خانه دکوراسیون پذیرایی پرده پذیرایی صفر تا صد انتخاب پرده فوق العاده برای دکوراسیون داخلی

صفر تا صد انتخاب پرده فوق العاده برای دکوراسیون داخلی

زمان مطالعه : 

5 دقیقه دقیقه


​​​​​​​پرده جز عناصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی است، انتخاب یک پرده مناسب که متناسب و هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل شما باشد بسیار مهم است. پرده علاوه بر اینکه یک حریم خصوصی برای شما ایجاد می کند، به محیط خانه گرما و انرژی می بخشد .


در انتخاب پرده حتما باید به جنس، رنگ، طرح و حتی اینکه قرار است در کجا نصب شود توجه داشته باشید. برای هریک از قسمت های خانه پرده خاصی را در نظر بگیرید .به طور مثال پرده پذیرایی را به صورت ترکیبی از والان، پرده اصلی و پرده آستری طراحی می کنند؛ پرده اتاق نشیمن را معمولا به صورت ساده با رنگ های سفید، شیری، کرم و قهوه ای انتخاب می کنند مگر اینکه در دکوراسیون داخلی از طرحی خاص استفاده شده باشد که پرده را متناسب با آن طرح چیدمان کند.

انتخاب رنگ پرده نیز از نکاتی است که در طراحی دکوراسیون نقش مهمی دارد با انتخاب رنگ روشن بدون شک خانه شما بزرگتر از آنچه هست نمایش داده خواهد شد. جنس پرده ای که در قسمت های مختلف خانه به کار گرفته می شود نیز مهم است.



پرده آشپزخانه:

پرده ی مناسب آشپزخانه بی شک باید جنسی داشته باشد که طی دفعات شست­و شو حالت خودش را از دست ندهد. چرا که آشپزخانه به دلیل داشتن ذرات معلق قاعدتا زودتر و بیشتر از پرده های دیگر کثیف می شود.

برای پرده‌های آشپزخانه می‌توانید پرده‌هایی از جنس حصیر، بامبو و پرده‌های رولی و کنف نیز استفاده کنید. در نهایت، پرده‌های آشپزخانه باید، ساده، شیک و هماهنگ با دکوراسیون داخلی آشپزخانه باشد.

عکس پرده آشپزخانه 2019

اگر دیوارهای آشپزخانه‌تان کاملا سفید است می‌توانید از پرده ساده با طرح‌های گلدار استفاده کنید، این پرده جلوه بیشتری نیز به فضا می‌بخشد.

آشپزخانه یک فضای کاری است و ممکن است پرده ها با غذا یا آب کثیف شوند. در این مواقع پرده های مدرن در آشپزخانه بسیار کاربردی تر به نظر می رسند. پرده های مدرن به راحتی تمیز می شوند و از آنجایی که هم سطح دیوار هستند، کم تر در معرض آلودگی قرار می گیرند.

با انتخاب پرده های مدرن شما می توانید بسیاری از رنگ ها و سبک ها را برای پرده آشپزخانه خود انتخاب کنید. در واقع شما می توانید با انتخاب پرده های مدرن، بهترین پرده ها را برای هر آشپزخانه ای پیدا کنید.



پرده اتاق خواب:

در انتخاب پرده اتاق خواب این نکته را در نظر داشته باشید که اتاق خواب برای چه کسی و با چه سنی است، برای اتاق خواب کودک باید از پرده هایی با رنگ ها و طرح های شادتر استفاده کرد. اصولا کودکان برای داشتن روحیه شاد، نیاز به رنگ‌های پرانرژی، گرم و خلاق دارند. ترکیب رنگ‌های آبی، زرد، سبز و بنفش برای آنها رویایی و بی‌نظیر است.

عکس مدل پرده های اتاق خواب 2019

خوش سلیقه ها می دانند که پرده هارا باید به گونه ای انتخاب کنند که به طرح و رنگ آن ها با دکوراسیون خانه­ شان هماهنگ باشه .

در نتیجه موقع خرید و انتخاب پرده به این نکته توجه داشته باشید که پرده ها با مبل، فرش و تابلوهای هماهنگی داشته باشد. دقت داشته باشید که هرچه طرح های انتخابی شما ساده تر باشد تأثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب پرده برای اتاق خواب های کوچک 

اگر اتاق خواب شما کوچک باشد، ممکن است با انتخاب پرده های کلاسیک حتی کوچکتر به نظر برسد. با انتخاب پرده های تزئینی و دکوراتیو می توانید بهترین فضا را برای اتاق خوابتان داشته باشید.



پرده اتاق نشیمن:

عکس مدل پردهای جدید پذیرایی

پرده های کلاسیک به خوبی با مبلمان اتاق نشیمن هماهنگ می شود و فضایی آرام و در عین حال شیک را در اتاق ایجاد می کند. اگر شما خانه ای مدرن دارید، انتخاب پرده های مدرن می تواند انتخاب خوبی برای اتاق نشیمن شما باشد.



محل نصب پرده:

اگر سقف خانه شما کوتاه است، برای بزرگ جلوه دادن آن می‌توانید چوب پرده‌ها را بالاتر از حد معمول نصب کنید. پرده‌ها هرچقدر بالاتر نصب شوند، خانه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

صفر تا صد انتخاب پرده دکوراسیون داخلی

 در خانه‌های کوچک برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن می‌توانید پنجره‌ها را یکسره کنید و اگر پنجره‌تان کوچک است می‌توانید از پرده یکسره بهره ببرید.

 در پنجره‌های کوتاه از پرده‌هایی استفاده کنید که طرحی ساده دارند و تنها قسمت انتهایی آن طرحدار است ولی در پرده‌های بلند می‌توانید در قسمت بالایی نیز طرح‌های برجسته طراحی کنید.



چند نکته مهم

الف) اگر قصد دارید از پرده های رنگی در پذیرایی استفاده کنید به ترکیب رنگ دکور و مبلمان توجه کنید .

ب) معمولارنگ پرده را تیره تر یا روشن تر از  رنگ مبلمان انتخاب می کنند. در طرح پارچه دقت داشته باشید که هر دو پارچه حریر و ضخیم را طرح‌دار انتخاب نکنید چراکه فضا را شلوغ می‌کند.

صفر تا صد انتخاب پرده فوق العاده برای دکوراسیون داخلی

ج) اگر پارچه طرح‌دار دوست دارید‌، پارچه دکورهای کنار پرده را طرح‌دار تهیه کرده و پارچه حریر را به یکی از رنگ‌های روشن موجود در طرح انتخاب کنید‌.

چ) اگر نور فضای مورد نظرتان کم است ولی دوست دارید طرفین پرده با پارچه‌ای ضخیم به دکور خانه هم بخورد‌، در صورتی که دو طرف پنجره دیوار خالی وجود دارد‌، ریل پرده را بزرگ‌تر نصب کرده و دکورها را در واقع روی دیوار نصب کنید تا فضایی از پنجره را اشغال نکرده و جلوی نور را نگیرند‌.

صفر تا صد انتخاب پرده فوق العاده برای دکوراسیون داخلی

ه) اگر پنجره پذیرایی خانه‌تان قدی نیست و به صورت نیمه است‌، دلیل بر این نمی‌شود که شما حتما مجبورید پرده‌ای با همان ارتفاع آویزان کنید‌. شما حتی برای این نوع پنجره‌ها هم می‌توانید پرده‌های قدی بیاویزید‌‌. این را بدانید پرده قدی علاوه بر اینکه ارتفاع سقف و دیوار را بلندتر جلوه می‌دهد‌، فضا را رسمی‌تر می‌کند‌. شما حتی می‌توانید با وجود پنجره نیمه‌، قد پرده‌تان را از حد معمول هم یک متر بلند‌تر بگیرید و مقداری از پرده را روی زمین پهن کنید‌. به این ترتیب ابهت پرده زیادتر شده و فضا کلاسیک‌تر خواهد شد‌.

بیشتر بخوانید: 5 سبک دکوراسیون داخلی که برای انتخاب بهتر پرده خانه باید بشناسید 

به طور کلی یکی از عملی‌ترین و راحت‌ترین راه‌های ایجاد تغییرات دکوراسیونی در فضای خانه تعویض پرده است‌. چرا که با هزینه کم هم می‌شود پرده نو خرید و پرده نو یعنی شما پوشش سطحی هر چند کوچک از اتاقتان را تغییر داده‌اید‌. انتخاب پرده موضوعی شخصی و سلیقگی است. اما باید انتخاب پرده های کلاسیک و مدرن را نیز مدنظر داشته باشید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید