خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون اتاق خوابگاه

ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون اتاق خوابگاه

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

طراحی دکوراسیون محیط های کوچک همیشه کار چالش برانگیزی بوده است، چه برسد به اینکه قرار باشد آن اتاق تنها فضایی باشد که برای خواب، مطالعه و دیگر کارهای روزانه خود در اختیار داریم. 

بله در مورد چیدمان اتاق های خوابگاه صحبت می کنیم که معمولا افراد با شنیدن اسم آن خیلی هم تصاویر خوشایندی در ذهن شان نقش نمی بندد. اما این تصویر ذهنی به راحتی قابل تغییر است چرا که بی نهایت ایده کاربردی برای همان اتاق کوچک در خوابگاه وجود دارد که به شخصی سازی آن کمک کرده و از آن فضایی آرامش بخش و جذاب می سازد و این همان موضوعی است که در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت به بررسی آن می پردازیم. 


1. ریسه های نوری؛ برای بهبود روشنایی دکوراسیون خوابگاه

مهم ترین بخش یک اتاق در خوابگاه، روشنایی آن است. این پایین بودن روشنایی طبیعی اکثر این اتاق هاست که باعث می شود محیط آنها آنقدرها هم خوشایند به نظر نرسد. یکی از کارهایی که در راستای بهبود نور محیط می توانید انجام دهید و در عین حال جلوه زیبایی نیز به اتاق ببخشید، استفاده از ریسه های نوری است. بعنوان مثال می توانید با قرار دادن آنها در یک شیشه مربا بزرگ یک لامپ متفاوت و زیبا برای اتاق خود در خوابگاه بسازید. البته استفاده از ریسه های نوری تنها راه برای بهبود نورپردازی و روشنایی اتاق خواب نیست، به شما توصیه میکنیم برای این که اصول بهبود روشنایی محیط را بهتر بشناسید حتما به مقاله " اصول نورپردازی اتاق های مدرن و شیک " سر بزنید 

ریسه های نوری؛ برای بهبود روشنایی دکوراسیون خوابگاه


2. استیکر های دیواری؛ راهی برای فرار از سادگی دیوار خوابگاه

یکی دیگر از کارهایی که در راستای شخصی سازی دیزاین خوابگاه می توانید انجام دهید این است که دیوارهای اتاق خود در خوابگاه را از سادگی درآورید، البته برای اینکار احتمالا اجازه رنگ آمیزی یا استفاده از کاغذ دیواری را ندارید و البته صرف همچین هزینه ای نیز منطقی به نظر نمی رسد پس بهترین گزینه خرید استیکر دیواری و پوستر  است. شما می توانید با پوسترهایی بزرگ فضای اتاق خود را نیز بزرگ تر نشان دهید، همچنین برای روشن تر نشان دادن پالت رنگی اتاق ترجیحا از پوسترهایی با رنگ های روشن استفاده کنید. به شما پیشنهاد میکنیم اگر امکان اجرایی کردن این ایده را دارید حتما از مدل های استیکر دیواری فروشگاه اینترنتی بلج دیدن کنید. 

استیکر های دیواری؛ راهی برای فرار از سادگی دیوار خوابگاه

همچنین خوابگاه یکی از بهترین فضاها برای استفاده از چسب های طرح دار است. زیرا بسیاری از وسایل از قفسه های کتاب گرفته تا میز و صندلی های قدیمی آن را می توان با کمک این چسب ها نونوار کرد و بعدها آنها را جدا کرد بدون اینکه به سطح وسایل آسیب برسد. همچنین از این چسب های طرح دار می توان برای ایجاد گالری دیواری نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: 6 ترفند ساده و ارزان برای تزیین اتاق خواب 


3. استفاده از گیاهان آپارتمانی؛ برای کاهش اظطراب خود و هم اتاقی تان در خواب گاه

بسیاری از دانشجویان با ورود به خوابگاه فشارهای روحی زیادی را متحمل می شوند؛ از دلتنگی برای خانواده گرفته تا واحدهای درسی دانشگاه و کنار آمدن با هم اتاقی ها. یکی از راه های کاهش این استرس و اضطراب استفاده از گل ها و گیاهان در اتاق است. گیاهان باعث افزایش کارایی شما، بهبود روحیه و حتی خواب بهتر می شوند. آنها هوای تازه را به اتاق شما هدیه می دهند و رنگی طبیعی به پالت رنگی اتاق شما اضافه می کنند. بهترین گزینه ها برای خرید گیاهان آپارتمانی برای اتاق شما در خوابگاه آلوئه ورا، ساکولنت( گیاه آب دار )، بامبو پالم، گیاه عنکبوتی و ارکیده هستند. چرا که نیاز به مراقبت زیادی ندارند و با شرایط محیط سریع سازگار می شوند.


4. قوطی هایی فلزی؛ ارگانیزر های ساده برای وسایل شما در اتاق خوابگاه

قوطی های چای کوچک را بعد از خالی شدن نگه دارید، یک آهن ربای کوچک درون آنها قرار داده و به سطوح فلزی همچون سطح یخچال متصل کنید و از آن بعنوان جامدادی، جاکلیدی و غیره استفاده کنید. 


5. گالری عکس ریسه ای؛ بهترین ایده برای شخصی سازی دکوراسیون اتاق خوابگاه 

استفاده از ریسه گیره های عکس راهی عالی و ساده برای شخصی سازی دکوراسیون اتاق شما در خوابگاه است و همچنین حس بودن در خانه را به ارمغان می آورد. ایده های زیادی برای چیدن عکس ها روی ریسه ها یا پس زمینه ای این عکس ها وجود دارد.

گالری عکس ریسه ای؛ بهترین ایده برای شخصی سازی دکوراسیون اتاق خوابگاه


6. فرش یا قالی؛ سریع ترین کار برای گرما و صمیمیت بخشیدن به خوابگاه

قالی ها تفاوت های زیادی در دکوراسیون یک اتاق خوابگاه ایجاد می کنند، آنها می توانند فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنند و اتاق را روشن تر نشان دهند.  البته با توجه به زندگی خوابگاهی، در انتخاب رنگ آن باید نکته ای دیگر را هم مدنظر داشت و آن سریع کثیف نشدن آن است پس بهترین گزینه انتخاب قالی ای با رنگی خنثی و نه سفید یکدست است تا هم اتاق تاریک به نظر نرسد و هم زود کثیف نشود.

فرش یا قالی؛ سریع ترین کار برای گرما و صمیمیت بخشیدن به خوابگاه


7. هماهنگ بودن با هم اتاقی؛ برای جلوگیری از بروز مشکلات در اتاقتان

برای پیشگیری از بروز مشکلات با هم اتاقی ها در مورد نوع دکوراسیون اتاق سعی کنید با هم هماهنگ باشید و این به معنای تطابق صد درصد نیست. مثلا شما رنگی صورتی را می پسندید ولی هم اتاقی شما از آن متنفر است. در اینجا می توانید پالت رنگی شامل صورتی و یک رنگ خنثی همچون خاکستری را برای اتاق انتخاب کنید تا هم تعادل بین رنگ ها حفظ شده باشد و هم هردو طرف از نتیجه کار راضی باشید.

دکوراسیون اتاق خوابگاه


8. پاف های بافت دار؛ یک انتخاب چند منظوره برای دکوراسیون اتاق خوابگاه

پاف ها خیلی وقت است که جای خود را در دکوراسیون فضاهای مختلف باز کرده اند و البته در خوابگاه می توانند کاربردهای دیگری نیز داشته باشند همچون میز قهوه خوری و صندلی عثمانی. پاف ها باوجود کاربردی بودن نیاز به فضای زیادی ندارند و این باعث شده گزینه مناسبی برای اتاق های کوچک خوابگاه باشند. به شما پیشنهاد میکنیم حتما یکی از انواع پاف را برای اتاق خوابگاه خود بخرید و از آن لذت ببرید

دکوراسیون اتاق خوابگاه​​​​​​​

ما در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت ساده ترین و جذاب ترین نکات را برای چیدمان و تزیین دکوراسیون اتاق خوابگاه به شما ارائه دادیم. حالا نوبت شماست تا در قسمت نظرات همراه ما باشید و نظر و ایده های کاربردی خود را برای اجرای دکوراسیون اتاق خوابگاه به ما معرفی کنید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما