خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب راهنمای خرید روتختی و کالای خواب

راهنمای خرید روتختی و کالای خواب

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

برخی وقتی نوبت به انتخاب روتختی و کالای خواب می رسد، زمان زیادی را صرف انتخاب کردن نمی کنند چرا که معتقدند از مرحله ی مهم که انتخاب سرویس خواب بوده عبور کرده اند.

اما  لازم است بدانیم کوچک ترین عناصر دکوراسیون اتاق خواب هم می توانند تبدیل به تاثیرگذارترین وسایل اتاق خواب شوند. زیرا کیفیت، طرح و رنگ این عناصر می تواند جلوه دیزاین فضا را به کل تغییر دهد، پس آنها را دست کم نگیرید. اما چه نکاتی را در زمان خرید آنها باید رعایت کنیم تا دکوراسیونی مدرن و با شکوه اما در عین حال خوابی با کیفیت داشته باشیم؟ با ما در ادامه همراه باشید تا در کنار هم نکاتیرا  که پیش از خرید، در حین خرید و بعد از خرید روتختی و کالای خواب به آنها توجه کنیم، یاد بگیریم و همچنین در بین این نکات با چند فروشگاهی که در حوزه فروش کالای خواب فعالیت خوبی دارند نیز آشنا بشویم.

خرید کالای خواب بالش 


چگونه روتختی و کالای خواب در دکوراسیون اتاق خواب تاثیر گذار است؟

بخشی از این تاثیر به قانون معروف در زمینه انتخاب پالت رنگی فضا یعنی قانون 10-30-60 برمی گردد. در واقع ما قرار است در مورد آن 10 درصد این قانون صحبت کنیم. چرا که رنگ روتختی و کالای خواب شامل آن دسته می شود. این ده درصد به شما اجازه می دهد آن رنگ های برجسته و قوی ای که در نظر داشتید را در دکوراسیون اتاق خواب خود به کار ببرید تا حس و حال متفاوتی از آن دریافت کنید.

راهنمای خرید روتختی و کالای خواب

 بخش دیگر این تاثیر به طرح و نقش آن برمی گردد که باید متناسب با سبک کلی دکوراسیون و دیگر عناصر اتاق خواب باشد. البته طبیعتا قبل از هر چیزی کیفیت مواداولیه ای که در تولید آنها به کار رفته، اهمیت پیدا می کند چرا که لطافت، نرمی و ماندگاری مولفه هایی نیستند که بشود از آنها به راحتی گذشت.


طرح و رنگ روتختی و سرویس ملحفه

گفتیم رنگ سرویس روتختی و ملحفه جزو ده درصد از کل پالت رنگ دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شوند. اما همین ده درصد را می توانید تبدیل به یک نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق کنید. اگر احساس می کنید اتاق خواب شما یک دیزاین خسته کننده و بی روح دارد، این عناصر فرصت خوبی به شما می دهند تا با انتخاب طرح و رنگی جذاب و پر انرژی برای آنها، به فضا جان بخشید. اما اگر به اندازه کافی عناصر رنگارنگ در اتاق خواب دارید، انتخاب رنگی خنثی یا پاستلی برای روتختی و سرویس ملحفه همان چیزی است که نیاز خواهید داشت، چرا که وجود عنصر برجسته بیشتر موجب شلوغ و آشفته به نظر رسیدن محیط می شود. 

طرح و رنگ روتختی و سرویس ملحفه

تا این جای مطلب با هم درباره نحوه انتخاب و خرید یک سرویس روتختی و ملحفه کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم درباره دیگر کالاهای خوابی که در دکوراسیون اتاق خواب جای دارند و نیاز به توجه بیشتری هم دارند، صحبت کنیم. پس لطفا انرژی خود را برای مطالعه دقیق ادامه این مطلب جمع کنید


خرید کالای خواب تشک 

تشک های موجود در بازار به پنج دسته کلی شامل تشک های مموری فوم، تشک های طبی، تشک های فنری متصل، تشک های فنری منفصل و طبی-فنری تقسیم می شوند که البته هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه مختصر به بررسی برخی از انواع تشک می پردازیم تا شما با در نظر گرفتن این موارد و البته از همه مهم تر بودجه خود برای خرید تشک به بهترین انتخاب ممکن برسید.

خرید کالای خواب تشک 

مزایای تشک های مموری فوم:

  • گزینه ای مناسب برای افرادی که به پهلو می خوابند
  • از وارد شدن فشار به بدن جلوگیری می کنند
  • قیمت مناسب تر در مقایسه با تشک های ارگانیک
  • ضد حساسیت و کاملا ارتوپدیک
  • ماندگاری و طول عمر بالا

بیشتر بخوانید: مموری فوم چیست و کاربردی در کالای خواب دارد؟! 

معایب تشک های مموری فوم:

  • ایجاد شکاف روی برخی از آنها بعد از مدتی در صورتی که از کیفیت بالایی برخوردار نباشد
  • گزینه خوبی برای مناطق گرمسیر نیست زیرا گرما را در خود ذخیره می کند

مزایای تشک های طبی:

  • ساخته شده مطابق با ارگونومی بدن
  • سفتی بیشتر نسبت به دیگر تشک ها برای جلوگیری ازبروز کمر درد و دیگر مشکلات مرتبط

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین تشک طبی در چند گام ساده و آسان 

معایب تشک های طبی:

  • عمر کمتر نسبت به دیگر تشک ها و قیمت بیشتر
  • ماندن اثرات قوس کمر روی تشک به مرور زمان

مزایای تشک های طبی-فنری:

  • مناسب برای افراد با وزن های مختلف
  • عدم انتقال لرزش در نمونه های فنر منفصل
  • مناسب برای افراد مبتلا به گردن درد و کمر درد
  • تنوع بسیار بالای مدل ها

معایب تشک های طبی- فنری:

  • نا مناسب برای افرادی که درد های عضلانی یا ستون فقراتی دارند 

تا به این جا با هم با مزیا و معایب برخی از معروف ترین انواع تشک آشنا شدیم. اما سوالی که برای خیلی از افراد در زمان خرید تشک ایجاد می شود و به احتمال خیلی زیاد برای خود شما هم که این مطلب را مطالعه می کنید، تا الان این سوال در ذهن شما جرقه زده است که تشک طبی بهتر است یا طبی فنری؟!

پاسخ این سوال در قالب چند خط نمی گنجد و به همین دلیل ما در مقاله ای جداگانه به طور مفصل به این سوال کلیدی پرداخته ایم. و به شما توصیه میکنیم بعد از اتمام مطالعه این مقاله حتما به سراغ مقاله " تشک طبی بهتر است یا تشک طبی فنری؟ " بروید تا بهترین تصمیم گیری را برای خرید خود داشته باشید.


خرید کالای خواب بالش 

در زمان خرید بالش قبل از هر چیز حالت بدن خود را در زمان خواب در نظر بگیرید. بالش ها در بازار انواع زیادی دارند و این مهم است که شما بهترین انتخاب را برای بالشت خود داشته باشید. پس یکی از گزینه هایی که باید در این انتخاب در نظر داشته باشید، حالت خوابتان است. در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم.

خرید کالای خواب بالش 

1) اگر اغلب به طرفین می خوابید، بالشی قطور و نسبتا سفت نیاز دارید تا گوش ها و شانه ها در یک راستا قرار بگیرند و از منحرف شدن گردن به دیگر جهات در زمان خواب جلوگیری کند.

2) اگر به شکم می خوابید، یک بالشت نرم با قطر کمتر گزینه بهتری برای شما است چرا که به ماندن گردن در حالت طبیعی خودش کمک می کند.

3) اگر به پشت می خوابید، از بالشی با سفتی و قطر متوسط استفاده کنید تا گردن در یک راستا بماند، بدون اینکه سر به جلو خم شود.

نکته بعدی توجه به جنس مواد اولیه به کار رفته در آنها است. بالش ها از مواد اولیه طبیعی یعنی پر یا الیاف مصنوعی ساخته می شوند که با در نظر گرفتن حساسیت هایی که ممکن است بالش های پر ایجاد کنند، قیمت بالا و شستشوی دشوارشان، بالش های طبی و الیافی گزینه های مناسب تری خواهند بود. اما اگر عزمتان برای خرید بالش جزم است، پیشنهاد ما به شما مطالعه " راهنمای خرید انواع بالش طبی و معمولی" است. شما با مطالعه این مطلب می توانید به آسانی بهترین گزینه را از روی میز برای خود بردارید.

در این مقاله به بررسی نکاتی که در زمان خرید روتختی و کالای خواب نیاز است بدانید، پرداختیم چرا که برخلاف اینکه این عناصر درصد کمی از فضا را به خود اختصاص می دهند، تاثیرگذاری بالایی در جلوه ی کلی اتاق خواب دارند. شما هم می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان محترم مجله اینترنتی پیت کت در میان بگذارید.


0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید