خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب اهمیت ست کردن روتختی در دکوراسیون اتاق خواب

اهمیت ست کردن روتختی در دکوراسیون اتاق خواب

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

دکوراسیون اتاق خواب، ریزه‌کاری های زیادی دارد. از آنجایی که در اتاق خواب، وسایل متعددی قرار می گیرد، هر کدام از آنها می‌تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون اتاق خواب داشته باشد. تغییر دادن هر کدام از این اجزا، باعث ایجاد تغییرات اساسی در اتاق خواب می‌شود.

تخت دو نفره و روتختی، یکی از مهم‌ترین وسایل اتاق خواب هستند. با توجه به اینکه ست اتاق خواب، مهم‌ترین وسیله در اتاق است، تغییرات ایجاد شده در هر کدام از اجزای آن می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب را به کلی متحول کند.

وسایل موجود در اتاق خواب و ست کردن با روتختی

اتاق خواب، جایی برای آرامش و استراحت است. هر فردی با توجه به سبک زندگی خود، بخش زیادی از عمر خود را در اتاق خواب می‌گذراند. به همین دلیل، توجه به دکوراسیون اتاق خواب، اهمیت زیادی در ایجاد آرامش و روحیه نشاط در منزل دارد.

عکس اتاق خواب شیک با روتختی رنگ روشن

اتاق خواب با توجه به ابعاد و نوع استفاده، وسایل مختلفی دارد. بدون تردید مهم‌ترین وسیله موجود در اتاق خواب، سرویس خواب است که شامل تخت دو نفره، ست روتختی و کوسن و بالش یا در صورت نیاز، پاتختی است.

اگر اتاق خواب، بزرگ و وسیع باشد، ممکن است وسایل دیگری مثلا کمد لباس و آینه‌های قدی هم در این اتاق قرار بگیرد. 

اول از همه، وسایل موجود در اتاق خواب شامل سرویس خواب و کمدها باید با هم هماهنگ باشند. این وسایل را بهتر است که از نظر متریال مورد استفاده برای ساخت و مدل و رنگ، با هم ست کنید. 

البته در بسیاری از موارد، این وسایل در غالب ست‌های متناسب با هم عرضه می‌شوند ولی شاید این دو ست را جداگانه تهیه کرده باشید.

یکی دیگر از اجزای مهم ست اتاق خواب، روتختی است. روتختی، تقریبا  سطح وسیعی از اتاق خواب را در بر می‌گیرد بنابراین، اهمیت زیادی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دارد. برای ست کردن روتختی با سایر اجزای اتاق خواب، می‌توانید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

1. دیوار و کاغذ دیواری 

روتختی را می‌توانید با رنگ کاغذ دیواری یا دیوار ست کنید. برای این کار می‌توانید روتختی هم‌رنگ با دیوار تهیه کنید ولی رنگ روشن‌تر یا تیره‌تر را انتخاب کنید. اگر دکوراسیون‌های ساده‌تر را دوست دارید، می‌توانید دو رنگ کاملا مشابه را انتخاب کنید ولی روتختی طرح‌دار انتخاب کنید.

2. پرده اتاق خواب

یکی دیگر از اجزای اتاق خواب که می‌توانید روتختی را متناسب با آن ست کنید، پرده اتاق خواب است. برای ست کردن این دو مورد، می‌توانید رنگ آنها را در نظر بگیرید. ولی حواستان باشد که انتخاب کردن طرح‌های شلوغ برای روتختی و پرده، هم‌زمان با هم، ظاهر خوبی برای اتاق ایجاد نمی‌کند. بهتر است یکی از این دو، طرح‌دار و دیگری ساده‌تر باشد. 

3. استفاده از قانون رنگ های مکمل برای ایجاد هارمونی

ست کردن روتختی با سایر بخش‌های اتاق لزوما به این معنا نیست که هم‌ رنگ باشند. گاهی می‌توانید رنگ ‌های مکمل را انتخاب کنید. مثلا روتختی‌ای بگیرید که پس‌زمینه‌ای با رنگ مکمل دیوار و طرح‌هایی هم رنگ ‌با دیوار دارد. 

بهترین اتاق خواب شیک و ساده با روتختی شیک

تاثیر روتختی در دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب، اجزای مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین اجزای آن روتختی است. با تغییر دادن روتختی می‌توانید به کلی ظاهر یک اتاق را تغییر دهید. با در نظر داشتن این نکات، می‌توانید دکوراسیون اتاق خود را متحول کنید یا اگر نقصی دارد، این ایراد را برطرف کنید. همچنین، این نکات را موقع خرید روتختی در نظر بگیرید.

اتاق خواب یکنواخت

اگر دیوارهای ساده با رنگ‌های خنثی دارید و وسایل اتاق شما نیز معمولا از رنگ‌های سرد و خنثی است، با انتخاب روتختی‌های طرح‌دار با طرح‌ها و رنگ‌های تند و شاد، می‌توانید کمی رنگ به اتاق خود اضافه کنید. به این ترتیب، ظاهر اتاق خواب از یکنواختی درمی‌آید.

اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب کوچکی دارید، می‌توانید با انتخاب رنگ‌های روشن برای وسایل اتاق، روتختی، پرده و دیوار، آن را بزرگتر و وسیع‌تر نشان دهید. مثلا رنگ سفید و رنگ‌های ملایم با طرح‌های ساده، تاثیر زیادی در وسیع‌تر نشان دادن اتاق دارد.

عکس اتاق خواب کوچک با روتختی مدرن و شیک​​​​​​​

در این مقاله از وب سایت پیت کت، قانون های مهمی را با هم یاد گرفتیم که با استفاده از آنها به راحتی می توانید روتختی و وسایل اتاق خواب خود را با هم ست کنید و به هارمونی برسید. 

آیا این قوانین و نکات برای شما مفید بود؟ از شما دعوت می‌کنیم نظرات و سؤالات خود را در قسمت پرسش و پاسخ همین مقاله بنویسید.

کاکشن خاص ترین مدل های روتختی 2022

در این مقاله با نکاتی ارزشمند درباره نحوه ست کردن روتختی با وسایل اتاق خواب آشنا شدیم و حالا وقت آن است که شما را با مجموعه ای از متنوع ترین مدل های روتختی و ست ملحفه آشنا کنیم. برای مشاهده بهترین مدل ها به فروشگاه ویترینی شو سر بزنید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید