآور سبک مینیمال است. 

تفاوت دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر با مدرن

و اما سبک معاصر؛ همانطور که می دانید کلمه معاصر به معنای اتفاق افتادن در زمان حال است. بله سبک معاصر مجموعه ای از ترندهای دنیای دکوراسیون داخلی است  که در زمان حال مورد توجه هستند. البته این سبک بیش از نیم قرن عمر دارد و به مرور زمان شامل اصول و جزئیات متفاوتی متناسب با آن دوره بوده است. 


اصول اصلی سبک معاصر در چیدمان اتاق خواب

هر سبکی یک سری اصول کلی دارد که نیاز است در زمان طراحی دکوراسیون داخلی فضای مدنظرمان که در اینجا اتاق خواب است، مدنظر قرار گیرند. اما اصول اصلی سبک معاصر کدام اند؟


1. انعطاف پذیری

 از آنجا که این سبک ترکیبی از ترندهای امروز دنیای طراحی داخلی است، پس بطور مرتب آپدیت می شود و ایده های جدیدی به آن اضافه می شوند. این موضوع انعطاف پذیری بالای آن را به دنبال داشته است. بنابراین نیازی به ست کردن همه چیز نیست. شما می تواند کتابخانه خانگی مدرن را در کنار یک صندلی چوبی به کار ببرید، بدون اینکه نگران انسجام دکوراسیون اتاق خواب تان باشید.


2. استفاده از طرح های منحنی در اتاق خواب معاصر

 در سبک معاصر بیشتر شاهد استفاده از طرح ها و شکل های منحنی هستیم. این طرح ها می توانند در کاغذدیواری اتاق خواب یا در شکل عناصر دیزاین باشند. از جمله این عناصر می توان به تخت خواب اشاره کرد. تخت خوابی با تاج انحنا دار یا میز کنسولی که به جای خطوط صاف، طرح و جزئیات پیچیده تری دارد.


3. استقبال از اصول مینیمالیسم در اتاق خوابی معاصر

نکته ای که در مورد سبک های مختلف نباید فراموش کنیم این است که آنها اشتراکاتی با هم دارند و صد در صد متفاوت از یکدیگر نیستند. به عنوان مثال در اتاق خوابی به سبک معاصر، همچنان شاهد حضور اصول مینیمالیسم هستیم. این یعنی به جای استفاده از عناصر پر زرق و برق، تمرکز بر سادگی دیزاین است. به عنوان مثال به جای استفاده از سرویس خواب سلطنتی، از سرویس خواب مدرن و اسپرت استفاده می شود. 

دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر


پالت رنگ اتاق خواب معاصر

رنگ های خنثی، سفید و مشکی، رنگ های اصلی تشکیل دهنده پالت رنگ یک اتاق خواب معاصر هستند. رنگ مشکی معمولا به عنوان رنگ پس زمینه در مقیاس کم مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه برای 40 درصد باقی مانده از دکوراسیون، رنگ های روشن و برجسته استفاده می شود تا نوعی حس تضاد با آن رنگ های خنثی ایجاد شود. البته الزامی نیست که از رنگ های خنثی برای دیوارها استفاده شود، بلکه می توانید برای آنها از رنگ های قوی تر کمک بگیرید و در ادامه از رنگ های ملایم تر برای دیگر بخش های دکوراسیون استفاده کنید.


استفاده بهینه از فضای اتاق خواب

یکی دیگر از نکاتی که برای داشتن اتاق خوابی به سبک معاصر نیاز است رعایت کنیم، انتخاب عناصری کاربردی است که بهترین استفاده ممکن را از فضایی که به خود اختصاص می دهند، داشته باشند. به عنوان مثال کمد لباس درب ریلی جایگزین مناسبی برای یک کمد معمولی باشد. همچنین سرویس خواب کشودار یا جک دار انتخاب منطقی تری برای داشتن فضای ذخیره ی بیشتر و دیزاینی مرتب تر خواهند بود.


اضافه کردن اشکال هندسی به دیزاین

در سبک معاصر شاهد حضور اشکال هندسی در مقیاس قابل توجهی هستیم. این طرح های جذاب را می توانید در قالب عناصر مختلف دکوراسیون همچون صندلی با رویه ی طرح دار و یا  تابلوی نقاشی با اشکال انتزاعی و هندسی به چیدمان اتاق خواب خود اضافه کنید. اشکال هندسی در واقع یکی از مواردی هستند که از سبک معاصر، دیزاینی برجسته می سازند.

دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر


عناصری با سطوح شیشه ای و فلزی

باز هم وجه اشتراک دیگری از سبک معاصر با سبکی دیگر از دیزاین. عناصری با سطوح فلزی و شیشه ای برای شما یادآور چه دیزاینی است؟ بله این سبک صنعتی است که در آن به نحو برجسته ای از این نوع عناصر استفاده می شود. این عناصر در یک اتاق خواب معاصر می توانند آباژور یا چراغ رومیزی، قاب عکس های گالری دیواری یا میز اتاق خواب شما باشد. این وسایل جلوه ای شیک و متفاوت به اتاق خواب تان خواهند بخشید.


سبک معاصر، انتخابی مناسب برای اتاق خواب کوچک

بله اگر اتاق خواب کوچکی دارید بعد از سبک مینیمال، احتمالا سبک معاصر بهترین انتخاب برای آن خواهد بود. اما چرا؟ چون این سبک فضای اتاق خواب تان را بزرگ تر نشان می دهد. در سبک معاصر با انتخاب رنگ های روشن و خنثی برای پالت رنگ فضا و همچنین عناصر دیزاینی کاربردی، اتاق بزرگ تر و روشن تر به نظر می رسد و همچنین در پایان فضای خالی بیشتری برای تان فراهم می شود. برای تکمیل این تاثیر می توانید از آینه ی قدی نیز کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای چیدمان اتاق خواب های کوچک 

در این مقاله از مجله پیت کت به بررسی دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر پرداختیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما هم می توانید نظرات و تجربیات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید