خانه اتاق خواب اتاق خواب کودک بهترین سرویس خواب نوزاد چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین سرویس خواب نوزاد چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

ورود نوزاد به جمع یک خانواده همیشه دل‌انگیز بوده است خصوصاً اگر فرزند خانواده باشد. پدر و مادرها همیشه قبل از به دنیا آمدن فرزندشان در فکر فراهم آوردن شرایط لازم هستند. 

تهیه سرویس خواب نوزاد و چیدن وسایل اتاق خواب از جذاب‌ترین کارهاست. از آنجاکه بخش زیادی از اتاق کودک را سرویس خواب می‌گیرد پس باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج داد.

بعضی از خانواده‌ها دغدغه فضای کافی برای سرویس خواب نوزادشان را دارند چون ممکن است اتاق مختص کودک یا اتاقی که بتوان تمام سرویس خواب کودک را در آنجا داد در اختیار نداشته باشند. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره چیدمان اتاق خواب نوزاد و خرید سرویس خواب برای اتاق او صحبت کنیم 


سرویس خواب نوزاد هم سایزبندی دارد؟

واقعیت ماجرا این است که ابعاد استانداردی برای تخت نوزاد وجود ندارد مهم‌ترین معیار برای شما می‌تواند طول قد و میزان وزن نوزادتان باشد. جای نگرانی نیست در چند سال اخیر تخت‌های چند منظوره‌ای تولیدشده‌اند که در سنین‌های بالاتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سرویس خواب نوزاد هم سایزبندی دارد؟

تخت‌های نوزاد لبه‌های بلندی دارند تا از سقوط فرزندتان به پایین جلوگیری کند. با بالا رفتن سن کودک می‌توانید کم‌کم ارتفاع این لبه‌ها را کم کنید. همچنین این تخت‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارد و می‌توانید بعد از گذشت چند سال ارتفاع آن را کمتر کنید.


تنوع طرح و رنگ سرویسخواب نوزاد

بعد از اینکه فضا و سایز تخت را مشخص کردید باید رنگ سرویس خواب و تناسب آن با بقیه دکوراسیون را مدنظر قرار دهید. نه ‌تنها طراحان که بر اساس نظر بسیاری از روانشناسان برای اتاق کودک از رنگ‌های لطیف و آرام مانند سبز روشن یا آبی کم‌رنگ استفاده کنید. بهترین رنگ برای تخت نوزاد و سرویس خواب نوزاد، طیف رنگ كرم تا استخوانی است. این رنگ به روشن‌تر شدن و بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق کمک زیادی می‌کند. به شما پیشنهاد میکنید مقاله 11 توصیه روانشناسی برای انتخاب رنگ اتاق خواب نوزاد را حتما مطالعه کنید و از این 11 توصیه علمی در انتخاب رنگ اتاق نوزاد استفاده کنید 

 شاید یکی از دلایل انتخاب رنگ روشن برای اتاق کودک این است که آلودگی‌ها بهتر دیده شود و خطری سلامت کودک شما را تهدید نکند. البته این مورد کاملاً سلیقه‌ای است و هر پدر و مادری می‌توانند بسته به سلیقه خود رنگ اتاق‌خواب و سرویس خواب نوزاد خود را انتخاب کنند.

علاوه بر انتخاب رنگ دیوار و رنگ سرویس خواب انتخاب تشک و ملافه مناسب نیز از مواردی است که باید مورد توجه شما باشد. در تخت‌های دو طبقه، مدلی را انتخاب كنید كه طبقه دوم، لبه مناسبی داشته باشد و ایمنی فرزند شما تضمین شود. فراموش نکنید که طبقه دوم تخت خواب دو طبقه نباید خیلی به سقف نزدیك باشند. همچنین روشنایی مستقیم مثل چراغ‌خواب یا آباژور نباید در كنار دیواری كه تخت را قرار می‌دهید قرار داشته باشد.

تنوع طرح و رنگ سرویسخواب نوزاد

برخی از رنگ‌ها هستند که به‌طور مشترک می‌توانند هم برای دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه و هم‌اتاق خواب پسرانه استفاده شوند. نقره‌ای، زرد، طلایی و سفید ازجمله این رنگ‌ها هستند و هرکدام زیبایی و جذابیت خاص خود رادارند.

فروشگاه بلج از جمله تولیدکنندگانی است که به طراحی سرویس خواب نوزاد مطابق باسلیقه مشتری اهمیت می‌دهد. تنوع زیادی از سرویس خواب را در سبک‌های مختلف تولید کرده است.


سرویس خواب های چند منظوره کودک و نوجوان

علاوه بر رنگ سرویس خواب نکته دیگری که باید موردتوجه قرار بگیرد. این است که سرویس خواب قرار است تا چه سنی مورداستفاده کودک شما باشد؟ اگر فقط دوران نوزادی مدنظر شماست، گهواره و تخت‌های نوزادی بهترین گزینه است. اگر قصد عوض کردن سرویس خواب را تا مرحله نوجوانی کودک خود ندارید می‌توانید از سرویس خواب‌های دو منظوره نوزاد و نوجوان استفاده کنید.

سرویس خواب های چند منظوره کودک و نوجوان


سرویس نوزاد و دکوراسیون اتاق خواب

اینک بهتر است به سراغ تم‌های رنگی و دیزاین اتاق‌خواب کودک برویم. شما به‌سادگی می‌توانید متناسب با دیزاین اتاق، سرویس خواب نوزاد را ست نمایید و هر قطعه از سرویس خواب را بارنگ و طرح خاص، برای قسمت خاصی از دکور اتاق‌خواب انتخاب کنید.

سرویس نوزاد و دکوراسیون اتاق خواب

شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه دختران برای دکوراسیون و طراحی اتاقشان بسیار ایده آل هستند؛ بنابراین شما می‌توانید با در نظر گرفتن یک تم کلی وسایل و سرویس خواب لازم را تهیه نمایید. 

نکته مهم دیگری که می‌خواستم به آن اشاره‌کنم بهره بردن از دیوارها در این طراحی‌هاست. حتماً سعی کنید از وجود آن‌ها برای تزیین، نصب عروسک‌ها و استیکرهای مناسب استفاده نمایید. برای اتاق‌خواب پسرانه می‌توانید از موضوعات ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال و حیوانات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 11 ایده شگفت انگیر برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه 


جنس و متریال سرویس خواب نوزاد

مواد سازنده خود سرویس خواب نوزاد که معمولاً توسط افراد زیادی نادیده گرفته می‌شود. توصیه می‌شود تا حد امکان از خرید مدل‌های نئوپان و مصنوعی سرویس خواب نوزاد پرهیزکرده و در عوض اگر برایتان مقدور است از مدل‌های تهیه‌شده از چوب طبیعی یا ام دی اف استفاده کنید. 

شاید بدانید که در ساخت نئوپان از نوعی چسب رزینی استفاده می‌شود که برای سلامتی کودکان مضر است و می‌تواند منجر به بروز حساسیت و آلرژی در آن‌ها شود. 

تخت چوبی، بهترین انتخاب برای سرویس خواب نوزاد است. بعد از آن، ام دی اف بهترین گزینه‌ برای كودك می‌باشند. تخت‌های فرفورژه به‌هیچ‌ وجه برای كودكان مناسب نیستند و حتی بزرگسالان هم بهتر است از چنین وسایلی كه لبه‌های تیز دارند، استفاده نكنند.

اگر نمی‌خواهید تخت نوزاد شما تمام چوب باشد، می‌توانید از تركیب‌های زیبای فلز و چوب که در بازار موجود هستند استفاده کنید. لوازمی چوبی همیشه راحت‌تر با دكوراسیون داخلی اتاق هماهنگ شده و مناسب تمام فصول هستند. همچنین همیشه شیك و زیبا به‌نظر می‌رسند و دوام بالایی نیز دارند.

خرید اقساطی سرویس خواب نوزاد

فروشگاه بلج به اهمیت سرویس خواب و سلامت نوزاد شما واقف است و سعی در تولید بروزترین محصولات با بهترین کیفیت دارد.بسته به جنس، ابعاد، شکل ظاهری و امکانات، قیمت سرویس خواب نوزاد می‌تواند متفاوت باشند؛ اما موضوعی که بیش از هر چیز دیگر از اهمیت برخوردار است که نباید کیفیت را فدای قیمت کرد. اگر دنبال خرید یک سرویس خواب شیک و با دوام هستید حتما به وب سایت بلج سر بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید