خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب ۶ ایده‌ی ارزان برای نونوار کردن اتاق خوابتان

۶ ایده‌ی ارزان برای نونوار کردن اتاق خوابتان

زمان مطالعه : 

5 دقیقه دقیقه

شاید تا به حال به این فکر افتاده باشید که دستی به سر و روی اتاق خوابتان بکشید و تغییر و تحولی در آن ایجاد کنید ولی چون نمی دانستید از کجا باید شروع کنید گیج شده‌اید و پس چند دقیقه فکر کردن از این کار منصرف شده باشید

یا ممکن است فکر کرده باشید انجام یک سری تغییر و تحول به معنی گذاشتن کلی خرج و مخارج جدید روی دستتان خواهد بود. خب ما اینجا هستیم که شما را راهنمایی کنیم تا با چند تکنیک ساده و ارزان قیمت این کار را انجام دهید و روحیه خود را نونوار کنید، پس با ما همراه باشید .



1. مبلمان را در اتاق خواب جابجا کنید:

عکس مدل های مبلمان جدید اتاق خواب

از چیزی نترسید! بعضی وقتها ایجاد تغییرات به سادگی چیدن دوباره‌ی همان مبلمان و کالاهای خواب موجود در اتاق خوابتان است. این یکی از بهترین و تقریباً بی‌هزینه‌ترین روشی است که برای ایجاد حس نونوار شدن در اتاق خوابتان می شناسیم.

این نکته هم بین خودمان باشد، گذاشتن تخت خواب در گوشه اتاق به جای وسط دیوار باعث می شود نه تنها فضای اتاقتان بزرگتر به نظر برسد و جا برای رسیدگی به اموری غیر از خواب هم داشته باشید بلکه اتاق خواب صمیمی تر، دنج‌تر و گرمتر در ذهن نقش ببندد.



2. به دیوارهای اتاق خواب خود برسید:

بهترین رنگ برای اتاق خواب

خب به عقیده خیلی ها تنها راه تغییر دادن حالت دیوارها زدن رنگ تازه به آنهاست، اما به نظر ما حتی اگر یک آستر از رنگ قبلی هم روی آن بزنید به میزان زیادی باعث احساس تازگی در اتاق خواهد شد.

همچنین حتی لازم نیست دست به رنگ شوید می توانید از برچسب‌های دیواری آماده و ارزان در بازار استفاده کنید و مثلا برای اطراف دیوار یک قاب طراحی کنید و یا برای وسط دیوار رنگ و لعابی ایجاد کنید. به همین سادگی میتوانید فضای اتاقتان را از حالت قدیمی و تکراری به فضایی شکیل و نونوار تبدیل کنید.

​​​​​​​



3. پیش به سوی استفاده پارچه‌ها در دیزاین اتاق خواب:

انواع پارچه های مخصوص اتاق خواب

خب حالا نوبت می‌رسد به وسایل روی تخت، روبالشتی‌ها، ملحفه، روتختی، پتو، لحاف و غیره... . خرید یک ست تازه می‌تواند کلی انرژی مثبت وارد اتاق کند اما اگر احساس می کنید آمادگی برای این همه هزینه کردن ندارید خب پیشنهاد ما این است که برای شروع روبالشتی‌ها و روتختی را نو کنید که هم هزینه‌کمتری روی دستتان می‌گذارد و هم بیشتر در دید هستند. دفعه بعد می توانید به اقلام دیگر برسید.



4. بازگشت به دیوارها‌ی اتاق خواب:

رنگ اتاق خواب بزرگسال

خب شاید رنگ کردن دیوارها ایده‌ی خوبی باشد ولی روحی که نصب یک نقاشی، قاب عکس و یا حتی یک پوستر می تواند به خانه بیاورد را نباید نادیده گرفت.

احتیاجی نیست حتماً سراغ آثار هنری گران‌قیمت بروید می توانید قاب همان عکسها یا نقاشی های قدیمی را عوض کنید و یا حتی از عکس های خانوادگی کمک بگیرید. بعضی ها عادت دارند تا با تصاویر اعضای فامیل، دیوار را تزیین کنند و به نوعی یک شجره‌نامه تصویری ایجاد می‌کنند اما به نظر شخصی نگارنده اصلاً جالب نیست که همیشه احساس کنید اعضای زنده و مرحوم فامیلتان در اتاق خواب نظاره‌گر شما هستند. البته باز هم این یک انتخاب شخصی است و ممکن است نظر شما متفاوت باشد.



5. طبیعت، گل و سبزی برای تزیین اتاق خواب:

گل و گیاه در اتاق خواب

دست به کار شوید و چند گلدان یا کوزه‌ی گل و گیاهان سبز به اتاق بیاورید. کاری بسیار ساده ولی موثر!

لازم نیست نابغه طراحی باشید تا بتوانید چند تا گلدان را  انتخاب کرده و کنار هم به طرز خوشایندی بچینید، حتی می‌توانید از لیوانها یا ظرفهای موجود که در گنجه خاک می خورند هم استفاده کنید.

اگر هم ندارید انواع بسیار ارزان و در عین حال زیبای گلدانها را به راحتی می توانید پیدا کنید. خرید گیاهان را هم زیاد سخت نگیرید، صرف سبز بودن گیاه نکته مثبتی است. در خصوص رنگ گل هم با کمی توجه میتوانید رنگی متناسب با رنگ اتاق خوابتان پیدا کنید.



6. نور و روشنایی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب:

بهترین روش نورپردازی اتاق خوب

بله از نور غافل نشوید، اتاق شما هرچقدر هم زیبا باشد بدون وجود نور در شب هیچ ارزشی نخواهد داشت پس دست به کار شوید و چند منبع نور جدید در اتاقتان وارد کنید.

آباژور کنار تخت یا رومیزی تفاوت نمی‌کند، حتی لامپها و حبابهای دیواری و یا چیدن چند لامپ ساده دور تا دور آینه. شما می توانید این منابع نورانی را با کمی گشت و گذار با قیمتهای بسیار مناسبی پیدا کنید. پس از نصب آنها متوجه جادوی نور در اتاقتان خواهید شد.

امیدواریم نکاتی که در بالا ذکر شد به شما کمک کند تا با تغییرات ارزان و دم دستی اتاق خوابتان بتوانید روحیه‌ای جدیدتر، بهتر و بشاش‌تر برای خود ایجاد کنید. اگر شما هم ایده‌یا تجاربی در خصوص تغییرات ارزان در اتاق خواب دارید برای ما ارسال کنید تا از آنها استفاده کنی.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید