خانه اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب ایرانی راهنمای خرید موکت اتاق خواب برای خانه های ایرانی

راهنمای خرید موکت اتاق خواب برای خانه های ایرانی

زمان مطالعه : 

5 دقیقه

اینکه از چه نوع کفپوشی برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید می تواند تاثیر زیادی بر حس و حال کلی که از فضای آن می گیرید، داشته باشد.

در نگاه اول شاید اینطور به نظر برسد که برای این انتخاب نیاز به دانستن جزئیات زیادی نیست، اما با نگاهی به گزینه های پیش روی خود نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه را حس خواهید کرد. یکی از این گزینه های پیش روی شما موکت است که می تواند بهترین گزینه برای بسیاری از بخش های منزل از جمله اتاق خواب باشد. اما چه نکاتی باعث برتری موکت نسبت به دیگر موارد موجود در بازار می شود؟ و در هنگام خرید آن به چه مواردی باید توجه داشت؟ برای دریافت پاسخ این سوالات از شما دعوت می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.


مزایای استفاده از انواع موکت برای اتاق خواب چیست؟

انواع موکت


موکت(Moquette)، این محصول فرانسوی، چندین دهه است مهمان دکوراسیون اتاق خواب ایرانی می باشد. اما کدام ویژگی های آن باعث شده که با وجود دیگر گزینه های متنوع پیش روی ما، همچنان انتخاب اول بسیاری از افراد باشد؟ 

  • تنوع رنگ و طرح انواع موکت: امروزه تولیدکنندگان موکت معتقدند که هر فردی با هر سلیقه ای می تواند موکتی با رنگ و طرح مورد نظر خود را پیدا کند. این یعنی شما دیگر مشکلی برای ست کردن موکت با دیگر وسایل اتاق خواب خود نخواهید داشت.
  • آسایش و راحتی در استفاده از موکت: موکت ها که در انواع مختلف و با ضخامت های متفاوت تولید می شوند، حس نرمی، راحتی و لطافت را به شما هدیه می دهند.
  • امنیت بالای موکت ها: موکت یکی از بهترین گزینه ها برای اتاق خواب کودکان محسوب می شود، چرا که امنیت مهم ترین مولفه ی دکوراسیون اتاق خواب کودکان است و موکت می تواند امنیت اتاق کودک را بطور کامل تضمین کند.
  • تعدیل دمای اتاق خواب: با استفاده از موکت برای اتاق خواب خود، زمستانی گرم تر و تابستانی خنک تر را تجربه خواهید کرد.
  • کاهش انتقال صدا: یکی از دلایلی که کارشناسان استفاده از موکت را برای اتاق خواب، اتاق مطالعه و پله ها توصیه می کنند، جاذب بودن الیاف آن که باعث کاهش انتقال سر و صدای محیطی می شود، است.


نکاتی که هنگام انتخاب موکت برای اتاق خواب ایرانی باید به آن توجه کرد:

در هنگام خرید موکت برای اتاق خواب نیاز خواهد بود که به کیفیت، جنس و طرح و رنگ آن توجه ویژه ای داشته باشیم تا به نتیجه ی دلخواه خود در دکوراسیون اتاق خواب دست یابیم. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.


کدام نوع موکت گزینه ی بهتری برای اتاق خواب های ایرانی است؟


از انواع موکت هایی که امروزه طرفداران زیادی دارند می توان به موکت های پرز بلند، موکت های کبریتی و موکت های طرح دار اشاره کرد. موکت های پرز بلند در این میان به دلیل نرمی زیاد به محبوبیت زیادی دست یافته اند و توانسته اند جای فرش های ماشینی را بگیرند. این نوع موکت  که در رنگ ها و با ضخامت های مختلف موجود است،گزینه ی مناسبی برای اتاق خواب شما خواهد بود. البته اگر قصد خرید موکت برای اتاق خواب کودک خود دارید، به دشوار بودن تمیز کردن پرزهای آن با توجه به سرعت کثیف شدن کفپوش ها در اتاق کودک نیز توجه داشته باشید. از طرف دیگر می توانید موکت های کبریتی را برای اتاق کودک خود امتحان کنید.

چرا که هم تمیز کردن آن بسیار راحت است و هم در طرح های جذاب متنوع برای کودکان طراحی و تولید شده اند.


موکت های کبریتی قیمت بسیار مناسبی نیز دارند که از آنها گزینه ای به صرفه برای فضاهای بزرگ می سازد. تنها نکته ای که در مورد موکت های کبریتی باید مدنظر داشته باشید، این است که طبیعتا به اندازه ی موکت های پرزدار نرم نیستند. 

در پایان اگر تمایل به استفاده از کفپوشی با طرح های زیبا دارید، موکت های طرح دار انتخاب مناسب تری برای شما بوده و به کمک آنها به راحتی به جلوه ی منحصربه فردی در دکوراسیون اتاق خواب خود خواهید رسید. در مورد جنس موکت هم در نظر داشته باشید که آنها می توانند از الیاف طبیعی همچون پشم که قیمت بالاتری دارند یا مصنوعی همچون پلی استر با قیمت هایی مناسب تر، تولید شده باشند. برای افرادی که مبتلا به آلرژی هستند، موکت های پلی استری انتخاب مناسب تری محسوب می شوند زیرا ضدحساسیت هستند.


رنگ موکت اتاق خواب خود را چگونه انتخاب کنیم؟

انواع موکت


بعد از انتخاب نوع و جنس موکت بر اساس معیار و ملاک هایی که در ذهن دارید، نوبت به انتخاب رنگ آن می رسد. اینکه چه رنگی را انتخاب کنید می تواند تبدیل به یک چالش شود. چرا که تصور یک رنگ برای کل فضای اتاق از روی نمونه ی کوچکی که در اختیار داریم، کار راحتی نیست و هرگونه تفاوت رنگ می تواند اثرات بزرگی بر دکوراسیون داشته باشد. این مسئله تا حدود زیادی بستگی به پالت رنگی دکوراسیون اتاق خواب و سلیقه ی شما دارد، اما برخی از رنگ ها هستند که به توصیه ی طراحان می توانند گزینه های مناسبی برای هر اتاق خوابی باشند. از جمله ی این توصیه ها می توان به استفاده از موکت هایی تک رنگ و در رنگ هایی خنثی مثل خاکستری، بژ، سفید و مشکی اشاره کرد. چرا که رنگ های خنثی به راحتی با هر نوع دکوراسیونی سازگاری پیدا کرده، جلوه ای مدرن به آن بخشیده و هیچ وقت قدیمی نمی شوند. 

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ و نورپردازی اتاق خواب کدام است؟ 


برخی از موکت ها دارای طیف های مختلف از یک رنگ خنثی مثلا خاکستری تیره و روشن هستند که آنها هم می توانند گزینه ی خوبی برای وفق پیدا کردن با دکوراسیون های مختلف باشند. اگر نمی خواهید موکت تبدیل به نقطه ی کانونی دکوراسیون شود، از رنگی مشابه یا نزدیک به تم کلی دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. موکت هایی با رنگ روشن فضای اتاق شما را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهند و از طرف دیگر موکت هایی با رنگ های تیره به اتاق جلوه ی گرم و صمیمانه تری بخشیده و همچنین دیگر نیاز نخواهد بود نگران کثیف شدن آن باشید. 

انواع موکت


​​​​​​​در صورتی که تصمیم به تعویض سرویس خواب یا تخت خواب اتاق خود نیز دارید، ابتدا به سراغ خرید این عناصر از دکوراسیون بروید و سپس به انتخاب رنگ موکت بپردازید. چون که هر یک از مدل های سرویس های خواب در رنگ های محدود طراحی و تولید می شوند و طبیعتا ست کردن موکت با آنها کار راحت تری خواهد بود. 


در این مقاله به بررسی نکات مورد نیاز در انتخاب موکت برای یک اتاق خواب ایرانی پرداختیم، انتخابی که می تواند به یکی از سخت ترین مراحل طراحی دکوراسیون تبدیل شود. چرا که همانطور که در اینجا در مورد آن صحبت کردیم، برای خرید کفپوش مناسب باید به سبک، جنس، طرح، کیفیت و رنگ آن توجه کرد و نادیده گرفتن هر یک از این موارد می تواند تا حد زیادی ما را از رسیدن به جلوه ی مورد نظر در دکوراسیون اتاق خواب مان دور سازد. امیدواریم شما با مدنظر قرار دادن این نکات قبل از خرید موکت، به نتیجه ی دلخواه خود برسید. همچنین هرگونه سوال یا پیشنهادی را می توانید در قالب کامنت در ادامه ی این مقاله مجله اینترنتی پیت کت با ما در میان بگذارید.

برچسب ها:
1

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
  • SNavidB93
    07 اردیبهشت 99

    سلام مرسی مطلب مفید و کاملی بود

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید