خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب تغییر دکوراسیون اتاق خواب در پنج حرکت

تغییر دکوراسیون اتاق خواب در پنج حرکت

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

برخلاف آشپزخانه یا حمام و سرویس بهداشتی، به روز رسانی دکوراسیون اتاق خواب پیچیدگی خاصی ندارد.

این یعنی دیگر به بهانه ی اینکه تغییر دکوراسیون اتاق خواب از خانه نیازمند انرژی و زمان زیادی است، نمی توانید آن را به تاخیر بیندازید. دنیای طراحی داخلی پر از ایده های ساده برای تغییر حس و حالی است که از چیدمان اتاق خواب دریافت می کنید. اگر کنجکاوید که این ایده ها کدام اند، در این مقاله از مجله ی اینترنتی پیت کت با به روز رسانی دکوراسیون اتاق خواب در پنج حرکت با ما همراه باشید.


1. به روز رسانی دکوراسیون اتاق خواب با تغییر پالت رنگ

نگران نباشید! منظور از تغییر پالت رنگ، تغییر رنگ دیوارها و سقف نیست. چرا که قطعا این کار خیلی هم ایده ساده و راحتی نخواهد بود. پس چگونه پالت رنگ اتاق خواب را زیر و رو کنیم؟ با تغییر عناصر دکوراسیون کوچک تر! آنچه که گاهی فراموش می کنیم این است که پالت رنگ اتاق خواب، پویایی و برجستگی خود را مدیون عناصر کوچک تر دکوراسیون است که در رنگ هایی قوی انتخاب شده اند. 

به روز رسانی دکوراسیون اتاق خواب با تغییر پالت رنگ

در اینجا توصیه ما به شما تغییر روتختی و سرویس ملحفه است. اینکه تخت خواب اصلی ترین عنصر دکوراسیون اتاق خواب است را نمی توان انکار کرد و خب روتختی و سرویس ملحفه اصلی ترین عنصر مرتبط با تخت خواب است. انوعی با رنگ و طرحی برجسته و کاملا متفاوت از قبلی انتخاب کنید تا شاهد تاثیر آن در تغییر جلوه ی دکوراسیون اتاق خواب باشید.


2. تغییر فضای ذخیره سازی اتاق خواب

تامین فضای ذخیره سازی کافی برای اتاق خواب سهم زیادی در جلوه ی مینیمال آن دارد و به همین دلیل بخش قابل توجهی از فضای آن را به عناصری همچون کمد و دراور اختصاص می دهیم. با در نظر داشتن این نکات پس با تغییر فضای ذخیره سازی، شاهد تغییرات بزرگ و تاثیرگذاری در دکوراسیون اتاق خواب خواهیم بود. اما چطور؟ اولین گزینه پیش روی شما جالباسی است که در طرح هایی مدرن و مینیمال موجود است. به شما توصیه میکنیم به مقاله "10 مدل پرطرفدار از جالباسی فانتزی" سر بزنید و ده مدل از بهترین جالباسی ها را برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود را بررسی و مشاهده کنید

تغییر فضای ذخیره سازی اتاق خواب

گزینه بعدی می تواند پاف صندوق دار باشد که استفاده ی بهینه ای از فضایی که به خود اختصاص می دهد دارد و بعد از آن هم میز کنسول و سبد حصیری را می توانید بعنوان فضای ذخیره سازی جدید مورد استفاده قرار دهید.


3. تغییر بافت دکوراسیون اتاق خواب

جنس عناصر دکوراسیون در کنار یکدیگر تشکیل دهنده بافت کلی آن هستند. با تغییر جنس تعدادی از این عناصر می توانید شاهد تغییر بافت کلی دکوراسیون اتاق خواب باشید. به عنوان مثال به جای کوسن های پارچه ای ساده از انواع مخملی استفاده کنید، به جای پرده های ضخیم از پرده ی نازک تر استفاده کنید، تخت خواب چوبی خود را با یک تخت خواب لمسه جایگزین کنید یا یک صندلی شنی به چیدمان آن اضافه کنید. جنس عناصر دکوراسیون سهم زیادی در جلوه کلی آن و حس و حالی که از آن می گیریم دارند. درنتیجه با انجام تغییراتی که در بالا به آن اشاره شد، انتظار تغییراتی بزرگ را داشته باشید.

تغییر بافت دکوراسیون اتاق خواب

یکی دیگر از عناصری که تغییر آن تاثیر زیادی در به روز رسانی دکوراسیون اتاق خواب دارد، فرش یا قالی اتاق است. اگر در حال حاضر از قالی برای آن استفاده نمی کنید، اضافه کردن این عنصر جذاب به آن فضایی گرم و صمیمی خلق خواهد کرد. تغییر قالی موجود هم در همین راستا می تواند چهره ی جدیدی به اتاق خواب تان ببخشد.


4. تغییر دکوراسیون اتاق خواب با تغییر روشنایی

بله یکی از ساده ترین و در عین حال تاثیرگذارترین راه های به روزرسانی دیزاین این فضا، تغییر نورپردازی آن است. اغلب افراد بیشتر تمرکز را روی نورپردازی آشپزخانه و اتاق نشیمن می گذارند و وقتی نوبت به اتاق خواب می رسد به چراغ سقفی و یا نهایتا یک چراغ رومیزی برای کنار تخت خواب قناعت می کنند. بنابراین با انجام تغییراتی کوچک، شاهد نتایج شگفت انگیزی خواهید بود.

بیشتر بخوانید: آموزش صحیح نورپردازی دکوراسیون اتاق خواب 

اول از همه چراغ های سقفی را با انواع مینیمال جایگزین کنید چرا که روشنایی عمومی اولین لایه از نورپردازی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در ادامه در دیوار پشت تخت خواب چراغ های دیواری یا سقفی آویزان برای مطالعه نصب کنید. در دیواری از اتاق که نیازمند نور تاکیدی است از چراغ های ریلی کمک بگیرید. در پایان این آباژور ایستاده است که جلوه ای رمانتیک برای شما خلق می کند.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با تغییر روشنایی


5. تغییر دکور دیواری

نوع دکور دیواری ای که برای فضای عمودی انتخاب می کنید، یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در جلوه کلی دکوراسیون اتاق خواب تان است. برای تغییر آن بی نهایت گزینه پیش روی شما است که با صرف کمترین انرژی و زمان و هزینه، تاثیرات بزرگی برای شما به همراه خواهند داشت. یکی از پرطرفدارترین ایده ها، یک گالری مینیمال است. برای ساخت آن نیازمند قاب عکس های زیادی نخواهید بود و بخش زیادی از دیوار را هم به خود اختصاص نمی دهد، در واقع به همین دلیل آن را مینیمال می دانیم. توصیه می شود از قاب عکس هایی در رنگ هایی خنثی و تصاویری انتزاعی استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب​​​​​​​

ایده بعدی استفاده از کاغذدیواری به عنوان تابلوی نقاشی است! بله قرار نیست برای کل دیوارها از آن استفاده کنید بلکه صرفا بخش کوچکی از دیوار را به آن اختصاص می دهید تا از آن یک نقطه ی کانونی جذاب در دکوراسیون بسازید. 

اگر از علاقه مندان به کاغذ دیواری نیستید پس شما را با ایده جذابی به نام استیکر دیواری تنها می گذاریم. استیکر دیواری تنوع بالایی در سبک و رنگ دارد، نصب و جداسازی آن به راحتی انجام می شود و حس و حال جدیدی به دکوراسیون اتاق خواب تان می بخشد.
و اما حسن ختام این مقاله اشاره به شلف دیواری است که بستر مناسبی برای دیگر عناصر دکوری همچون گلدان ها و تابلوهای نقاشی در اختیار شما قرار می دهد، استفاده بهینه ای از فضای عمودی اتاق دارد و با جلوه ی مدرنی که به دکوراسیون آن می بخشد، نقش قابل توجهی در به روز رسانی آن دارد. 


کلام آخر!

در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت به بررسی تغییر دکوراسیون اتاق خواب در پنج حرکت پرداختیم. امیدواریم به کمک موارد معرفی شده، بتوانید با صرف کمترین زمان، انرژی و هزینه ی ممکن، دکوراسیون اتاق خواب تان را به روز رسانی کنید و آن را از خسته کننده و بی روح شدن نجات دهید. شما هم می توانید نظرات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده این مقاله باشید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید