خانه اتاق خواب رنگ و کاغذ دیواری اتاق خواب هر آنچه که باید برای داشتن اتاق خواب بنفش بدانید

هر آنچه که باید برای داشتن اتاق خواب بنفش بدانید

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق خواب به فضا و چیدمان لوازم اتاق جلوه و شکوه خاصی می بخشد. و فرقی نمی کند که شما اتاق خواب عروس را به رنگ بنفش دیزاین می کنید یا اتاق خواب دخترانه و حتی اتاق پسرانه.

اگر بتوانید به درستی رنگ بنفش را برای دیوار های اتاق خواب در کنار دیگر وسایل اتاق خواب همچون سرویس خواب با رنگ های مکمل آن ست کنید، شما موفق خواهید شد یک اتاق خواب با دکوراسیونی لاکچری و لوکس و با چاشنی کمی خلاقیت رمانتیک داشته باشید. مثلا شما می توانید برای داشتن اتاق خوابی به رنگ بنفش علاوه بر این که یکی از دیوار ها را بنفش انتخاب میکنید، از یک سرویس خواب مدرن و اسپرت از جنس چوب یا ام دی اف با ست روتختی و لحاف بنفش کم رنگ با رگه های سیاه رنگ استفاده کنید. و سپس بهترین اقدام برای صمیمی تر و رمانتیک کردن محیط استفاده از بالشت ها و کوسن های زرد رنگ است.  

از طرفی محققان بر اساس تحقیقی در حوزه رنگ دکوراسیون اتاق که نتایج آن در سال 2013  منتشر شد، بر این باورند که رنگ بنفش اگر در مقیاس زیادی در اتاق خواب به کار رود، ممکن است باعث کاهش کمیت و کیفیت خواب افراد شود. اما آیا این به معنی حذف کامل رنگ بنفش از پالت رنگی اتاق خواب است؟ البته که نه! شما با مدنظر قرار دادن برخی از نکات می توانید به راحتی از این رنگ لوکس در دکوراسیون اتاق خود بهره مند شوید(مثل مثالی که بالا آن را بررسی کردیم). در ادامه به بررسی این نکات برای استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق خواب می پردازیم. اگر شما هم از علاقه مندان به این رنگ جذاب هستید، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.


از کدام طیف های رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنیم؟

طیف های مختلف رنگ بنفش همیشه در دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی مورد توجه بوده اند. توجهی که با انتخاب رنگ ماورای بنفش توسط پنتون  در سال 2018 به عنوان رنگ سال، به بیشترین حد خود رسید. رنگ بنفش که به عنوان رنگی سلطنتی و باشکوه شناخته می شود،  موجب افزایش قوه خلاقیت افراد شده و به همین دلیل استفاده از آن در مقیاس زیاد گزینه ی خیلی خوبی برای اتاق خواب نخواهد بود. اما نگران نباشید شما می توانید با انتخاب طیف های روشن تری از آن بخصوص ارغوانی همچنان از جلوه ی منحصربه فردش در دکوراسیون اتاق خواب خود بهره مند شوید.


چند درصد پالت رنگی اتاق خواب را به رنگ بنفش اختصاص دهیم؟

پالت رنگی را براساس قانون 10-30-60 می توان به سه نوع رنگ و طیف های مختلف هر کدام اختصاص داد. در این میان توصیه ی محققان برای افزایش کیفیت خواب شما علاقه مندان به این رنگ، استفاده از طیف های روشن رنگ بنفش برای آن 30 یا 10 درصد پالت رنگی است. اگر تمایل به استفاده از آن در مقیاسی بزرگ تر دارید، حتما از رنگ هایی همچون ارغوانی یا یاسی به جای بنفش تیره استفاده کنید. طیف های تیره تر از این رنگ انتخابی مناسب برای عناصر کوچک تر اتاق خواب همچون سرویس روتختی یا تابلوی نقاشی ( همان 10 درصد) خواهند بود.

هر آنچه که باید برای داشتن اتاق خواب بنفش بدانید

تا الان با روش انتخاب بهترین طیف رنگی بنفش و رنگ های مکمل آن در این مقاله از مجله پیت کت آشنا شدیم و حالا با هم به سراغ بررسی نتیجه ترکیب رنگ های متفاوت با رنگ بنفش می پردازیم. و همچنین با تکنیک هایی آشنا می شویم که به ما می آموزد چطور بهترین خروجی را از لحاظ فنگ شویی در دکوراسیون اتاق خواب بنفش بگیریم. 

اتاق خواب بنفش و سفید

اگر به دنبال ایجاد فضایی آرامش بخش و ملایم در اتاق خواب خود هستید، ترکیب طیف های روشن رنگ بنفش را با سفید امتحان کنید. می توانید از رنگ ارغوانی یا یاسی برای دیوارها و سفید برای سرویس خواب و فرش اتاق خود استفاده کنید تا به جلوه ی مورد نظر دست یابید.


اتاق خواب بنفش و زرد (طلایی)

ترکیب رنگ بنفش و طلایی دقیقا همان چیزی است که برای داشتن یک دکوراسیون بسیار باشکوه و لوکس در اتاق خواب نیاز دارید. این ترکیب می تواند در عناصر مختلف استفاده شود؛ مثلا صندلی یا بنچ بنفش و سرویس خواب طلایی رنگ یا در یک عنصر باشد؛ همچون روتختی هایی که در آنها از این دو رنگ استفاده شده است.


اتاق خواب بنفش و طوسی

ترکیب رنگی که براساس اینکه چه درصد از پالت رنگی را به کدام طیف از این دو رنگ آن اختصاص دهید، می تواند جلوه ای مدرن یا کلاسیک برای اتاق خواب شما به ارمغان آورد. اگر به دنبال داشتن دکوراسیونی مدرن هستید، از رنگ طوسی برای 60 درصد پالت رنگی اتاق شامل دیوارها، سقف و برخی از عناصر کوچک تر دکوراسیون همچون مبل راحتی استفاده کنید. چرا که رنگ طوسی رنگی خنثی است و شما با خیال راحت می توانید در مقیاس بالا از آن بهره مند شوید و سپس برای 10 درصد از پالت رنگی شامل عناصری کوچک تر همچون میز تحریر یا کتابخانه ی خانگی از رنگ بنفش استفاده کنید. 

عکس اتاق خواب بنفش و طوسی

اما اگر به دنبال جلوه ای کلاسیک هستید، برای 40 درصد از پالت رنگی شامل عناصری همچون پرده ها یا بنچ از بنفش و برای دیوارها از طوسی کمک بگیرید. اگر می خواهید از رنگ بنفش برای یک اتاق خواب پسرانه استفاده کنید، این ترکیب رنگ یا ترکیب خاکستری و بنفش از بهترین ایده ها برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه خواهد بود.


اتاق خواب عروس به رنگ بنفش

یکی از کارکردهای رنگ بنفش ایجاد فضایی رمانتیک است و همین موضوع از آن گزینه ای مناسب برای اتاق خواب نوعروسان ساخته است. با انتخاب طیف های روشن رنگ بنفش برای دیوارها و طیف های تیره ی آن برای روتختی، کوسن ها و صندلی راحتی اتاق خواب می توانید جلوه ای رمانتیک به اتاق خواب ببخشید. همچنین از استفاده از رنگ طلایی در کنار طیف های مختلف رنگ بنفش برای چندبرابر کردن این جلوه، غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: بهترین ایده ها برای انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب عروس شیک و رمانتیک 


اتاق دخترانه به رنگ بنفش

رنگ بنفش گاهی به عنوان رنگی دخترانه شناخته می شود و در واقع بعد از رنگ صورتی انتخاب اول برای بسیاری از اتاق خواب های دخترانه است. وقتی پای انتخاب رنگ بنفش برای اتاق خواب دخترانه در میان باشد، اغلب برای استفاده ی از آن در مقیاس بالا برنامه ریزی می کنند تا جلوه ی لوکس تری داشته باشند؛ در اینکه رنگ بنفش می تواند شما را به جلوه ی مورد نظرتان برساند، شکی نیست اما فراموش نکنید که اگر واقعا عاشق این رنگ نیستید، بعد از مدت کوتاهی از این رنگ خصوصا طیف های تیره تر آن خسته خواهید شد.

پس با خود صادق باشید و قبل از اینکه تحت تاثیر تصاویر اتاق خواب های بنفش و جذاب در سایت های مختلف قرار گیرید، ببینید شما تا چه اندازه خواهان آن هستید؟ اگر به دنبال استفاده ی کنترل شده تر از این رنگ برای دیزاین اتاق خواب دخترانه هستید، ترکیب طیف های روشن رنگ بنفش و صورتی در کنار رنگ هایی قوی همچون آبی، ترکیب بنفش و قهوه ای و بنفش، خاکستری و سفید از محبوب ترین ترکیب رنگ هایی هستند که به کمک رنگ بنفش جلوه ای ملایم به دکوراسیون می بخشند.

در این مقاله به بررسی راه های استفاده از رنگ بنفش به نحوی که هم از جلوه ی باشکوه و پرانرژی طیف های تیره تر آن بهره مند شویم، هم ظرافتی که طیف های روشن آن به فضا می بخشند را تجربه کنیم و هم شاهد تاثیر منفی احتمالی آن برکیفیت و کمیت خواب خود نباشیم، پرداختیم. امیدواریم شما هم با درنظر گرفتن نکاتی که در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت مطرح شد، بتوانید از این رنگ زیبا در دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید