خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه فضای ذخیره سازی کاربردی در دکوراسیون آشپزخانه

فضای ذخیره سازی کاربردی در دکوراسیون آشپزخانه

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

وجود فضای ذخیره سازی کافی در قلب خانه، یکی از تاثیرگذارترین اصول در داشتن دکوراسیونی منسجم است. فضای ذخیره سازی در مورد آشپزخانه یا همان قلب خانه بیشتر از هر بخش دیگری از خانه اهمیت پیدا می کند.

مدت ها است آشپزخانه ها دیگر صرفا محیطی برای آشپزی کردن نیست و کاربردهای دیگری همچون محل دور هم جمع شدن اعضای خانواده یا اتاق کار و بازی پیدا کرده است. با این حساب یک دکوراسیون آشفته می تواند تاثیر منفی زیادی بر عملکرد اعضای خانواده داشته باشد. در این راستا قصد داریم در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت به بررسی فضای ذخیره سازی کاربردی در دکوراسیون آشپزخانه بپردازیم. برای آشنایی با ایده های به روز و جذاب با ما همراه باشید.


شلف دیواری آشپزخانه

بله اولین موردی که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، ایده نا آشنایی برای شما نیست. احتمالا همین الان هم در چیدمان آشپزخانه شما حضور دارد. اما نکته اینجاست که شلف های دیواری خیلی بیشتر از آنکه فکرش را بکنیم، می توانند در ایجاد فضای ذخیره سازی کاربردی در دکوراسیون آشپزخانه به ما کمک کنند. اما چگونه؟ 

قبل از هر چیز اگر گوشه ای از آشپزخانه بدون استفاده مانده است را برای نصب شلف دیواری انتخاب کنید و شیشه های حبوبات یا دیگر مواد خوراکی خود را روی آن قرار دهید. با اینکار هم استفاده بهینه ای از فضای عمودی آن داشته اید و هم جلوه ای رنگارنگ به چیدمان آن بخشیده اید.

شلف دیواری آشپزخانه

اما کار شما به همین جا ختم نمی شود. قسمت بالایی وسایل آشپزخانه همچون فر، درون کابینت هایی که بین در و قفسه های کابینت فاصله قابل توجهی وجود دارد و بالای یخچال از دیگر قسمت هایی است که می توانید با نصب شلف دیواری، فضای ذخیره سازی زیادی ایجاد کنید.


سبدهای حصیری در دکوراسیون آشپزخانه

سبدهای حصیری احتمالا شما را به یاد سبک دکوراسیون هایی که ارتباط نزدیکی با طبیعت دارند می اندازد، سبکی همچون روستیک یا بوهمین. خب دلیلی ندارد آشپزخانه را از این سبک های جذاب و البته فضای ذخیره سازی خوبی که فراهم می کنند، محروم کنیم. این سبدهای حصیری را می توانید روی کابینت ها قرار دهید تا بخشی از فضای افقی کف آشپزخانه را به خود اختصاص ندهند و در عین وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند را درون آنها قرار دهید.

سبدهای حصیری در دکوراسیون آشپزخانه


ترکیب ایده های مختلف در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از کارهایی که میزان استفاده بهینه شما از فضای آشپزخانه را دو برابر می کند و فضای ذخیره سازی بیشتری بدون اختصاص بخش جدیدی را در اختیارتان قرار می دهد، ترکیب ایده های مختلف است. به عنوان مثال می توانید در قسمت پایین شلف های دیواری، ماگ ها یا اگر ابعاد آن اجازه می دهد، ماهیتابه های دسته دار خود را آویزان کنید.

ترکیب ایده های مختلف در دکوراسیون آشپزخانه


فضای ذخیره سازی پنهان در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از ایده هایی که طرفداران زیادی دارد، اختصاص یکی از دیوارهای آشپزخانه بطور کامل به شلف های دیواری است. وجود شلف های دیواری در این ابعاد می تواند جلوه آشفته ای به آشپزخانه شما ببخشد. اما جای نگرانی نیست چرا که می توانید به کمک درهای کشویی بخشی از این قفسه ها را پنهان کنید. با اینکار هم فضایی مرتب و مینیمال دارید و هم با کمبود فضای ذخیره سازی روبه رو نمی شوید.


جزیره ای در مرکز آشپزخانه

اگر پیشخوان آشپزخانه شما در مرکز آن قرار نگرفته است، پس فرصت بسیار خوبی برای ایجاد فضای ذخیره سازی در اختیار شما است. تمام آنچه که نیاز دارید یک استند چوبی جذاب دو یا چند طبقه است. متناسب با کاربردی که قرار است برای شما داشته باشید در مورد تعداد طبقات آن تصمیم بگیرید. روی سطح آن می توانید ظرف میوه یا دستمال های آشپزخانه را قرار دهید و در قسمت یا قسمت های پایینی سبد سبزیجات و دیگر موارد مشابه را قرار دهید. از اطراف آن هم می توانید برای آویزان کردن لیوان ها استفاده کنید.

جزیره ای در مرکز آشپزخانه


آویزان کردن میوه و سبزیجات در دکوراسیون آشپزخانه

بله بسیاری از میوه و سبزیجات در دمای اتاق ماندگاری خوبی دارند و ضمنا می توانید آنهایی را برای این کار انتخاب کنید که می دانید در یک الی دو روز بعدی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. آویزان کردن این عناصر خوش رنگ و بو در سبدها یا ظرف هایی هم فضای خالی قابل توجهی در یخچال برای شما فراهم می کند و هم جلوه ی زیبایی به قلب خانه ی شما می بخشد و به پالت رنگ آن جان می بخشد.


دوبرابر کردن کاربرد کابینت ها

در بسیاری از موارد با چیدن یک سری شیشه در کابینت، فضای ذخیره سازی آن را تمام شده می بینیم. این درحالی است که می توانید قفسه های آماده ای را درون کابینت روی ردیف اول شیشه ها قرار دهید و در ادامه یک ردیف دیگر از وسایل را روی آن بچینید. برخی ردیف دوم را روی همان شیشه های ردیف اول می چینند که خب توصیه نمی شود چرا که هم فضایی آشفته خلق می کند و هم احتمال آسیب دیدن شیشه ها وجود دارد.


ترولی در دکوراسیون آشپزخانه

اگر گوشه ای از فضای آشپزخانه بدون استفاده مانده است، می توانید از ایده ای مشابه جزیره ای در مرکز آشپزخانه با کمک گرفتن از یک ترولی جذاب و کاربردی استفاده کنید. ترولی هم جلوه ای مدرن به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد و هم فرصت خوبی برای طبقه بندی وسایل در اختیارتان قرار می دهد. همچنین به دلیل چرخ داشتن، می توانید برای انتقال وسایل به دیگر بخش های منزل همچون اتاق ناهار خوری از آن استفاده کنید.

ترولی در دکوراسیون آشپزخانه​​​​​​​


استفاده از فضای جلویی در آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما در دارد پس می توانید با نصب قفسه هایی در بخش جلویی اش، از آن برای نگهداری ظرف های خود استفاده کنید. برای حفظ جلوه ی مینیمال دکوراسیون آشپزخانه به شما توصیه می کنیم از ظروف کوچک تر برای این قسمت استفاده کنید.

کلام آخر! خوشحالیم که تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با بررسی فضای ذخیره سازی کاربردی در دکوراسیون آشپزخانه همراه ما بودید. شما هم می توانید ایده ها و نظرات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

خرید انواع ترولی برای آشپزخانه

یکی از بهترین ایده ها برای افزایش کاربردی بودن دکوراسیون آشپزخانه استفاده از انواع ترولی است. به شما پیشنهاد میکنیم حتما مدل های ترولی این مجموعه را بررسی کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید