خانه اتاق خواب نور و رنگ اتاق خواب هر آنچه که در رابطه با رنگ اتاق خواب عروس و داماد باید بدانید

هر آنچه که در رابطه با رنگ اتاق خواب عروس و داماد باید بدانید

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

برای تبدیل اتاق خواب عروس و داماد به فضایی رمانتیک الزاما نباید به سراغ استفاده از گل های قرمز و ریسه های نوری رفت؛ هرچند که این موارد هم ایده های خوبی برای علاقه مندان به استفاده از عناصر تزئینی در دکوراسیون اتاق شان هستند.

شما می توانید به راحتی به کمک رنگ ها همیشه فضایی آرامش بخش و مدرن در اتاق خواب خود داشته باشید. در ادامه به معرفی ایده ها و نکاتی در رابطه با رنگ اتاق خواب عروس و داماد می پردازیم. اگر شما هم به دنبال انتخاب مناسب ترین رنگ اتاق خواب برای منزل خود هستید و دوست دارید اتاق خوابی رمانتیک و عاشقانه داشته باشید، باید بگوییم درست آمدید. ما در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت به بررسی مهم ترین نکات برای انتخاب رنگ اتاق خواب می پردازیم، پس لطفا در ادامه همراه ما باشید.


انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب عروس و داماد

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب عروس و داماد


با وجود استرس و اضطراب هایی که در زندگی روزمره تجربه می کنیم، ایجاد فضایی راحت و رمانتیک نقش زیادی در حفظ سلامت جسمی و روحی ما خواهد داشت. اما در مورد اینکه مناسب ترین رنگ برای اتاق خواب نوعروسان چیست، ایده های زیادی وجود دارد و دلیل آن هم به پیش زمینه های ذهنی و تعاریف متفاوت افراد از مفهوم یک فضای رمانتیک برمی گردد. 

در این میان اما اشتراکاتی وجود دارند که برای اغلب افراد می توانند نتایج رضایت بخشی به همراه داشته باشند. چه قصد دارید از رنگ های جواهرات برای اتاق خواب خود استفاده کنید، و چه رنگ های خنثی یا رنگ های پاستلی را ترجیح می دهید، در هر صورت فراموش نکنید اصل اساسی انتخاب یک پالت رنگی منسجم خواهد بود.


استفاده از سبک مونوکروم برای ایجاد فضایی رمانتیک در اتاق خواب

استفاده از سبک مونوکروم برای ایجاد فضایی رمانتیک در اتاق خواب


استفاده از سبک مونوکروم یکی از گزینه های پیش روی شما خواهد بود. براساس این سبک شما از طیف های مختلف و سایه روشن های یک رنگ، که در اینجا یک رنگ رمانتیک همچون ارغوانی یا صورتی می تواند باشد، برای عناصر مختلف دکوراسیون از روتختی گرفته تا شلف دیواری استفاده می کنید، تا فضایی خاص و رویایی ایجاد کنید. سبک مونوکروم همچنین فضای اتاق را از شلوغ و آشفته به نظر رسیدن نجات می دهد. 


استفاده از رنگ های قوی برای پالت رنگی اتاق عروس

استفاده از رنگ های قوی برای پالت رنگی اتاق عروس


رنگ های رمانتیک الزاما نباید رنگ هایی ملایم و لطیف باشند. برای اتاق خواب نوعروسان می توانید از رنگ هایی همچون بنفش، خاکستری و قهوه ای تیره نیز استفاده کنید. اگر از علاقه مندان به رنگ های تیره هستید، به جای اینکه برای کل دیوارها آن را مورد استفاده قرار دهید، آن را تنها برای یکی از دیوارهای اتاق انتخاب کرده و به این صورت از آن دیوار عنصری برجسته در دکوراسیون بسازید. همچنین می توانید از آن رنگ قوی برای عناصر کوچک تر دکوراسیون همچون چراغ خواب یا آباژور استفاده کنید.


رنگ های پاستلی در دکوراسیون اتاق خواب زوج های جوان

اگر به رنگ های پاستلی علاقه دارید، برای پالت رنگی اتاق به ترکیب آنها با رنگ های خنثی بپردازید. این رنگ ها با ظرافت خود می توانند فضایی رمانتیک و سرشار از لطافت را برای شما به ارمغان بیاورند. این ترکیب پاستلی و خنثی همچنین گزینه ی مناسبی برای اتاق خواب هایی به سبک دکوراسیون روستیک خواهند بود. 

چه رنگی برای لحاف و سرویس روتختی اتاق خواب عروس انتخاب کنیم؟

چه رنگی برای لحاف و سرویس روتختی اتاق خواب عروس انتخاب کنیم؟


لحاف و سرویس روتختی از رنگی ترین عناصر دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شوند. هر چقدر هم که برای پس زمینه ی دکوراسیون از رنگ های ملایم و خنثی استفاده کرده باشید، با انتخاب روتختی ای مناسب می توانید به شخصی سازی دکوراسیون بپردازید. با انتخاب یک لحاف پر و بالش های تزئینی و روتختی ای در رنگی قوی می توانید جریان انرژی را در فضای اتاق تا حد زیادی تغییر دهید. 


نقش اکسسوری سرویس خواب در پالت رنگی دکوراسیون اتاق خواب عروس

نقش اکسسوری سرویس خواب در پالت رنگی دکوراسیون اتاق خواب عروس


اگر به دنبال راز طراحان داخلی در ایجاد فضایی رمانتیک و چشم نواز هستید، نگاهی دوباره به اکسسوری سرویس خواب خود بندازید! این عناصر که همراه جدانشدنی تخت خواب هستند، در کنار نقش تاثیرگذاری که در استفاده ی بهینه از فضا دارند، به طراحان کمک می کنند تا به جلوه ی قوی تری برای اتاق خواب دست یابند. 

بیشتر بخوانید: 6 ایده ارزان و ساده برای تزیین اتاق خواب عروس و داماد 

اگر بار دیگر به تصاویری که از اینترنت بعنوان دکوراسیون هایی رویایی و فوق العاده رمانتیک گرفته اید، نگاهی بیندازید، خواهید دید اکسسوری سرویس خواب نقش فعالی در تم کلی اتاق خواب داشته اند. اینکه چه رنگی برای سرویس خواب بهتر است، بستگی به این دارد که شما ترجیح می دهید صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن با چه رنگی روبه رو شوید تا احساس شادی در شما ایجاد شود. 

از بین رنگ هایی که برای پاسخ دادن به این سوال به ذهن شما می رسند، یک رنگ قوی را انتخاب کرده و به کمک آن به دکوراسیون اتاق خود جان بخشید. در بین رنگ های رمانتیک برخی از آنها طرفداران بیشتری در دنیای طراحی داخلی دارند که در ادامه با آنها آشنا می شویم.


رنگ صورتی برای دکوراسیون اتاق عروس و داماد

رنگ صورتی برای دکوراسیون اتاق عروس و داماد


به فضایی رمانتیک فکر کنید. اولین رنگی که به ذهن شما می آید، چه رنگی است؟ احتمالا رنگ صورتی پاسخ بسیاری از شما خواهد بود. رنگ صورتی انتخاب خوبی برای اتاق خواب عروس و داماد محسوب می شود، زیرا جلوه ای ماندگار به فضا می بخشد که تاثیر آن با گذشت زمان کم رنگ نمی شود. 

خوابیدن با عصبانیت در فضایی که در آن از طیف های مختلف رنگ صورتی استفاده شده باشد، کار راحتی نخواهد بود. وقتی از رنگ صورتی در اتاق خواب استفاده می کنید، بهتر است از سرویس خواب چوب در رنگ طبیعی خودش بهره بگیرید. همچنین می توانید با استفاده از رنگ سفید، طلایی و مسی جلوه رمانتیک فضا را ارتقا بخشید.


انتخاب رنگ ارغوانی برای اتاق خواب عروس

انتخاب رنگ ارغوانی برای اتاق خواب عروس


رنگ ارغوانی رنگی جذاب و عاشقانه است. این رنگ درعین متفاوت بودن با رنگ صورتی، شباهت هایی با آن دارد و به همان اندازه به ارتقای جلوه رمانتیک یک دکوراسیون کمک می کند و اغلب به عنوان نسخه ی کاملی برای فضاهای رمانتیک از آن یاد می شود.  رنگ ارغوانی همچنین تازگی و شادابی را برای فضای اتاق به ارمغان می آورد. از این رنگ  می توانید برای دیوارها، بالش ها، روتختی یا پرده ها استفاده کنید و در کنار آن از رنگ سفید نیز غافل نشوید.


رنگ قهوه ای در اتاق خواب مدرن نوعروسان

رنگ قهوه ای در اتاق خواب مدرن نوعروسان


اگر می خواهید دکوراسیونی رمانتیک و در عین حال متعادل داشته باشید، از طیف های مختلف رنگ قهوه ای استفاده کنید. رنگ قهوه ای برخلاف رنگ های قوی، با لطافت خود فضایی رمانتیک ایجاد می کند، بدون اینکه جریان انرژی فضا را به نفع خود تغییر دهد. استفاده از رنگ قهوه ای و کرم در کنار یکدیگر جلوه ای طبیعی به اتاق خواب بخشیده و هارمونی آن را ارتقا می دهد.

بیشتر بخوانید: 5 نکته کلیدی برای انتخاب رنگ اتاق خواب های مدرن و شیک 


طیف های مختلف رنگ آبی در دکوراسیون مدرن اتاق خواب عروس

طیف های مختلف رنگ آبی در دکوراسیون مدرن اتاق خواب عروس


​​​​​​​شاید رنگ آبی جزو اولین گزینه های بسیاری از ما برای اتاق خواب نوعروسان نباشد. اما استفاده از طیف های خنثی، کم رنگ و مات این رنگ در کنار دیگر رنگ های خنثی همچون قهوه ای، سفید و مشکی، دکوراسیونی منسجم و رمانتیک ایجاد می کند. رنگ آبی روشن همچنین فضا را روشن تر نشان داده و احساسات مثبت و آرامش بخشی در شما ایجاد می کند.

در این مقاله به چگونگی انتخاب رنگ اتاق خواب عروس و داماد و همچنین ایده هایی برای آن پرداختیم تا به شما مخاطبانی که در آستانه ی طراحی یک دکوراسیون اتاق خواب مدرن و رمانتیک هستید، کمک کنیم به جلوه ی مورد نظر خود دست یابید. شما هم می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در ادامه ی این مقاله در قالب کامنت با ما و دیگر مخاطبان پیت کت به اشتراک بگذارید.

بهترین کالکشن مدل روتختی عروس سال 2020

در این مجموعه ارزشمند از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا سعی کردیم گلچینی از مدل های روتختی موجود در بازار را که به دیزاین و طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد کمک می کند را برای عروس خانم ها و آقا داماد ها جمع کنیم. امیدواریم این مجموعه به شما برای انتخاب یک روتختی مدرن و اسپرت و خوش رنگ که اتاق خواب شما را به فضایی رمانتیک تبدیل کند، یاری برساند
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید