خانه اتاق خواب اتاق خواب عروس راهنمای چیدمان اتاق خواب عروس

راهنمای چیدمان اتاق خواب عروس

زمان مطالعه : 

5 دقیقه دقیقه

یکی از دغدغه های بزرگ عروس خانم برای رفتن به خانه ی بخت، همیشه چیدمان اولین خانه بوده و خواهد بود و گاها ممکن است این دغدغه ی عروس خانم ها به نگرانی و اضطراب شدیدی تبدیل شود چون آنها با اولین چیدمانشان می خواهند توانایی های خود را در خانه به همسر خود نشان دهند

در چیدمان خانه، عروس خانم ها به راحتی کمک و نظر اهل خانواده ی خود را قبول می کنند اما برای چیدمان اتاق خواب خود اصلا این کار را انجام نخواهند داد، آیا می دانید چرا؟

چون اتاق خصوصی ترین بخش خانه ی اوست و جایی است که قرار است با همسر خود آرام بگیرند پس تمام تلاش خود را می کند تا به بهترین شکل ممکن اتاق خواب خود را طراحی و چیدمان کند، اما همان طور که بارها و بارها گفته ایم و تقریبا همه به این موضوع اشراف دارند که چیدمان اتاق خواب کار چندان ساده ای نیست و چه برسد که اتاق خواب عروس هم باشد. به همین دلیل امروز تصمیم گرفته ایم که به کمک عروس خانم ها بیایم و نکات مهمی را که باید در چیدمان اتاق خواب خود در نظر داشته باشند را به آنها بگوییم، پس عروس خانم ها برای چیدمان بهتر اتاق خوابتان با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:  5 ایده طلایی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک

در این مطلب هدف ما این است که تک تک اجزای یک اتاق خواب را بررسی کنیم و با اهمیت هر کدام آشنا شویم و به این موضوع آگاه شویم که برای انتخاب جزئیات هر کدام از این اجزا باید به چه فاکتور هایی توجه کنیم.


عروس خانم ها یک نکته ی مهم: شما با انتخاب سبک مورد علاقه ی خود در دکوراسیون داخلی تقریبا نیمی از راه طراحی و چیدمان اتاق جدیدتان را خواهید رفت پس لطفا و حتما به این نکته توجه کنید.


1. رنگ اتاق خواب عروس

رنگ اتاق خواب عروس

از اثرگذار ترین عوامل در چیدمان اتاق خواب به ویژه اتاق خواب عروس رنگ اتاق خواب است، چون این فاکتور می تواند به راحتی بر رفتار عروس خانم و آقا داماد تاثیر داشته باشد. برای رنگ آمیزی دیوار های اتاق خوابتان بهتر است که از یک رنگ استفاده نکنید و حداقل دو رنگ را در اتاق خوابتان استفاده کنید اما به این نکته هم توجه داشته باشید که رنگ هایی که انتخاب خواهید کرد مکمل یکدیگر باشند تا هارمونی در اتاق خواب شما حفظ شود. به شما توصیه می کنیم که قبل از انتخاب رنگ اتاق خوابتان حتما با ویژگی های هر رنگ آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: ایده هایی برای رنگ آمیزی اتاق خواب عروس در سال 2019  



2. تخت خواب در اتاق عروس

تخت خواب در اتاق عروس

 در اتاق خواب بعد از رنگ آمیزی مهم ترین جز را می توان تخت خواب دانست. شما عروس خانم ها در خرید تخت خواب خود پیش از هر چیز باید به فضای اتاقتان توجه کنید تا مطابق آن تخت خواب مناسبی تهیه کنید. اگر اتاق خوابتان کوچک است می توانید به تخت خواب های تاشو فکر کنید یا شاید هم فضای کافی برای تخت را داشته باشید ولی اتاقتان کمد دیواری نداشته باشد تا وسایلتان را در آن جای دهید پس بدون درنگ سراغ تخت خواب های کشودار بروید. البته هر نوع تخت خوابی که تهیه می کنید حواستان باشد تا از المان های سبک دکوراسیون خود دور نشوید.

 ​​​​​​​​​​​​​​



3. روتختی در دیزاین اتاق عروس

روتختی در دیزاین اتاق عروس

دلیل این که برای رنگ آمیزی اتاق خواب گفتیم حتما از ترکیب دو رنگ استفاده کنید این است که می خواهیم در گام های بعدی دستتان برای خرید وسایل جانبی باز باشد و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. روتختی یکی از وسایل جانبی و زینتی اتاق خواب است که توجه به آن باعث می شود که زیبایی اتاق خواب عروس خانم ها دوچندان شود. در خرید روتختی به جنس پارچه ی آن توجه زیادی داشته باشید، جنس روتختی باید مرغوب و نرم باشد تا وقتی روی آن می خوابید تمام مشکلات خود را از یاد ببرید و فقط استراحت کنید و با همسرتان لحظات خوشی بسازید. حال اگر به راحتی و لطافت علاقه ی بیشتری دارید خیلی خوب می شود تا از چند کوسن کوچک که جنس بسیار بسیار نرمی دارند برای تزئین تخت خوابتان استفاده کنید.

​​​​​​​



4. نورپردازی اتاق خواب عروس

نورپردازی اتاق خواب عروس

بیشترین زمانی که عروس خانم و آقا داماد در اتاق خواب کنار یک دیگر هستند، شب هاست و متاسفانه در شب نور طبیعی وجود ندارد که عروس و داماد بتوانند به خوبی و با کیفیت یک دیگر را ببینند، اینجاست که اهمیت نورپردازی اتاق خواب برای همگان مشخص می شود. برای نورپردازی اتاق خواب ها قوانین و اصول زیادی وجود دارد که مهمترین قانون این است که


در نور پردازی اتاق خوابتان اصلا به یک منبع نور مثل یک لوستر بسنده نکنید و حتما از چراغ خواب و نورهای مخفی(البته با نور ملایم)و اگر اهل مطالعه هستید یک چراغ مطاله استفاده کنید.



5. مبلمان در اتاق خواب عروس

مبلمان در اتاق خواب عروس

بعد از این که همه ی موارد بالا را انجام دادید اگر فضایی برای اتاق خوابتان باقی ماند به این فکر کنید که چطور می توانید اتاق خواب را برای خود شخصی سازی کنید تا بهتر بتوانید از آن استفاده کنید.

شخصی سازی اتاق خواب تنها از یک روش امکان پذیر است که شما به اتاق خوابتان مبلمان اضافه کنید، هر وسیله ای که شما انتخاب می کنید تا از آن برای شخصی سازی اتاق خوابتان استفاده کنید را می توانیم مبلمان بنامیم. اگر شما عروس خانم و آقا داماد به مطالعه علاقه دارید می توانید یک میز مطالعه به همراه کتابخانه به دکوراسیون اتاقتان اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:  4 نکته حیاتی که در خرید میز تحریر نباید فراموش کنید

یا اگر دوست دارید آخر شب تلویزیون تماشا کنید حتما به یک میزتلویزیون(چه دیواری و چه زمینی) برای گذاشتن تلویزیون فکر کنید و شاید ممکن است بخواهید که وقت هایی را برای خودتان داشته باشید تا فکر کنید که بهترین گزینه برای اینکار در اتاق خواب یک صندلی راک بسیار زیبا است.

حال ما تمام توصیه ها و نکات لازم برای اینکه شما عروس خانم ها اتاق خواب خود را اصولی چیدمان کنید تا وقتی با همسر دلبندتان وارد آن می شوید احساس آرامش داشته باشید را خدمتتان گفته ایم و زمان آن رسیده است که خودتان شروع کنید به چیدمان اتاق خوابتان که اگر این توصیه ها را با سلیقه ی خود تلفیق کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

اگر احیانا در فرآیند چیدمان اتاق خوابتان برای شما سوالی پیش آمد با ما در میان بگذارید چون باعث افتخار ماست که سوالات شما را پاسخگو باشیم.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید