خانه اتاق خواب اتاق خواب مهمان ایده هایی کاربردی برای دکوراسیون اتاق مهمان

ایده هایی کاربردی برای دکوراسیون اتاق مهمان

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

طراحی دکوراسیون داخلی، بهترین استفاده ای است که می توان از یک فضا داشت. در این میان یکی از هیجان انگیزترین طراحی ها مربوط به اتاق مهمان است. 

اگر فضای منزل شما این اجازه را به شما می دهد، یکی از اتاق های منزل تان را به اتاق مهمان اختصاص دهید تا زمانی که قرار است در منزل شما بمانند، احساس خوشایند و راحتی را تجربه کنند. البته این فضا نیاز نیست بزرگ باشد چرا که با تکنیک هایی می توان استفاده ای بهینه از اتاقی کوچک  داشت. اگر شما هم به دنبال ایجاد محیطی هیجان انگیز و راحت برای مهمانان عزیزتان هستید، در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی ایده هایی کاربردی برای دکوراسیون اتاق مهمان بپردازیم.


انتخاب هدفمند سبک دکوراسیون اتاق مهمان

 اینکه برای اتاق مهمان چه سبک دکوراسیون را انتخاب کنید، قبل از هر چیز بستگی به ابعاد آن دارد. اگر یک اتاق بزرگ در اختیار دارید، دست شما برای انتخاب سبک دیزاین بازتر خواهد بود. اما اگر فضای کوچکی به اتاق مهمان اختصاص داده اید، بنابراین دیزاین مینیمال یکی از بهترین گزینه های روی میز برای آن خواهد بود، چرا که در این سبک تمرکز بر استفاده بهینه از فضای در دسترس است و کوچک بودن اتاق دیگر یک چالش نخواهد بود.  

انتخاب هدفمند سبک دکوراسیون اتاق مهمان

نکته بعدی متناسب بودن دیزاین اتاق خواب مهمان با دیگر بخش‌های منزل است. قطعاً وجود تناسب بین این دو تاثیر مثبتی بر جلوه کلی دکوراسیون منزل تان خواهد داشت اما متفاوت بودن نسبی آن هم برای افرادی که اهل جسارت به خرج دادن در طراحی داخلی دیزاین منزل شان هستند، چالش برانگیز نخواهد بود.


فضایی به دور از آشفتگی برای دکوراسیون اتاق مهمان

ما به دنبال ایجاد محیطی راحت و آرامش بخش برای مهمان هستیم و مواجه شدن با فضایی آشفته آخرین چیزی است که  انتظار آن را داریم. برخی از افراد وجود عناصر دیزاین متعدد را لازمه ایجاد فضایی هیجان انگیز با حس و حال سبک بوهمین می دانند.  این در حالی است که فضای بیش از حد شلوغ با عناصر دکوراسیون غیرضروری می تواند استرس و اضطراب را برای افراد به همراه آورد.  در این راستا به حذف هرگونه وسیله ی غیر ضروری از دکوراسیون اتاق خواب تان بپردازید.

فضایی به دور از آشفتگی برای دکوراسیون اتاق مهمان


انتخاب عناصر کاربردی برای اتاق خواب مهمان

با توجه به نکاتی که تا به اینجا به بررسی آن پرداختیم، کاربردی بودن اولین فاکتوری است که قبل از انتخاب وسایل اتاق مهمان باید مورد توجه گیرد. در این راستا به جای تخت خواب معمولی از یک تخت خواب تاشو یا مبل تخت خواب شو استفاده کنید تا فضای خالی قابل توجهی برای تان به ارمغان آورند.

اتاق خواب مهمان

بیشتر بخوانید: تخت خواب تاشو؛ بهترین ایده برای اتاق خواب های کوچک 


ساخت فضای مطالعه برای اتاق مهمان

در نظر گرفتن فضایی برای مطالعه مهمان از آن ایده هایی است که اغلب نادیده گرفته می شود اما اهمیت زیادی دارد چرا که قرار نیست مهمان شما از این اتاق صرفا برای خوابیدن استفاده کند. او ممکن است نیاز به کار با لپ تاپ یا مطالعه داشته باشد و حضور یک میز تحریر دیواری کم جا و یک صندلی مدرن همان چیزی است که نیاز دارد.

ساخت فضای مطالعه برای اتاق مهمان


استفاده از آینه قدی در چیدمان اتاق مهمان

وجود یک آینه قدی در اتاق مهمان، از کاربردی ترین عناصر برای او خواهد بود. آینه قدی همچنین با انعکاس نور از سطح خود، محیط را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهد.

استفاده از آینه قدی در چیدمان اتاق مهمان


نورپردازی اصولی اتاق خواب مهمان

از بین سه لایه مختلف روشنایی یک محیط، شامل روشنایی عمومی، تاکیدی و کاری، روشنایی کاری در مورد اتاق مهمان اهمیت زیادی پیدا می کند، نوری که از آن برای انجام کارهایی همچون مطالعه استفاده می شود. در این راستا انتخاب یک چراغ رومیزی برای میز کنارتختی مهمان تان انتخاب مناسبی خواهد بود.

نورپردازی اصولی اتاق خواب مهمان


انتخاب پالت رنگ هیجان انگیز برای اتاق مهمان

انتخاب سبک مینیمال یا مدرن برای اتاق مهمان به معنی داشتن یک پالت رنگ بی روح و خسته کننده نیست. هر چند انتخاب رنگ هایی خنثی و روشن همچون سفید یا خاکستری روشن از بهترین گزینه ها برای پس زمینه ی دیزاین آن هستند اما می توانید عناصری همچون روتختی و سرویس ملحفه یا تابلوی هنری را در طرح و رنگ هایی برجسته انتخاب کنید و به پالت رنگ فضا جان ببخشید.


قرار دادن تخت خواب در وسط اتاق خواب

تبدیل تخت خواب به نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق مهمان ایده ی راحت و فوق العاده ای برای خلق دکوراسیونی متعادل و جذاب است. با این کار هم اتاق بزرگ تر به نظر می رسد و هم در ادامه چیدن دیگر عناصر دیزاین حول تخت خواب کار دشواری نخواهد بود.


اضافه کردن گل طبیعی به دیزاین اتاق مهمان

گل ها و گیاهان فضایی شاداب و هیجان انگیز خلق می کنند و در عین حال نقش قابل توجهی در ارتقای جلوه های بصری دکوراسیون دارند. برای بخش های مختلف اتاق از میز پاتختی گرفته تا کنار پنجره می توانید گل هایی در ابعاد مختلف انتخاب کنید و جلوه ای روستیک به اتاق ببخشید.

اضافه کردن گل طبیعی به دیزاین اتاق مهمان


استفاده از شلف دیواری؛ برای افزایش بهره وری دیزاین اتاق خواب

در راستای ایجاد فضایی کاربردی و استفاده بهینه از آن، شلف دیواری از بهترین گزینه های روی میز برای اتاق مهمان محسوب می شوند. مهمان شما از این شلف ها می تواند برای نگه داری وسایل مختلف اش استفاده کند. البته شما هم می توانید با قرار دادن عناصر دکوری متنوع روی این شلف های دیواری، دیزاین را از خسته کننده شدن نجات دهید.


به پایان یکی دیگر از مقالات مجله پیت کت رسیدیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما چه ایده هایی برای دکوراسیون اتاق مهمان دارید؟ شما هم می توانید نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مطلب باشید.

خرید اقساطی وسایل اتاق خواب

حالا که یاد گرفتید چطور باید اتاق خواب مهمان رو دیزاین کنید لازمه یه جایی رو هم بشناسید که اونجا بتونید صفر تا صد وسایلی که برای چیدمان اتاق خواب مهمان لازم دارید، پیدا کنید. به شما پیشنهاد میکنیم یه سر به سایت بلج بزنید. بلج تولید کننده تخصصی وسایل اتاق خوابه و میتونه توی چیدمان اتاق مهمان تون خیلی به شما کمک کنه
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید