خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب خلاقیت در تزیین اتاق خواب به سبک پیت کت

خلاقیت در تزیین اتاق خواب به سبک پیت کت

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

اگر فرد پر مشغله ای هستید، اتاق خوابی که دکوراسیونی مناسب برای ریلکس کردن و رهایی از استرس به شما هدیه دهد، تمام آن چیزی است که نیاز دارید.

قطعا یک دکوراسیون بی روح نمی تواند برای ما انرژی و آرامش به ارمغان آورد پس قبل از هر چیز باید دستی به سر و چیدمان اتاق خواب خود بکشیم و به روش های مختلف به دیزاین آن جان بخشیم. اگر شما هم به دنبال آپدیت طراحی داخلی این بخش مهم از منزل خود با ایده های ساده و شیک هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا با راه های تزیین خلاقانه اتاق خواب و تبدیل اتاق خوابی با چیدمان معمولی به اتاقی مدرن و رمانتیک به سبک پیت کت بیشتر آشنا شویم.

ایده ها و نکاتی که در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با شما به اشتراک میگذاریم محدود به سبک خاصی از دکوراسیون اتاق خواب نیست. شما می توانید با بومی سازی این ایده های خلاقانه، آنها را در اتاق خواب های دخترانه یا پسرانه و حتی اتاق خواب عروس و داماد استفاده کنید. به همین خاطر از شما درخواست می کنیم که با دقت هر چه تمام این مطلب را مطالعه کنید و رویاهایی که در ذهن خود برای چیدمان اتاق خواب ساخته اید ترکیب کنید تا نتیجه ای منحصر به فردی را برای اتاق خواب خود رقم بزنید. اما بهتر است برای این که تمام ایده های شما در تزیین اتاق خوابتان به درستی نمایش داده شود به نورپردازی اتاق توجه ویژه ای داشته باشید. به شما پیشنهاد می کنیم حتما برای این که بتوانید با دیدی باز به نورپردازی اتاق خوابتان در جهت تزیین خلاقانه اتاق خواب بپردازید مقاله " اصول نورپردازی اتاق خواب های مدرن و شیک" را مطالعه کنید.


1. از گالری های دیواری برای تزیین دیوار اتاق استفاده کنید

اتاق خواب بهترین فرصت را برای بیان شخصیت خود در قالب دکوراسیون برای ما فراهم می کند پس این فرصت را با کپی کردن سبک دیزاین دیگران از دست ندهید. گالری دیواری یکی از پرطرفدار ترین ایده هایی است که می توانید در این راستا از آن استفاده کنید. دلیل محبوبیت این دکور دیواری به حق انتخاب بالایی برمی گردد که در انتخاب نوع عکس، نوع قاب و نوع چیدمان آنها روی دیوار وجود دارد. اینکه کدام گروه از عکس های خود یا اعضای خانواده یا با هر موضوع دیگری را، در چه قالبی و به چه نحوی روی دیوار بچینید، نیازمند اندکی خلاقیت خواهد بود تا جلوه ای بی نظیر به دیوار اتاق شما بخشد. اما ایده اجرا شده در تصویر پایین یک نمونه خلاقانه از استفاده گالری دیواری در تزیین اتاق خواب است.
خلاقیت در تزیین اتاق خواب به سبک پیت کت​​​​​​​
2. استفاده از گیاهان تزیینی، راه حلی که همیشه جواب میدهد

اتاق خوابی که در دیزاین آن خبری از گل ها یا گیاهان نباشد، همیشه یک چیز کم دارد. گیاهان با تصفیه ی هوای محیط، تازگی و شادابی را برای شما به ارمغان آورده و نقش زیادی بر کاهش اضطراب و استرس های روزانه ی شما خواهند داشت. اما جدای بر این موارد گل ها دکوراسیون اتاق خواب را تبدیل به فضایی رمانتیک و  فوق العاده تبدیل می کند. بی دلیل نیست که  در خانه های قدیمی هم علاوه بر استفاده از گیاهان طبیعی، از نقش و طرح آنها نیز بر روی دیوارها، سقف ها و دیگر بخش های منزل استفاده شده است. پیشنهاد می کنیم حتی اگر شرایط نگهداری از گل و گیاه را در اتاق خود ندارید، بهتر است به سمت کاغذ دیواری هایی با نقش و طرح گل و گیاه بروید. خلاقیت در تزیین اتاق خواب به سبک پیت کت
3. استفاده از نقشه ها ایده ای جسورانه برای تزیین اتاق خواب 

همه ی ما برنامه های زیادی برای سفرهایی داریم که در آینده قرار است تجربه کنیم پس چرا از این اهداف در تزیین اتاق خواب استفاده نکنیم؟ یک نقشه دیواری زیبا می تواند بستری مناسب برای نشان دار کردن مقاصد مسافرتی گذشته و آینده ی ما ایجاد کند. اندازه این نقشه بستگی به این دارد که چه مقدار اهل جسارت به خرج دادن باشید. برخی کل دیوار را با نقشه می پوشانند و برخی دیگر کمی محتاطانه رفتار کرده و به نقشه ای در حد یک تابلوی نقاشی رضایت می دهند؛ که البته در هر دو صورت به جلوه ی منحصربه فرد مد نظر خود خواهید رسید.

خلاقیت در تزیین اتاق خواب به سبک پیت کت
4. یک دیوار اتاق خواب را با کمک رنگ آمیزی برجسته تر کنید

اگر از رنگ برای دیوارهای اتاق استفاده می کنید، برای یکی از دیوارهای اتاق که توصیه می شود بزرگ ترین نباشد، یک رنگ متفاوت و برجسته انتخاب کنید یا حتی می توانید برای آن از دیگر روش ها همچون کاغذدیواری یا دیوارپوش طرح چوب استفاده کنید و به این ترتیب از آن دیوار یک عنصر برجسته در دکوراسیون اتاق خود بسازید.

خلاقیت در تزیین اتاق خواب به سبک پیت کت
5. قانون سه تایی ها را برای تزیین اتاق فراموش نکنید

استفاده از تابلوهای نقاشی زیبا همیشه ایده ای خوب برای اتاق خواب بوده و هست. اما گاهی نمی خواهیم زیاد هزینه کنیم و خب این به معنی محروم شدن دیوارهای اتاق شما از این عنصر زیبا نیست. طبق قانون سه تایی ها، می توان از سه قاب عکس نسبتا کوچک که تصاویر و قابی کاملا یکسان دارند در بالای تخت خواب کمک گرفت. این کار با هزینه ای کم به نحو غیرقابل باوری جلوه ای مدرن به دیزاین فضا می بخشد.


6. از استیکرهای دیواری برای روح  بخشیدن به دیوار اتاق خواب استفاده کنید

استیکر دیواری یا همان برچسب مدت ها است که تبدیل به عنصری محبوب در بین افراد در سنین مختلف برای دکوراسیون اتاق خواب شده اند. این محبوبیت بی دلیل نبوده و می توان آن را نتیجه ی تنوع بالا در طرح و رنگ، قیمت ارزان و راحتی در نصب و جداسازی دانست. 
خلاقیت در تزیین اتاق خواب به سبک پیت کت
7. شلف های دیواری، ایده ای مدرن و کاربردی در تزیین اتاق خواب 

اگر به دنبال جدیدترین ایده در زمینه قفسه های دیواری باشید، شلف و باکس دیواری همان عناصری از دکوراسیون هستند که به دنبال آنها هستید. خرید شلف دیواری برای زمانی که می خواهید دیوارهای اتاق را از بی روح بودن نجات دهید و در عین حال نمی خواهید دکور دیواری ای انتخاب کنید که تنها جنبه ی تزیینی داشته باشد، بهترین گزینه است. گاهی اما می خواهید استفاده ی بیشتری از فضایی که میز تحریر شما به خود اختصاص داده داشته باشید، در این مواقع شلف رومیزی به کمک شما می آید. 

خلاقیت در تزیین اتاق خواب به سبک پیت کت
8. آیا تا به حال به استفاده از طاقچه ی مجازی برای تزیین اتاق فکر کرده اید؟

برای بسیاری از ما پیش آمده که به یاد وسایلی که به نوعی حالت نوستالژی برای ما پیدا کرده اند، بیفتیم و سپس هم افسوس اینکه کاش می شد از این نوستالژی ها همچون رادیوها یا ساعت های قدیمی یا ظروف سفالی قدیمی بی نظیر در دیزاین اتاق خواب خود استفاده کنیم. پیدا کردن برخی از این نوستالژی ها کار راحتی نخواهد بود یا هزینه بسیار زیادی روی دست ما خواهد گذاشت اما باز هم این به معنای فراموش کردن این ایده خلاقانه نیست، آن هم نه تا زمانی که طاقچه های مجازی با طرح هایی سه بعدی از نوستالژی های شما و البته طرح های متنوع دیگر برای گروه های سنی مختلف، وجود دارند. این عناصر جذاب می توانند جلوه ای چشم نواز و متفاوت در دکوراسیون اتاق خواب شما ایجاد کنند.

خلاقیت در تزیین اتاق خواب به سبک پیت کت​​​​​​​
​​​​​​​9. طبیعت را به کمک پنجره مجازی به تزیینات اتاق خواب خود بیاورید

همه ما از تاثیر استفاده از عناصر مرتبط با طبیعت در دکوراسیون داخلی بر روح و جسم خود آگاهیم اما آیا این منحصر به استفاده از گل ها و گیاهان می شود؟ خیر، بی نهایت روش برای شبیه سازی طبیعت در فضای زندگی مان وجود دارد که پنجره مجازی سه بعدی با طرح های مرتبط با طبیعت از جذاب ترین آنها است. پنجره هایی که منظره ی یک جاده ی جنگلی یا دشت را برای شما شبیه سازی کرده و شما را سر ذوق می آورند.

در این مقاله در کنار شما خوانندگان گرامی به ارائه ایده هایی برای طراحی تزیین اتاق خواب به سبک پیت کت پرداختیم؛ ایده هایی که امیدواریم برای شما در آپدیت یکی از تاثیرگذارترین فضاهای منزل تان کمک کننده باشد. خوشحال می شویم شما هم نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما