خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق خواب تابستانی

راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق خواب تابستانی

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

با گرم‌ شدن هوا اتاق خواب گرم‌ و نرمی که تقریبا نیمی از سال محیط دلپذیری برای شما بوده، کم کم می‌تواند باعث بی‌خوابی شما شده و دیگر خبری از آن احساس خوشایند نباشد. 

یکی از دلایل آن می‌تواند تغییر نکردن دکوراسیون اتاق ‌خواب شما متناسب با فصل تابستان باشد. نمی‌توان انتظار داشت دکوراسیونی که کارایی خوبی در فصل زمستان داشته، در فصل تابستان هم همان سطح از احساسات خوب را به ما منتقل کند. 

دلیل اینکه خیلی از افراد از شنیدن این نکته تعجب می کنند، برمی گردد به اینکه اطلاعات زیادی در مورد تاثیر تک تک اجزای دکوراسیون محیط پیرامون ما بر روح و جسم ما ندارند. با ما همراه باشید تا پله پله به داشتن اتاق خوابی با دکوراسیون تابستانی نزدیک شوید.


1. پالت‌ های رنگی مناسب برای اتاق خواب تابستانی

پالت رنگی که برای تابستان انتخاب می کنید باید روشن تر از رنگی باشد که برای فصول سرد سال انتخاب می کنید. رنگ هایی همچون بژ شنی، خاکستری روشن، آبی دریایی، سبز، زرد، صورتی، بنفش روشن و سفید مثال‌های خوبی از رنگ های سرد هستند که حس خنکی و آرامش در بدن ایجاد می‌کنند. البته که رنگ سفید همیشه در این زمینه حرف اول را می زند، اما همه ما بدنبال متفاوت بودن و در عین حال گرفتن تاثیر مورد نظر هستیم پس تجربه های جدید را با آغوش باز پذیرا باشید. برای این که بیشتر با ترفند های طراحی و انتخاب رنگ اتاق خواب آشنا شوید حتما مقاله طراحی رنگ اتاق خواب با توجه به قوانین جدید را مطالعه کنید

پالت‌ های رنگی مناسب برای اتاق خواب تابستانی


2. سبک ساحلی را به اتاق خواب خود بیاورید

اتاق خوابی که در آن از سبک ساحلی استفاده شده باشد، حس تجربه یک تابستان خنک تمام عیار را برای شما به همراه خواهد آورد. دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب شما هر سبکی که دارد، باز هم شما می توانید درجاتی از سبک ساحلی را به آن اضافه کنید تا دکوراسیونی خنک تر داشته باشید. 

سبک ساحلی را به اتاق خواب خود بیاورید

اما برای اینکار چه کنیم؟ یکی از مهمترین ویژگی های این سبک، نور فراوان آن است. نهایت استفاده از نور طبیعی با پنجره های فراوان، درب های شیشه ای و همچنین نور مصنوعی با استفاده از لامپ های زیاد در این سبک انجام می گیرد. رنگ های کم رنگ و مات و استفاده از دکوری های دریایی دیگر شاخصه های این سبک هستند.


3. تغییر ست روتختی و ملحفه اتاق خواب

لحاف های سنگین و ملحفه های فلانل را با ملحفه های سبک پنبه ای و یک روانداز جایگزین کنید. رواندازها و ملحفه های سفید از بهترین انتخاب ها خواهند بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین روتختی و ملحفه برای اتاق خواب 


4. بالش ها و کوسن های تزیینی را فراموش نکنید

یکی از اجزای دکوراسیون که در ایجاد یک تم تابستانی می توانند بسیار مفید باشند، بالش های تزیینی هستند. بالش هایی با طرح های راه راه و در رنگ های سردی که قبلا به آن اشاره کردیم، انتخاب خوبی خواهند بود.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب تابستانی


5. استفاده از سبد های حصیری برای افزایش طراوت 

برای جلوه بخشیدن به دکوراسیون تابستانی خود از سبدهایی که از مواد طبیعی همچون حصیر،سیسل و دیگر الیاف طبیعی ساخته شده اند، استفاده کنید. با اضافه کردن این سبدها که کاربردهای مختلفی دارند، به افزایش حس تازگی و روشنایی محیط کمک کرده اید. 


6. استفاده از تابلوهایی با تم تابستانه

سعی کنید تابلوهایی در رنگ های روشن و طرح های ساحلی را برای دیوار اتاق خود در فصل تابستان انتخاب کنید. این تابلوها خیلی بیشتر از آنکه فکرش را بکنید بر حسی که از محیط می گیرید و ایجاد حس شادابی در شما تاثیر خواهند گذاشت.

استفاده از تابلوهایی با تم تابستانه ئر دکوراسیون اتاق خواب تابستانه


7. از گل ها در دکوراسیون اتاقخواب تان غافل نشوید

یک دکوراسیون تابستانی بدون وجود گل ها مسلما کامل نخواهد بود. با گذاشتن یک گلدان گل بر اساس سلیقه خود یا یک درختچه کوچک طبیعت را به خانه خود بیاورید و از حس و حال متفاوتی که آنها به دکوراسیون شما می دهند، لذت ببرید. گل هایی همچون گل همیشه بهار، گل ادریس، زنبق آناناسی، شبدر، نرگس و مینا از بهترین انتخاب ها در فصل تابستان برای منزل شما هستند.

اتاق خواب تابستانی


8. قالی ها و فرش ها را از اتاق خواب حذف کنید

قالی ها و فرش ها باعث ایجاد گرمای غیرضروری می شوند و این گرما باعث خواهد شد اتاق خواب شما گرم تر به نظر برسد. با اینکار علاوه بر سرد کردن محیط، باعث ایجاد ظاهری مرتب و تمیز برای اتاق خواب خود خواهید شد.


9. از شلوغ کردن اتاق خواب بپرهیزید

از آنجا که شما دارید اتاق خواب خود را برای فصل تابستان آماده می کنید، پس حذف اجزای ناخواسته و غیرضروری نقش مهمی پیدا می کند. اتاقی با دکوراسیون تابستانی، اتاقی خلوت، روشن، و دارای تهویه متقابل است و منظور از تهویه متقابل، گردش هوای تازه از طریق درها و پنجره های باز که در دو طرف مقابل اتاق یا اتاق هایی که تهویه می شوند، است. 

از شلوغ کردن اتاق خواب بپرهیزید​​​​​​​


اتاق خواب شما جایی است که بعد از ساعت ها کار و استرس و خستگی به آن پناه می آورید و به دنبال کسب آرامش در آن هستید. بنابراین دکوراسیون اتاق خواب شما به توجه بیشتری نیاز دارد و این موضوع با تغییر فصل خود را بیشتر نشان می دهد؛ وقتی بدون تغییر دادن دکوراسیون اتاق خواب خود، به دنبال گرفتن حس متفاوتی از آن هستیم . همانطور که تا به اینجا به بررسی آن پرداختیم، بهتر است با تغییر دکوراسیون از رنگ محیط گرفته تا تابلوها، بالش ها، اجزای دکوری و وسایل تخت خواب به استقبال تابستان برویم.


از این که تا پایان یکی دیگر از مقالات مجله اینترنتی پیت کت همراه ما بودید بسیار از شما سپاس گزاریم. امیدواریم با شروع فصل تابستان بتوانید به کمک این مقاله یک اتاق خواب شیک و تابستانی برای خود بسازید و از آن لذت ببرید. همچنین لطفا ایده ها و نظرات خود را درباره اتاق خواب با دکوراسیون تابستانی با ما و دیگر مخاطبین پیت کت در نظرات در میان بگذارید

دوست داری یه روتختی تابستونه داشته باشی؟!

حالا که این مقاله رو تا انتها مطالعه کردید و احتمالا تصمیم گرفتید دیزاین اتاق خوابتون رو تابستونه کنید، پس به یه ست روتختی و ملحفه تابستونه خنک و جذاب احتیاج دارید. پس همین الان یه سر به سایت تشک سرا بزن
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید