خانه دکوراسیون پذیرایی نورپردازی پذیرایی فوت و فن های خرید لوازم روشنایی برای دکوراسیون منزل

فوت و فن های خرید لوازم روشنایی برای دکوراسیون منزل

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

استفاده از لوازم روشنایی یکی از تکنیک های زیباسازی درطراحی دکوراسیون داخلی است. طراحی داخلی تلفیقی از عناصر مختلف مانند نور, رنگ, پوشش دیوار, سقف و … است.

هماهنگی و تناسب این عناصر نقش زیادی در ایجاد طرحی ایده آل در دکوراسیون داخلی دارد. یکی از عناصری که همواره باید در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار گیرد نورپردازی است. هماهنگی نور پردازی با عناصر دیگر در فضای مورد نظر جز فاکتور های اساسی است.

 یک دکوراسیون زیبا بدون نورپردازی جذابیت ندارد و تمام تلاش هایی که برای انجام آن صورت گرفته بی نتیجه میماند. میزان نور هر یک از لوازم روشنایی و طرح ظاهری آن در هنگام طراحی نورپردازی دکوراسیون منزل نقش مهمی دارد، لایه بندی منابع روشنایی به ایجاد ظاهری کامل کمک می کند که ویژگی های برتر را برجسته ساخته و سایه های تند را حذف می نماید. برای رسیدن به یک لایه بندی زیبا، باید سبک های مختلف لوازم و منابع روشنایی را  با یکدیگر ترکیب کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن با نورپردازی اصولی و شیک

در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی پیت کت با هم به بررسی ویژگی های محبوب ترین لوازم روشنایی که در دکوراسیون منزل استفاده می شود، می پردازیم و با بهترین مدل های این لوازم روشنایی برای نورپردازی اصولی دکوراسیون منزل نیز آشنا خواهیم شد. 

1. لوستر در دکوراسیون داخلی

لوستر ها یکی از قدیمیترین و پرطرفدارترین وسایل نورپردازی است که در سبک های معماری و دکوراسیون کلاسیک و سنتی بسیار پر طرفدار هستند. با توجه به تنوع لوستر های موجود در بازار استفاده و خرید لوستر در نورپردازی دکوراسیون داخلی  نیازمند بررسی هوشمندانه ای است.

در گذشته استفاده از لوسترها فقط به غذاخوری ها، سالن های بزرگ و راهروهای مجلل محدود می شد. اما امروزه ما این عناصر زیبا را در انواع طرح ها، شکل ها، رنگ ها و اندازه ها در فضاهای داخلی مختلف مثل اتاق خواب ها، حمام ها، آشپزخانه ها و حتی اتاق نوزاد می بینیم.

چیدمان و نورپردازی اتاق نشیمن با لوستر های مدرن

از فاکتور های مهم انتخاب لوستر در فضاسازی خانه محل قرارگرفتن آن است و اینکه این فضا چه میزان روشنایی لازم دارد و چه اندازه ای باید داشته باشد. به هر حال، اگر بخواهید یک انتخاب صحیح و مناسب انجام دهید، بهتر است همه ی این فاکتورها را مد نظر داشته باشید. به طور مثال در اتاق خواب ها باید از حباب های ساده استفاده کرد که نور ملایمی دارند.

بیشتر بخوانید: اصول نورپردازی اتاق خواب های مدرن و شیک 

لوستر مناسب برای فضای آشپزخانه نیز تا حدی زیادی شبیه به مدل های مورد استفاده در فضای اتاق خواب است. لوسترهای مورد استفاده در فضای راهروها نیز بهتر است ساده انتخاب شود. لوستر هایی در اندازه بزرگ و زرق و برق دار برای فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد . اما برای فضاهایی که کوچک ترند، بهتر است به سراغ مدل های ساده و کوچک بروید.

نورپردازی اصولی آشپزخانه با لوستر


2. انواع آباژور در دکوراسیون داخلی منزل

آباژور ها یکی از عناصر خاص و پرطرفدار لوازم روشنایی در دکوراسیون پذیرایی و اتاق خواب است. انواع آباژور در مدل های ایستاده و رومیزی وجود دارد.

حتما در هنگام خرید آباژور باید به مدل ایستاده یا رومیزی بودن آن در کنار هماهنگی ترکیب رنگش با سایر لوازم و وسایل موجود در دکوراسیون منزل دقت کنید تا جلوه مطلوب را برای فضای داخلی شما داشته باشد.

اولین نکته‌ای که باید  در هنگام خرید آباژور به آن توجه کنید، مقدار نیاز به نور برای فضای مورد نظر است. شید (کلاه) آباژور و حباب چراغ باید متناسب با مقدار نوردهی آن باشد برای نور بیشتر، باید شید را بزرگتر انتخاب کنید تا بتوانید لامپ بزرگتر و پر نور تری را زیر آن نصب کنید.

دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی با آباژور های ایستاده

 همچنین یکی دیگر از نکاتی که باید در کاربرد آباژور مورد توجه قرار بگیرد، رنگ آن است. هر چقدر شید آباژور و حباب رنگ روشن‌تری داشته باشد، نور بیشتری به محیط می‌دهد؛ بنابراین برای داشتن نورپردازی ملایم، بهتر است از رنگ تیره استفاده کنید.

تنوع طرح و رنگ آباژورها  این امکان را به شما می دهد که علاوه بر نور خوب، فضای جذابی را ایجاد کنید. در واقع، آباژور نور را متمرکز می کند و آن را با جلوه ای زیباتر‌ به بیرون منتقل می کند.

 اگر اهل مطالعه هستند آباژورهای ایستاده که قابلیت قرار گرفتن کنار صندلی را دارند، یک منبع نور عالی جهت مطالعه در شب هستند که در کتابخانه ها هم می توانند قرار بگیرند. نوری که از آباژور ساطع می شود به صورت منظم به اطراف پخش می شود. دیوارهای کناری و سقف از جمله بخش هایی هستند که تابش نور آباژور را به خوبی نشان می دهند.

دیزاین و نورپزدازی اتاق مطالعه با آباژو های ایستاده

3. لوستر ها برای میز غذاخوری

لوستر بالای میز نهارخوری معمولا در وسط آن نصب می شود تا تبدیل به یک نقطه کانونی برای انتشار نور شود .در بیشتر مواقع هنگام ساخت ساختمان ها، محل قرار گیری اشیاء و مبلمان از قبل پیش بینی شده و بر همین اساس کار هایی مانند سیم کشی ساختمان از روی نقشه پیش بینی شده شکل می گیرند.

 به همین دلیل ممکن است که گاهی محل قرار گیری لوستر با محلی که میز در آن قرار داده می شود متناسب نباشد. در این شرایط اگر سیم کشی موجود به گونه ای باشد که لوستر در وسط میز قرار نگیرد، لازم است که حتی اگر شده با استفاده از سیم کشی روکار یا روش های دیگر محل قرار گیری لوستر را به وسط میز منتقل کنید.

استفاده از لوستر های مدرن و شیک برای اتاق غذا خوری

همان اندازه که هماهنگی مبلمان ،پرده و سایر لوازم با یکدیگر در طراحی داخلی اهمیت دارد آباژور استفاده شده نیز در دیزاین خانه باید با سایر عناصر متناسب باشد . برای مثال اگر از سبک کلاسیک در طراحی اتاق غذا خوری استفاده کرده اید، لوستر این مکان را نیز باید به سبک کلاسیک انتخاب کنید تا از نظر ظاهری یک هارمونی در فضا ایجاد شود.

با توجه به آنچه گفته شد، کاربرد لوستر و آباژور نه تنها جنبه تزیینی داشته، بلکه می‌تواند کمک بزرگی به نورپردازی بهتر منزل کند. با توجه به نکاتی که بیان شد می توانید تصمیم به انتخاب یک لوستر و آباژور متناسب با دکوراسیون منزل خودتان بگیرید.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید