خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب شش ترفند ساده و ارزان برای تزیین اتاق خواب

شش ترفند ساده و ارزان برای تزیین اتاق خواب

زمان مطالعه : 

6 دقیقه دقیقه

اگر به فکر تغییر دکوراسیون خانه خود افتاده‌اید، از اتاق خواب شروع کنید. چون اتاق خواب، خصوصی‌ترین بخش منزل شما است و زمان استراحت‌تان را در آن می‌گذارید. تزیین اتاق خواب، روش خوبی برای تغییر حال و هوای خانه است و دکوراسیون منزل را از یکنواختی خارج می‌کند.


شاید فکر کنید تزیین اتاق خواب، هزینه زیادی دارد. البته عوض کردن سرویس خواب، وسایل چوبی، کمدها و... هزینه‌های زیادی دارد ولی کارهای دیگری هم وجود دارد که با قیمت کمتری می‌توانید انجام دهید. مثلا عوض کردن پرده اتاق خواب، یکی از این روش‌ها است که هزینه کمی دارد و در عین حال، ظاهر اتاق را حسابی تغییر می‌دهد. در ادامه ۶ روش ساده و ارزان برای تزیین اتاق خواب را معرفی می کنیم.



۱. جای وسایل اتاق خواب را عوض کنید

همین کار ساده، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تغییر ظاهر اتاق داشته باشد. یک بار دیگر اتاق خواب و وسایل آن را بررسی کنید و ببینید که آیا روش دگیری برای گذاشتن وسایل وجود دارد. با تغییر دادن جای وسایل، احساس می‌کنید در یک اتاق جدید هستید در حالی که هیچ هزینه‌ای نکرده‌اید.

جای وسایل اتاق خواب را عوض کنید

مثلا به جای اینکه تخت را به یکی از دیوارها بچسبانید، آن را به گوشه اتاق منتقل کنید. این کار باعث می‌شود که فضای اتاق، گرم‌تر و دنج‌تر به نظر برسد. می‌توانید جای کمدها و کشوها را تغییر دهید. اگر کمد دیواری دارید، می‌توانید درب کشویی برای آن بگذارید تا محدودیت جا را برطرف کنید. اگر اتاق‌تان بزرگ است و فضای کافی دارید، می‌توانید یک گلدان بزرگ در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید.



۲. دیوارهای اتاق را رنگ کنید

رنگ کردن دیوارها یکی دیگر از کارهایی است که هزینه‌ی کم ولی تاثیر زیادی در تغییر ظاهر کلی اتاق دارد. برای تزیین اتاق خواب، یکی از رایج‌ترین کارها، تغییر تزیینات دیوار است و رنگ کردن، ساده‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. فرقی نمی‌کند که آن را دوباره از اول رنگ کنید یا فقط با افزودن رنگ به بخش‌هایی از آن، ظاهر دیوارها را تغییر دهید. در هر دو صورت، تحول بزرگی در ظاهر اتاق خواب ایجاد می‌کنید.

دیوارهای اتاق را رنگ کنید

اگر دردسرهای رنگ‌آمیزی مجدد را دوست ندارید، با کاغذ دیواری، تزیین اتاق خواب را کامل کنید. حتی می‌توانید با شابلون، طرح‌های متفاوتی با رنگ‌های متضاد روی دیوار ایجاد کنید. کاغذدیواری‌ها تنوع زیادی دارند و برای هر تم رنگی، می‌توانید کاغذ دیواری مناسبی با قیمت ارزان پیدا کنید. لازم نیست همه دیوارهای اتاق را با کاغذ دیواری بپوشانید. می‌توانید یک دیوار یا حتی بخشی از یک دیوار را با کاغذ دیواری بپوشانید.



۳. پرده اتاق خواب را عوض کنید

اگر اتاقی دارید که در آن از رنگ‌های خنثی استفاده شده، می‌توانید با تغیر دادن پرده اتاق خواب، به اتاق‌تان رنگ اضافه کنید. درصورتی که دیوارها و وسایل‌تان به رنگ‌های خنثی مثلا سفید و طوسی است، با افزودن رنگ‌های تند و شاد به پرده اتاق خواب می‌توانید ظاهر آن را از این رو به آن رو کنید.

پرده اتاق خواب را عوض کنید

پرده‌های رنگی و پرده‌های گل‌دار به راحتی می‌توانند یک اتاق خواب ساده را به یک اتاق جذاب و رویایی تبدیل کنند. در انتخاب رنگ پرده اتاق خواب دقت کنید و رنگی انتخاب کنید که با یکی از المان‌های موجود در اتاق، هماهنگی داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: گام به گام برای انتخاب پردا برای اتاق خواب 



۴. روتختی را عوض کنید

روتختی را عوض کنید

درست مثل پرده اتاق خواب، تغییر دادن روتختی، نقش موثری در تزیین اتاق خواب دارد. به سادگی و با صرف کمترین هزینه، می‌توانید رنگ را به اتاق‌تان اضافه کنید. اگر بودجه کافی برای خریدن یک ست کامل روتختی ندارید، جای نگرانی نیست. می‌توانید یکی دو آیتم از آن را بخرید. مثلا فقط روبالشی و پتو را عوض کنید. یا حتی یکی دو کوسن رنگی به آن اضافه کنید.



۵. تزیین دیوار اتاق خواب را جدی بگیرید

به غیر از عوض کردن رنگ و کاغذ دیواری، برای تزیین اتاق خواب می‌توانید آیتم‌های دکوری دیگری هم در نظر بگیرید. مثلا یکی از ایده‌های ارزان برای تزیین اتاق خواب، استفاده از شلف دیواری است. شلف دیواری، یکی از آیتم‌های دکوری ساده و ارزان است. به راحتی نصب می‌شود و استفاده‌های متعددی دارد. مثلا می‌توانید وسایل دکوری مثل تندیس‌های کوچک روی آن بگذارید. کتاب مورد علاقه‌تان را در آن قرار دهید یا حتی گلدان‌های زیبا روی آن بگذارید.

تزیین دیوار اتاق خواب را جدی بگیرید

گلدان‌های کوچک کاکتوس، انتخاب خوبی برای قرار دادن در شلف دیواری است. نه تنها ظاهر جذابی به اتاق‌تان می‌دهد بلکه شور و حیات طبیعت را به اتاق خواب‌تان می‌آورد.



۶. نورپردازی اتاق خواب را تغییر دهید

روش دیگری که برای تزیین اتاق خواب وجود دارد، تغییر دادن نورپردازی آن است. شاید فکر کنید این کار هزینه زیادی دارد ولی اینطور نیست. قرار نیست به طور کلی سیستم برق‌کشی آن را تغییر دهید. با اضافه کردن هالوژن‌های رنگی می‌توانید تغییر اساسی در ظاهر اتاق ایجاد کنید.

نورپردازی اتاق خواب را تغییر دهید​​​​​​​

استفاده از لوسترهای جذاب مناسب اتاق خواب یا آباژورهای زیبا و رنگارنگ، روش دیگری برای تغییر در نورپردازی اتاق خواب است. اگر اهل کاردستی درست کردن باشید، خودتان می‌توانید لوسترهای دست‌ساز تهیه کنید.

با این چند روش ارزان می‌توانید دکوراسیون اتاق خواب را عوض کنید. البته خودتان را به این موارد محدود نکنید. روش‌های فراوانی برای تزیین اتاق خواب وجود دارد که با توجه به استایل مورد علاقه خود می‌توانید آنها را اجرا کنید. از این ایده‌ها، الهام بگیرید. حتی می توانید آنها را با هم تلفیق کنید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید