خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب 5 نکته که قبل از خرید کالای خواب باید بدانید

5 نکته که قبل از خرید کالای خواب باید بدانید

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

روتختی و کالای خواب اتاق نقاط کانونی ای هستند که هنوز کشف نشده اند.

وقتی حرف از نقطه کانونی به میان می آید، ذهن بسیاری از ما سمت عناصر بزرگ دیزاین اتاق خواب همچون سرویس خواب می رود، این درحالی است که وسایل دکوراسیون اتاق خواب هر چه کوچک تر باشند، امکان اینکه از رنگ، طرح و بافت قوی تری برای آنها استفاده کنیم بیشتر خواهد بود و روتختی و کالای خواب به خوبی این امکان را در اختیار ما قرار می دهند.

در این راستا در زمان خرید این عناصر تاثیرگذار نیازمند توجه به مواردی خواهیم بود که در ادامه این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم. اگر شما هم علاقه مند به آشنایی بیشتر با نکاتی که قبل از خرید روتختی و کالای خواب باید بدانید هستید، با ما همراه باشید.


کالای خواب شامل چه مواردی و چرا تاثیرگذار است ؟

قبل از بررسی نکات اجازه دهید به این سوال اساسی پاسخ دهیم. منظور از کالای خواب تشک، بالش، سرویس ملحفه و روتختی است. بالش و تشک دو عنصر کلیدی در کیفیت زمانی که در اتاق خواب خود می گذرانیم، محسوب می شوند. این دو نقش زیادی بر خواب ما و درنتیجه سلامت جسمی و روحی ما دارند و این مسئله خود بر دیگر ابعاد زندگی ما تاثیرگذار است. از این دو که بگذریم می رسیم به سرویس ملحفه و روتختی که سهم زیادی در پالت رنگ دیزاین و جلوه کلی آن دارند. این دو جزء همان 10 درصد از پالت رنگ فضا هستند که می توانیم از رنگ و طرح های قوی و برجسته برای آنها استفاده کنیم، بدون اینکه نگران بر هم خوردن تعادل و انسجام دکوراسیون اتاق خواب باشیم. 

عکس روتختی عروس
1. توجه به حالت خوابیدن در انتخاب بالش

شاید بالش ها همه در ظاهر عناصری مستطیلی شکل، نرم و سفید به نظر برسند که تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند اما آنها تفاوت های عمده ای در نوع حمایتی که برای سر و گردن فراهم می کنند، دارند. به عنوان مثال بالشی که گزینه ای عالی برای فردی که به پشت می خوابد است، می تواند بدترین انتخاب ممکن برای فردی باشد که به کنار می خوابد. برای اینکه به سر و گردن خود آن حمایتی را که در زمان خواب نیاز دارند، هدیه دهید باید بالشی را انتخاب کنید که سر شما را بیش از حد به سمت بالا یا پایین متمایل نکند. اگر به پشت می خوابید، نسبت به فردی که به کنار می خوابد به بالش تخت تری نیاز خواهید داشت. افرادی که به شکم می خوابند باید بالشی با ضخامت کم انتخاب کنند تا گردن آنها بیش از حد به سمت بالا کشیده نشود. فراموش نکنید گردن و ستون فقرات در زمان خواب باید حالت طبیعی خود را حفظ کنند تا بعدا دردهای جسمانی مختلفی را تجربه نکنیم.

عکس بالش معمولی

برای این که بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید بالش داشته باشید، بهتر است مقاله " نکاتی که قبل از خرید بالش باید بدانید " را با دقت مطالعه کنید و تمام نکات آن را برای خود یادداشت بردارید

 
2. توجه به حساسیت های احتمالی در انتخاب جنس کالای خواب

ما قرار است یک سوم شبانه روز را روی تخت خواب خود بگذرانیم پس درصورت حساسیت داشتن به مواد اولیه ای که در ساخت کالای خواب به کار رفته اند، این زمان احتمالا در بهترین حالت تبدیل به تجربه لذت بخشی نخواهد شد یا در موارد شدیدتر مشکلات جسمی ای را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال برخی از افراد ممکن است نسبت به لاتکس یا باک ویت( گندم سیاه ) که در ساخت بسیاری از بالش ها مورد استفاده قرار می گیرند، حساسیت داشته باشند. 

برخی دیگر نسبت به مایت های گرد و غبار حساسیت دارند و این حشرات در بالش هایی که از مواد اولیه ترکیبی همچون پلی استر ساخته شده اند، بیشتر حضور دارند.  اما بالش هایی که از پر پرندگان ساخته می شوند، قبل از استفاده در بالش از وجود هرگونه ماده حساسیت زایی روی آنها اطمینان حاصل می شود تا شما با خیال راحت به استفاده از آنها بپردازید.


3. اهمیت جنس تشک خود را دست کم نگیرید

بسیاری از افراد ممکن است تفاوت زیادی بین تشک های مموری فوم، تشک طبی، تشک های فنری متصل، فنری منفصل و تشک های طبی فنری که پنج نوع اصلی تشک محسوب می شوند، قائل نباشند اما واقعیت این است که هر یک ازین تشک ها قادر خواهند بود تا حد زیادی بر کیفیت خواب شما تاثیرگذار باشند. 

- تشک های مموری فوم فشار وارد شده به بدن شما را کاهش داده، ماندگاری بالایی دارند و انتخابی مناسب برای افرادی که به پهلو می خوابند هستند. البته توجه کنید که اگر ساکن مناطق گرمسیر هستید، بهتر است ازین نوع تشک استفاده نکنید زیرا گرما را در خود ذخیره می کنند. این تشک ها همچنین ضخامت و وزن بالایی دارند.

- تشک های طبی سازگاری بالایی با ساختار بدن شما دارند اما عمر کمتری دارند.

- تشک های فنری متصل توانایی زیادی در انتقال لرزش و تقسیم فشار وارد شده بر خود را دارند اما به دلیل نرم بودن گزینه ی مناسبی برای افراد مبتلا به کمر درد نخواهند بود.

- تشک های فنری منفصل گزینه ای مناسب برای افراد مبتلا به کمر درد بوده و ماندگاری بالایی نیز دارند.

- تشک های طبی- فنری گزینه ی مناسبی برای تمام افراد محسوب می شوند چرا که قابلیت حمایت از وزن های مختلف را داشته، ضد حساسیت اند و دردهای جسمانی شما را نیز کاهش می دهند.


4. رنگ سرویس ملحفه و روتختی

خوشبختانه در مورد رنگ این دو عنصر اساسی از کالای خواب گزینه های زیادی برای تان روی میز خواهد بود و شما متناسب با پالت رنگ دکوراسیون اتاق خواب خود می توانید به انتخاب بپردازید. اگر از یک رنگ خنثی برای 60 درصد پالت رنگ آن استفاده کرده اید، وقت آن رسیده با انتخاب رنگی قوی و برجسته برای این دو عنصر اندکی به آن جان ببخشید و از آن یک نقطه کانونی در دیزاین اتاق خود بسازید.

عکس سرویس روتختی شیک ​​​​​​​
5. طرح سرویس ملحفه و روتختی

اینکه از چه طرحی برای سرویس ملحفه و روتختی خود استفاده کنید، بستگی به سبکی است که برای دکوراسیون فضا انتخاب کرده اید. اگر یک اتاق خواب مدرن یا مینیمال دارید، قطعا طرح های انتزاعی یا هندسی و اگر از سبک کلاسیک یا سلطنتی کمک گرفته اید، طرح های سنتی یا گل دار گزینه های بهتری خواهند بود.


در این مقاله به بررسی 5 نکته که قبل از خرید روتختی و کالای خواب باید بدانید، پرداختیم. برای اطلاع از جدیدترین ایده ها با ما در مجله پیت کت همراه باشید. شما نیز می توانید نظرات و تجربیات خود را در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید