خانه اتاق خواب رنگ و کاغذ دیواری اتاق خواب راهنمای انتخاب بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب عروس و داماد

راهنمای انتخاب بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب عروس و داماد

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

شاید هیچ اتاقی به اندازه ی اتاق خواب تا این حد توجه به حس و حالی که به ما منتقل می کند، را طلب نکند. اما اگر به دنبال تبدیل اتاق خواب خود به راحت ترین فضای ممکن هستید، نیاز خواهد بود که قبل از انتخاب عناصر مختلف دکوراسیون آن نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید.

وقتی پای انتخاب کاغذدیواری اتاق خواب عروس و داماد به میان می آید، باید به دنبال گزینه هایی باشیم که هم متناسب با دکوراسیون اتاق خواب بوده و رنگ و طرحی آرامش بخش داشته باشند و هم جلوه ای رمانتیک به فضای اتاق بخشند. در این مقاله به بررسی نکاتی برای انتخاب یک کاغذدیواری رمانتیک و جذاب می پردازیم. اگر در آستانه ی خرید این عنصر از دکوراسیون هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 6 ایده ارزان برای تزیین اتاق خواب عروس با وسایل ساده 


برای تمام دیوارها از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟
​​​​​​​​​​​​​​عکس کاغذ دیواری اتاق خواب


در واقع جواب این سوال تا حدی بستگی به نوع کاغذ دیواری دارد. اگر از یک کاغذدیواری با طرح  و رنگی خنثی و ملایم استفاده می کنید، پس می تواند انتخاب خوبی برای کل دیوارهای اتاق باشد. ولی گاهی یک طرح برجسته در رنگی قوی انتخاب می کنید که استفاده ی از آن برای تمام دیوارها می تواند انسجام دکوراسیون اتاق خواب شما را برهم زند؛ در این مورد می توانید تنها برای یکی از دیوارها یا بخشی از یکی از دیوارها از آن کاغذ دیواری استفاده کنید. یا حتی از کاغذدیواری بعنوان تابلوی نقاشی استفاده کرده، آن را در یک قاب زیبا و متناسب با طرح آن قرار دهید و روی دیوار نصب کنید. همچنین می توانید به جای استفاده از کاغذ دیواری در برای تمام دیوار ها برای یکی از آنها از انواع استیکر های دیواری استفاده کنید تا به اتاق خواب خود حال و هوایی ویژه ببخشید. اما آیا دیوارها تنها گزینه ها برای استفاده از کاغذدیواری هستند؟ خیر 

سقف اتاق را از یاد نبرید. شما می توانید با استفاده از کاغذدیواری برای سقف اتاق، آن را تبدیل به یکی از نقاط کانونی دکوراسیون کرده و جلوه ی متفاوتی به دکوراسیون مدرن اتاق خواب عروس بخشید.


کاغذ دیواری طرح دار یا ساده؛ کدام انتخاب مناسب تری برای اتاق خواب عروس است؟

عکس کاغذ دیواری اتاق خواب


حتی اگر به اندازه ی کافی بافت و طرح در دکوراسیون اتاق خواب عروس به کار رفته باشد، باز هم انتخاب های پیش روی شما محدود به کاغذ دیواری های ساده نمی شوند. چرا که کاغذ دیواری های زیادی در طرح هایی ظریف و در ابعاد کوچک موجود هستند که خدشه ای به حضور دیگر بافت ها در دکوراسیون وارد نمی کنند. پس تنها نکته ای که باید مدنظر داشته باشید نوع طرح و رنگ کاغذ دیواری خواهد بود. یک کاغذدیواری ساده می تواند گزینه ی خوبی برای دکوراسیون هایی باشد که از طرح و بافت اشباع شده اند و تنها چیزی که به آن نیاز دارند، سادگی است.


کاغذدیواری ای با طرح هایی بزرگ یا کوچک برای اتاق خواب عروس مناسب تر است؟

عکس کاغذ دیواری اتاق خواب


برخی معتقدند که اندازه ی طرح های کاغذدیواری رابطه ی مستقیمی با ابعاد فضای اتاق خواب دارد؛ طرح های کوچک برای فضای کوچک و بالعکس. اما در عین حال که این هم یکی از گزینه های پیش روی شما است که به کمک آن می توانید فضای اتاق خواب را بزرگ تر یا کوچک تر نشان دهید، اما طراحان داخلی در بسیاری از موارد برخلاف آن رفتار می کنند. انتخاب کاغذدیواری ای با طرح های بزرگ برای یک اتاق خواب عروس با فضای کوچک ایده ای دراماتیک محسوب می شود. همچنین کاغذ دیواری ای با طرح های کوچک برای یک اتاق خواب بزرگ می تواند نمایه های تصویری عالی ای به پالت رنگی دکوراسیون اضافه کند.


کاغذدیواری چه رنگی انتخاب کنیم؟

عکس کاغذ دیواری اتاق خواب


رنگ هایی که شما برای کاغذ دیواری انتخاب می کنید، باید متناسب با رنگ پرده ها، کفپوش، تخت خواب و دیگر وسایل اتاق خواب باشند. می توانید ترکیب رنگی که برای عناصر دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کرده اید، را در کاغذ دیواری تکرار کنید یا تنها از رنگ قوی آن بعنوان رنگ اصلی کاغذ دیواری استفاده کنید. اگر هم نمی خواهید کاغذ دیواری و دیگر بخش های اتاق مکمل هم باشند، می توانید از رنگی مشابه یا نزدیک به رنگ پس زمینه ی دکوراسیون برای کاغذدیواری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کاغذ دیواری و فضاسازی در اتاق نشیمن و پذیرایی 


تاثیر کاغذدیواری بر ابعاد دیوارهای اتاق خواب

عکس کاغذ دیواری اتاق خواب


کاغذ دیواری ها با طرح های خود می توانند موجب تغییر در ابعاد ظاهری دیوارهای اتاق شوند. طرح های راه راه افقی می توانند دیوارها را طولانی تر و راه راه عمودی می توانند آن را بلندتر نشان دهند. اما از این طرح ها صرفا برای تغییر در ابعاد ظاهری دیوارهای اتاق استفاده نکنید، بلکه قبل از آن به تناسب بین این طرح ها و سبک کلی دکوراسیون اتاق خواب خود توجه کنید.


چه موقع از کاغذ دیواری های بافت دار استفاده کنیم؟

عکس کاغذ دیواری اتاق خواب


اگر به دنبال گزینه ای هستید که به دکوراسیون اتاق عروس عمق و بافت بخشد، می توانید این کاغذدیواری ها را امتحان کنید. بعنوان مثال وقتی به دنبال تبدیل یکی از دیوارهای اتاق خواب به عنصری برجسته هستید و برای بقیه ی دیوارها از رنگی خنثی استفاده کرده اید، کاغذدیوارهای بافت دار انتخاب مناسبی خواهند بود.

خرید انواع کاغذ دیواری اتاق خواب با متنوع ترین طرح و رنگ با قیمت ارزان 


تاثیر کاغذ دیواری های گل دار در ایجاد فضایی رمانتیک

عکس کاغذ دیواری اتاق خواب


​​​​​​​بطور کلی گل ها تاثیر زیادی در ایجاد فضایی رمانتیک دارند. اگر شما هم از علاقه مندان به استفاده از گل ها در دکوراسیون اتاق خواب خود هستید، در کنار انواع طبیعی آن می توانید به سراغ کاغذ دیواری هایی گل دار نیز بروید. طرح گل هایی به رنگ صورتی روشن، ارغوانی و صورتی تیره در پس زمینه ای مشکی رنگ بعنوان یکی از رمانتیک ترین طرح های ممکن برای کاغذدیواری شناخته می شوند. اما بطور کلی کاغذدیواری های گل دار چندین قدم از دیگر کاغذ دیواری ها برای رسیدن به حس و حالی رمانتیک جلوترند.


تاثیر کاغذ دیواری های ساحلی در ایجاد فضایی رمانتیک

دریا و ساحل همیشه یادآور صحنه هایی رمانتیک در ذهن ما بوده اند. کاغذدیواری ای با طرح غروب خورشید در کرانه ی دریا در کنار ایجاد فضایی رمانتیک، آرامش را نیز به شما هدیه خواهد داد. با دیدن آن حس بودن در جهانی دیگر به شما دست داده و استرس های زندگی روزمره در شما کم رنگ خواهند شد. 

در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت به بررسی نکاتی که برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب عروس و داماد نیاز است بدانید، پرداختیم. امیدواریم با توجه به نکات ارائه شده بتوانید به کمک کاغذ دیواری فضایی مدرن و رمانتیک و در عین حال آرامش بخش در اتاق خواب خود ایجاد کنید. شما هم می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در این مورد در ادامه ی این مقاله در قالب کامنت با در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید