خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

می توان گفت سبک مدیترانه ای به نحوی ترکیبی از سبک مینیمال، روستیک و ساحلی است. اگر از آن دسته از افرادی هستید که عاشق اضافه کردن عناصر مرتبط با طبیعت به دکوراسیون منزل شان هستند، اما در عین حال میانه ی خوبی با دیزاین های شلوغ و پر زرق و برق ندارند

این مقاله از مجله ی تخصصی دکوراسیون پیت کت را از دست ندهید. در ادامه قصد داریم به بررسی دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای بپردازیم تا ببینیم چگونه می توانیم حس و حال این سبک شاد و مهیج را برای منزل خود به ارمغان بیاوریم.


دکوراسیون مدیترانه ای؛ سبکی برای همه سلیقه ها

سبک دکوراسیون مدیترانه ای می تواند رسمی، سنتی یا سبک دکوراسیون معاصر باشد و این تنوع از آن گزینه ای مناسب برای افرادی با سلیقه های مختلف می سازد. سبک مدیترانه ای این تنوع خود را مدیون تفاوت در دیزاین های کشورهای مختلف اروپایی از ایتالیا تا یونان است اما آنچه ثابت است، آن جلوه ی گیرا و پرانرژی مدیترانه است که زیبایی خیره کننده ای خلق می کند.

دکوراسیون مدیترانه ای؛ سبکی برای همه سلیقه ها


پیوند با طبیعت به کمک پالت رنگ در سبک مدیترانه ای

این سبک شما را تا بیشترین میزان ممکن با طبیعت پیوند میزند. یکی از راه های رسیدن به این جلوه از طریق پالت رنگ است. رنگ های سبز، آبی، کرم و زرد از جمله رنگ هایی هستند که در این سبک در مقیاس بالا شاهد آن هستیم. البته در این میان طیف های مختلف رنگ آبی پرکاربردتر هستند تا حس و حال سبک ساحلی را برای شما به ارمغان آورند. 

استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه

در واقع به ندرت شاهد منزلی با دکوراسیون مدیترانه ای خواهید بود که در آن از رنگ آبی استفاده نشده باشد. از این رنگ آرامش بخش معمولا برای دیوارها یا عناصر بزرگ دیزاین همچون سرویس خواب استفاده می شود. در کنار آبی می توانید از رنگ های شاد و یا رنگ های گرمی همچون شنی برای تکمیل جلوه ی ساحلی آن استفاده کنید.


عمق بخشیدن به دیزاین و نمای مدیترانه ای منزل

در این سبک شما شاهد حضور بافت های مختلفی خواهید بود که از طریق عناصر مختلف دیزاین به آن اضافه شده اند. معمولا سعی می شود دیوارها نیز بخشی ازین مسئولیت را برعهده گیرند. در این راستا برای ایجاد دیواری برجسته از کاشی های طرح دار آبی رنگ، کاغذ دیواری هایی با طرح هایی مرتبط با طبیعت یا صرفا رنگ هایی همچون شنی استفاده می شود تا به ارتقای جلوه ی دیزاین بپردازند.

عمق بخشیدن به دیزاین و نمای مدیترانه ای منزل


دیزاین دیوار پنجم فضا در سبک مدیترانه ای

طراحان داخلی سقف را دیوار پنجم فضا می دانند، در این راستا توجه ویژه ای به آن می شود. در سبک مدیترانه ای سقف می تواند شما را به یاد سبک روستیک بیندازد چرا که گاها شاهد حضور الوارهای چوبی در سقف هستید. 

دیزاین سقف در سبک مدیترانه ای


هرچه کمتر، بهتر همچون مینیمالیست ها

گفتیم سبک مدیترانه ای شباهت هایی هم به سبک مینیمال دارد. شباهت او در استفاده ی حداقلی از عناصر تزیینی در دکوراسیون است. البته صرفا از این نظر به سبک مینیمال شباهت دارد و در مورد تعداد وسایل موجود در فضا خیلی در یک راستا قرار نمی گیرند چرا که مینیمالیست ها به روش های مختلف به دنبال ایجاد فضایی خلوت اند اما در سبک مدیترانه ای تا دلتان بخواهد در جای جای اتاق شاهد گل ها و گیاهانی در ابعاد مختلف و آثار هنری ای که به نحوی با طبیعت مرتبط اند همچون سبدها و آثار دستی حصیری هستید.

استفاده از حصیر در دکوراسیون مدیترانه ای


استفاده از فلزات برای دیزاین منازل مدیترانه ای

وقتی بحث استفاده از عناصر طبیعی باشد، اغلب ذهن ما سمت چوب و حصیر می رود اما خب نمی توان از فلزات نیز غافل شد. فلزاتی همچون برنج و برنز از جمله فلزاتی هستند که در سبک مدیترانه ای مورد استفاده قرار می گیرند. این عناصر در قالب های مختلف از قاب عکس فلزی گرفته تا میزهای فلزی به دیزاین اضافه می شوند و تا حدودی حس و حال سبک صنعتی را ایجاد می کنند.


نقاشی آبرنگ در سبک مدیترانه ای

یکی دیگر از ایده هایی که شما را یک قدم به سبک مدیترانه ای نزدیک تر می کند، استفاده از تصاویر چهره که با آبرنگ کشیده شده اند، هستند.


استفاده از عناصر دکوراسیون چوبی در سبک مدیترانه ای
با توجه به اینکه در این سبک به دنبال استفاده از وسایلی هستیم که از عناصر طبیعی ساخته شده اند، اینکه عناصر دیزاین چوبی از صندلی چوبی گرفته تا کتابخانه ی خانگی چوبی پای ثابت این دیزاین اند، نکته ی جدیدی نیست. اما در اینجا می خواهیم به ویژگی دیگر این وسایل اشاره کنیم که با سبک بوهمین مشترک است و آن هم استفاده از وسایلی با ظاهر قدیمی و عتیقه است.

استفاده از عناصر دکوراسیون چوبی در سبک مدیترانه ای


استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون مدیترانه ای

اتاق هایی با سبک مدیترانه ای دسترسی بسیار خوبی به نور طبیعی دارند. در این فضاها شاهد پوشاندن پرده ها با پرده هایی ضخیم نخواهید بود. بلکه پرده ها یا حذف می شوند یا از پرده هایی نازک استفاده می شود. در واقع دلیل اینکه در این سبک تاکید بر استفاده از رنگ های روشن می شود، نیز همین ایجاد فضایی روشن و انرژی بخش است؛ مشابه آنچه در طبیعت ساحلی شاهد آن هستیم.

استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون مدیترانه ای

در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت در کنار شما به بررسی یکی از جذاب ترین و شاد ترین سبک های دکوراسیون پرداختیم. البته ناگفته نماند شما حتی با اجرا کردن بخشی از این ایده ها هم می توانید تا حدی حس و حال مربوط به آن سبک را برای منزل خود به ارمغان آورید. شما هم اگر در این زمینه تجربه یا ایده ای دارید، می توانید در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

جدیدترین کالکشن تخت خواب لمسه سال 2021

در سبک دکوراسیون مدیترانه ای سعی شده بدون استفاده از عناصر تزیینی پر زرق و برق، فضایی با شکوه ایجاد بشه. در این راستا شاهد استفاده از تخت خواب هایی با جلوه ای باشکوه همچون تخت خواب چوبی یا تخت خواب لمسه هستیم. بخش های مختلف این تخت خواب ها از جمله تاج آنها در عین طراحی ساده، شکوه خاصی به فضا می بخشند. به شما پیشنهاد میکنیم برای دیزاین مدیترانه ای اتاق خوابتان حتما از تخت خواب های لمسه استفاده کنید. و همچنین توصیه میکنیم این کالکشن جدید رو از دست ندید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید