خانه اتاق خواب اتاق خواب کودک راهنمای خرید تشک کودک

راهنمای خرید تشک کودک

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

کودکان بیشتر از هر گروه سنی ای به خوابی با کیفیت نیاز دارند. کیفیت و کمیت خواب کودکان سهم قابل توجهی در رشد آنها دارد و به همین دلیل انتخاب تشک مناسب برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. 

اگر قصد خرید این وسیله دکوراسیون اتاق خواب کودک تان را دارید، در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با راهنمای خرید تشک کودک در کنار ما باشید.


زمان مناسب برای انتقال کودک از گهواره به تخت خواب کودک

سوالی که قبل از هر چیز باید به آن پاسخ دهیم این است که از چه سنی باید به دنبال خرید تشک کودک برای فرزندمان باشیم؟

کارشناسان اغلب  18 الی 36 ماهگی را زمان مناسبی برای انتقال کودک از گهواره یا تخت خواب نوزاد به تخت خواب کودک و در نتیجه خرید یک تشک کودک می دانند. اینکه عدد ثابتی برای آن وجود ندارد، به عوامل مختلفی از جمله تفاوت در طراحی انواع تخت خواب نوزاد و میزان انطباق آنها با رشد کودک برمی گردد.


انواع تشک کودک کدام اند؟

تشک کودک در چهار نوع اصلی شامل تشک فنری متصل، فنری منفصل، مموری فوم و لاتکس عرضه می شود. هر یک از این تشک ها می توانند متناسب با نیاز های شما و البته بودجه ای که برای خرید تشک کنار گذاشته اید، گزینه مناسبی برای تان باشند. در ادامه به بررسی این چهار نوع تشک می پردازیم.

انواع تشک کودک


1. تشک کودک از نوع فنری متصل

این تشک ها دارای فنرهایی متصل اند و بستری یکدست برای پخش شدن وزن کودک در سطح شان ایجاد می کنند. این تشک ها حمایت خوبی برای بدن کودک فراهم می کنند و درنتیجه ستون فقرات قادر به حفظ حالت طبیعی خود خواهد بود. این موارد در کنار هم خوابی با کیفیت را برای کودک شما به همراه خواهد داشت.


2. تشک کودک از نوع فنری منفصل

تفاوت تشک کودک از نوع فنری منفصل با مورد قبلی در نحوه قرار گرفتن فنرهای آن است که همانطور که از اسم آن مشخص است بطور مستقل از یکدیگر قرار گرفته اند. این ویژگی از آنها گزینه ای مناسب برای تشک کودک ساخته است چرا که جابه جا شدن ها و حرکت کودک در زمان خواب را به نحو بهتری با انتقال ندادن فشار وارده مدیریت می کنند. بنابراین اگر کودک شما حین خواب زیاد جابه جا می شود، خرید این نوع تشک را به شما پیشنهاد می کنیم. 


3. تشک کودک از نوع مموری فوم

اگر به دنبال خرید تشکی هستید که جابه جا شدن های کودک در زمان خواب را به کمترین میزان ممکن برساند، پس تشک مموری فوم همان چیزی است که به دنبال آن هستید. بله این کالای خواب عالی بیدار شدن کودک در طول شب را به حداقل می رساند. همچنین از آنجا که شکل بدن کودک را به خود می گیرند، فضایی بسیار راحت را برای خواب او فراهم می کنند. نکته ای که نباید از آن غافل شوید، قدرت بالای مموری فوم در نگه داری حرارت است؛ بنابراین اگر در منطقه گرمسیر زندگی می کنید یا کودک شما میانه خوبی با گرما ندارد، تشک مموری فوم بهترین انتخاب برای او نخواهد بود.


4. تشک کودک از نوع لاتکس

تشک لاتکس فضایی خنک تر در مقایسه با تشک مموری فوم برای خواب کودک عزیزتان فراهم می کند و این ویژگی شان از آنها گزینه ای مناسب برای مناطق گرمسیر ساخته است. البته مزایای استفاده از تشک کودک از نوع لاتکس به اینجا ختم نمی شود. تشک های لاتکس ضد حساسیت اند، دوام بالایی دارند و نرمی مناسبی برای کودک فراهم می کنند. 


زمان تعویض تشک کودک

یکی دیگر از سوال هایی که والدین با آن روبه رو هستند در مورد زمان تعویض تشک کودک است. پاسخ این سوال بستگی به سن کودک تان و سرعت رشد او دارد چرا که کودکان سرعت رشد یکسانی ندارند اما بطور کلی کارشناسان پیشنهاد می کنند تشک کودک از سن 3 الی 10 سالگی را هر سه سال تعویض کنید. این عدد برای سن 10 الی 16 سالگی، هر پنج سال خواهد بود. 

زمان تعویض تشک کودک


خرید تشک فانتزی کودک

خرید تشک فانتزی کودک گزینه ای است که اگر به دنبال ایجاد فضایی هیجان انگیز برای کودک و تشویق او به داشتن خوابی منظم هستید، روی میز خواهد بود. انتخاب این تشک تا وقتی که از راحت و ارگونومیک بودن آن غافل نشویم، ایده خوبی است چرا که در پایان این کودک است که قرار است درصد قابل توجهی از زمان خود را در این فضا و روی تشک بگذراند و شخصی سازی دکوراسیون اتاق خواب کودک از مهم ترین نکاتی است که باید مد نظر قرار دهیم.


خرید تشک برای کودک زیر سه سال

نکته ای که در زمان خرید تشک برای کودک زیر سه سال باید مد نظر قرار دهیم، توجه به میزان تراکم فوم آن است. تشک های دارای فوم با تراکم بالا انتخاب مناسبی برای کودکان زیر سه سال نخواهند بود چرا که هرچه این تراکم بیشتر باشد، تشک میزان گرمای بیشتری در خود نگه می دارد و از طرفی کودکان تا قبل از سه سالگی قدرت کمتری در تنظیم دمای بدن شان در مقایسه با کودکان بزرگ تر دارند.  

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین تشک برای شما 


خرید تشک برای کودکان مبتلا به آلرژی

تشک های ساخته شده از الیاف ترکیبی یا لاتکس طبیعی گزینه های مناسبی برای کودکان مبتلا به آلرژی هستند چرا که آنتی باکتریال اند و این یعنی محیط مناسبی برای رشد باکتری ها و به دنبال آن ایجاد آلرژی ایجاد نمی کنند. 

خرید تشک برای کودکان مبتلا به آلرژی​​​​​​​


انتخاب تشک کودک متناسب با حالت خوابیدن او

حالت خوابیدن کودک هم می تواند یکی از نکات تعیین کننده در انتخاب نوع تشک او باشد. اگر به دو طرف می خوابد، تشک مموری فوم فضای راحت تری برای خواب او فراهم خواهد کرد. اگر به پشت می خوابد، پیشنهاد ما به شما خرید یک تشک فنری است چرا که به حمایت بیشتری از جانب تشک برای حفظ حالت طبیعی بدنش نیاز خواهد داشت. و اما کودکانی که به شکم می خوابند، نیازمند یک تشک سفت تر خواهند بود که میزان فرو رفتن بدن در آن به کمترین میزان خود برسد و حالت طبیعی ستون فقرات حفظ شود. 


به پایان یکی دیگر از مقالات مجله اینترنتی پیت کت رسیدیم. در این مقاله به ارائه راهنمای خرید تشک کودک پرداختیم. امیدواریم با در نظر داشتن نکات معرفی شده، تشکی ارگونومیک و راحت برای کودک عزیزتان خریداری کنید. خوشحال می شویم اگر شما هم تجربیات خود از خرید این عنصر تاثیرگذار از دکوراسیون اتاق خواب کودک تان را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک برسانید.

خرید بهترین مدل های تشک کودک

اگر شما نیز حالا بعد از مطالعه این مقاله از مجله پیت کت تصمیم به خرید یک تشک خوب برای کودک خود بر اساس ارگونومی بدن او گرفتید، توصیه میکنید حتما از این مجموعه به دقت بازدید کنید و مدل های تشک کودک آنها را بررسی کنید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید