خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی سبک دیزاین اسکاندیناوی را به منزل تان بیاورید

سبک دیزاین اسکاندیناوی را به منزل تان بیاورید

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی ترکیبی از سادگی، کاربردی بودن و در عین حال هیجان است.

اگر شما هم علاقه مند به اضافه کردن این اصول به فضای زندگی تان هستید، در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با ما همراه باشید چرا که قصد داریم به معرفی ایده هایی هیجان انگیز بپردازیم که به کمک آنها می توانید سبک دیزاین اسکاندیناوی را به منزل تان بیاورید.


استفاده از عناصر دکوراسیون چوبی و فلزی

احتمالا حضور عناصر چوبی و فلزی شما را به یاد سبک دکوراسیون روستیک یا صنعتی می اندازد اما خب این مورد از ویژگی مشترک سبک های بسیاری از جمله اسکاندیناوی است. بنابراین اگر به دنبال ایجاد حس و حال این سبک در دکوراسیون اتاق نشیمن تان هستید، می توانید کار خود را با اضافه کردن وسایلی همچون میز و صندلی چوبی، فلزی یا سرویس خواب چوب شروع کنید.

سبک دیزاین اسکاندیناوی را به منزل تان بیاورید


عمق بخشیدن به سبک دیزاین اسکاندیناوی

در این سبک معمولا با استفاده از شال های رومبلی ای در جنس های مختلف متناسب با اینکه در فصل گرم یا سرد سال باشیم، به دکوراسیون عمق و بافت می بخشند و همچنین فضایی گرم و صمیمی خلق می کنند.


عناصر دکوری ساده در چیدمان اسکاندیناویایی

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم یکی از اصول اساسی این دیزاین، سادگی است. بنابراین خبری از عناصر دکوری پر زرق و برق در آن نیست بلکه مجسمه های ساده و در عین حال جذاب، گالری دیواری با قاب عکس هایی سیاه و سفید یا تابلوهای نقاشی انتزاعی با پالت رنگ خنثی از جمله عناصر دکوری ای هستند که در آن مورد استفاده قرار می گیرند.

عناصر دکوری ساده در چیدمان اسکاندیناویایی


پنجره هایی بدون پرده

در خانه ای با دیزاین اسکاندیناوی خبری از پرده های ضخیم برای پنجره ها نیست بلکه سعی بر بهره مندی هرچه بیشتر فضای داخل آن از نور طبیعی است. بنابراین توصیه می شود در صورتی که حریم خصوصی شما در آن بخش از منزل این اجازه را به شما می دهد از پرده برای پنجره استفاده نکنید و یا از انواع نازک آن کمک بگیرید.


سبک دیزاین اسکاندیناوی به دور از آشفتگی

در سبک دکوراسیون اسکاندیناوی با انتخاب عناصر دکوراسیونی که بهینه ترین استفاده ممکن را از فضا دارند و افزایش فضای ذخیره سازی در دسترس، جلوه ای مینیمال خلق می کنند. اما این شامل چه نوع وسایلی می شود؟ تخت خواب تاشو، سرویس خواب کشودار یا جک دار، کمد لباس درب ریلی، پاف صندوق دار و شلف های دیواری از جمله گزینه های پیش روی شما برای خلق فضایی مینیمال محسوب می شوند. 

سبک دیزاین اسکاندیناوی به دور از آشفتگی


رنگ های خنثی در خانه های به سبک اسکاندیناوی

بله رنگ های اصلی مورد استفاده در طراحی پالت رنگ یک دکوراسیون اسکاندیناوی، رنگ هایی خنثی هستند. در این میان طیف های مختلف سفید، مشکی، خاکستری و قهوه ای بیشتر تکرار می شوند تا جلوه ای مدرن و آرامش بخش به فضا ببخشند. البته این به معنای حذف رنگ های برجسته از آن نیست. 

طراحان داخلی همچنین رنگ هایی همچون صورتی کم رنگ و سبز تیره را برای جان بخشیدن به پالت رنگ مورد استفاده قرار می دهند. دیوارها در این سبک معمولا به رنگ سفید هستند تا بستر مناسبی برای دیده شدن عناصر دکوراسیون در رنگ هایی برجسته تر ایجاد کنند.


گل ها و گیاهان در سبک دیزاین اسکاندیناوی

وجود عناصر زندگی بخش که فضایی با نشاط خلق کنند از الزامات این سبک است. گل ها و گیاهان در ابعاد مختلف همان عناصری هستند که به منازل ما زندگی می بخشند و نمی توان آنها را از چیدمان آن حذف کرد. 

گل ها و گیاهان در سبک دیزاین اسکاندیناوی


کفپوش های چوبی

در فضایی با دکوراسیون اسکاندیناوی به ندرت شاهد استفاده از فرش برای بخش بزرگی از کف اتاق هستیم و بیشتر از کفپوش هایی چوبی در رنگ هایی خنثی یا سفید استفاده می شود. به کمک این کفپوش ها فضا بزرگ تر و روشن تر به نظر می رسد. به شما توصیه میکنیم برای آشنایی کامل با انواع کفپوش حتما مقاله "راهنمای انتخاب بهترین کفپوش برای منزل" را کامل مطالعه کنید 


روشنایی در سبک دیزاین اسکاندیناوی

این دیزاین در اصل با در نظر گرفتن شرایطی که در فصل زمستان با آن روبه رو هستیم، طراحی شده است. در این راستا با در نظر گرفتن محدود بودن ساعات روشنایی روز و میزان دسترسی فضا به نور طبیعی، در آن تاکید زیادی بر ارتقای لایه های مختلف روشنایی شده است. روشنایی عمومی، کاری و تاکیدی سه لایه ی روشنایی هستند که در این سبک مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. از استفاده از چراغ های سقفی آویزان یا چراغ رومیزی برای اتاق خواب گرفته تا آباژور یا چراغ زمینی برای چیدمان اتاق نشیمن از جمله ی اقداماتی هستند که در راستای ارتقای روشنایی در این سبک انجام می گیرند.

روشنایی در سبک دیزاین اسکاندیناوی


طبیعت را به خانه بیاورید

در بالا به دو مورد از کارهایی که در این راستا می توانید انجام دهید، اشاره کردیم. اما گزینه های پیش روی شما به استفاده از گل ها و گیاهان و خرید عناصر چوبی ختم نمی شود. بلکه می توانید طبیعت را در قالب طرح این سبزهای دوست داشتنی روی وسایل مختلف به دکوراسیون اضافه کنید. این می تواند شامل طرح برگ های سبز رنگ روی روتختی و سرویس ملحفه یا کاغذدیواری اتاق باشد تا در کنار دو ایده ی قبلی، حس و حال بودن در طبیعت را القا کنند.


توجه به اصل تضاد در سبک دیزاین اسکاندیناوی

با شنیدن کلمه تضاد، ذهن بسیاری از افراد به سمت استفاده از رنگ های متضاد می رود، این درحالی است که این تضاد در سبک اسکاندیناوی به تضاد در جنس، طرح، اندازه، بافت و شکل عناصر مختلف هم بر می گردد. به عنوان مثال استفاده از عناصری با طرح های انتزاعی در کنار طبیعی و یا استفاده از وسایل دکوراسیون قدیمی در کنار جدید نمونه هایی از تضادهایی هستند که در این نوع دیزاین شاهد آن هستیم.

توجه به اصل تضاد در سبک دیزاین اسکاندیناوی​​​​​​​
به پایان یکی دیگر از مقاله های مجله اینترنتی پیت کت رسیدیم. امیدواریم بتوانید به کمک اصول سبک اسکاندیناوی، فضایی انرژی بخش و جذاب برای خود و دیگر اعضای خانواده خلق کنید. خوشحال می شویم که شما هم تجربیات و نظرات خود در مورد این سبک هیجان انگیز را در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

محبوب ترین مدل های تخت تاشو را قسطی بخرید

همان طور در این مقاله یادگرفتیم از اصلی ترین المان های سبک اسکاندیناوی دور بودن از شلوغی و بهم ریختگیست. به همین دلیل یکی بهترین راه ها برای جلوگیری از آشفتگی استفاده از محصولات کمجاست. به شما توصیه میکنیم برای اتاق خواب خود حتما از یک تخت خواب تاشو و جمع و جور استفاده کنید. برای خرید تخت تاشو پیشنهاد میکنیم مدل های مجموعه فیس وود را با دقت بررسی کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما