خانه اتاق خواب اتاق خواب دخترانه دکوراسیون اتاق خواب نوزاد دختر

دکوراسیون اتاق خواب نوزاد دختر

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

خوشایندترین فضاها آنهایی هستند که جالب و چشم نوازاند اما حس غالبی را ایجاد نمی کنن. این نکته در مورد اتاق خواب نوزادان اهمیت ویژه ای دارد. 

دیزاین اتاق نوزاد باید فضایی آرامش بخش ایجاد کند که با وجود هیجان انگیز بودن، آشفتگی یا استرس را انتقال ندهد. اما چگونه این چنین فضایی برای نوزاد خود خلق کنیم؟ اگر شما علاقه مند به دریافت پاسخ این سوال هستید، این مقاله از مجله پیت کت که در آن می خواهیم به بررسی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوزاد بپردازیم، را از دست ندهید.

پالت رنگ اتاق خواب نوزاد دخترانهیکی از مواردی که تعیین کننده مرز بین فضایی آرامش بخش و فضایی غالب و غیرخوشایند است، پالت رنگ آن است. همگی می دانیم که رنگ ها تاثیرات زیادی بر ما می گذارند ولی فراموش نکنید نوزادان از این قضیه مستنثی نیستند. 

استفاده از رنگ های غالب و برجسته در مقیاس بزرگی از دکوراسیون اتاق آنها، تاثیرات منفی قابل توجهی بر آنها می گذارد که تاثیر بر خواب آنها یکی از مهم ترین آنها است. پس از چه رنگ هایی برای دکوراسیون اتاق خواب نوزاد دختر استفاده کنیم که فضایی گرم و آرامش بخش خلق شود؟


1. رنگ عاجی: رنگی ملایم که فضایی پاستلی و جذاب خلق می کند.

2. رنگ خاکستری: رنگی پرکاربرد که به دلیل سازگاری بالا قابلیت ترکیب شدن با رنگ های زیادی را دارد.

3. رنگ صورتی کم رنگ: رنگی که در صدر لیست بسیاری از افراد قرار می گیرد البته حتما طیف های کم رنگ و ملایم آن را انتخاب کنید تا بعد از مدتی خسته کننده نشود.

4. رنگ بنفش کم رنگ: بطور کلی رنگ های پاستلی از بهترین گزینه ها برای ایجاد جلوه ای مدرن و ملایم برای نوزاد دختر هستند. در این میان رنگ بنفش کم رنگ محبوبیت قابل توجهی دارد.

5. آبی کم رنگ: آبی رنگی آرامش بخش است پس از استفاده از آن در کنار رنگ هایی خنثی همچون سفید و رنگ هایی قوی همچون زرد در مقیاس های کمتر، غافل نشوید.

6. مرجانی: اگر به دنبال رنگی منحصربه فرد و متفاوت و در عین حال ملایم هستید که فضایی گرم و آرامش بخش ایجاد کند، رنگ مرجانی همان گزینه ای است که به دنبال آن هستید.به شما توصیه میکنیم برای این که هوشمندانه و آگاهانه رنگ اتاق خواب نوزاد خود را انتخاب کنید حتما مقاله " 11 توصیه روانشناسی برای انتخاب رنگ اتاق خواب نوزاد " را با دقت مطالعه کنید. مطمئنا در انتخاب رنگ اتاق خواب برایتان الهام بخش خواهد بود


سرویس خواب نوزاد دخترانه 

بعد از انتخاب رنگ به سراغ انتخاب عناصر دکوراسیون می رویم که در این میان سرویس خواب نوزاد دختر یکی از تاثیرگذارترین ها است. با توجه به اینکه گزینه های دیگری همچون کمد یا صندلی هستند که به کمک آنها می توانید رنگ هایی قوی و برجسته به دیزاین اتاق نوزادتان اضافه کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب سرویس خوابی به رنگی خنثی و ملایم همچون سفید، خاکستری، طوسی یا رنگ های پاستلی است که بعد از مدتی خسته کننده نشود و همچنین به شما اجازه ی استفاده از رنگ های قوی در قالب دیگر عناصر بدون بر هم خوردن تعادل دیزاین را بدهند.

سرویس خواب نوزاد دخترانه 


دکور و تزیینات دیواری برای چیدمان اتاق خواب نوزاد دخترانه

یکی از هیجان انگیز ترین مراحل طراحی و چیدمان اتاق نوزاد، انتخاب  دکور دیواری آن است. برای اینکار گزینه های متنوعی پیش روی شما است که ما در ادامه به برخی از محبوب ترین ها و پرطرفدارترین انواع آن یعنی نقاشی روی دیوار، آویزهای دکوری و استیکرهای دیواری اشاره می کنیم.

دکور و تزیینات دیواری برای چیدمان اتاق خواب نوزاد دخترانه
1. نقاشی روی دیوار

می توانید از رنگی خنثی برای دیوارها استفاده کنید و سپس با رنگ هایی ملایم و پاستلی نقاشی هایی جذاب روی آن بکشید تا فضایی متفاوت را برای نوزاد عزیزاتان خلق کنید.


2. آویزهای دکوری

این آویزها می توانند در اشکال و طرح های مختلف باشند و بصورت ریسه های روی دیوار چسبانده شوند.


3. استیکرهای دیواری

اگر به دنبال جلوه ای مدرن و جذاب برای دیوارهای اتاق نوزاد دختر خود هستید، استیکر دیواری یا همان برچسب های دیواری را امتحان کنید. نصب و جدا سازی این عناصر تزئینی بسیار راحت است و با توجه به کم هزینه بودنشان، از آنها گزینه ای مناسب برای دکور دیواری می سازد.


4. شلف های دیواری

یکی از مسائل اصلی برای اتاق نوزاد حفظ نظم و ترتیب آن است و اینکه فضای خالی کافی در اختیار داشته باشیم. شلف دیواری عنصری کاربردی است که تمام موارد گفته شده را برای شما به همراه می آورد. این عنصر مدرن و جذاب گزینه ی مناسبی برای قرار دادن وسایل و لباس های نوزاد، اسباب بازی های او، کتاب ، گلدان های کوچک و گالری دیواری است. درواقع از جمله عناصری از دیزاین است که هیچ وقت قدیمی و خسته کننده نمی شود.


5. انواع مدل های کتابخانه و قفسه کتاب 

اگر می خواهیم فرزندانی داشته باشیم که کتاب را بهترین دوست خود بدانند، باید کتابخانه خانگی را از همان اول به دکوراسیون اتاق آنها اضافه کنیم. کتاب های پارچه ای متنوعی که در مورد موضوعات مختلف برای کودکان منتشر می شوند، نیاز است به پای ثابت اسباب بازی های آنها تبدیل شوند. متناسب با اینکه از چه سبکی برای دکوراسیون اتاق خواب نوزاد دختر عزیزتان استفاده کرده اید، می توانید از یک کتابخانه ی چوبی، مدرن، ساده یا دیگر انواع آن برای دیزاین کمک بگیرید. اگر دوست دارید یک انتخاب هوشمندانه برای کتابخانه خانگی در اتاق خواب نوزاد خود داشته باشید لطفا سری به مقاله معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک بزنید


فضای ذخیره کافی در اتاق خواب نوازد 

برای اینکه دکوراسیون اتاق نوزادتان فضایی آشفته نداشته باشد، نیازمند فضای ذخیره ی زیادی برای وسایل مختلف او خواهید بود. در این راستا استفاده از یک دروار یا کمد همیشه گزینه خوبی خواهد بود. چرا که همیشه وسیله هایی خواهند بود که جایی برای نگهداری آن نداشته باشید و فضای به هم ریخته ای برای اتاق خواب به همراه بیاورند. در انتخاب دیگر عناصر دیزاین همچون صندلی یا میز نیز سعی کنید از انواع کاربردی آن استفاده کنید که استفاده ی بهینه ای از فضا دارند و فضای نگهداری قابل توجهی در اختیارتان بگذارند.

فضای ذخیره کافی در اتاق خواب نوازد 
به پایان یکی دیگر از مقالات مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت رسیدیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما هم می توانید با به اشتراک گذاری ایده های خود در بخش نظرات، ادامه دهنده ی این مقاله باشید.

دنبال سرویس خواب نوزاد دخترونه میگردی؟!

با هم درباره نکات مهم چیدمان اتاق خواب نوزاد دختر صحبت کردیم و کلی نکته جدید یادگرفتیم. اما مهم ترین نکته برای نوازد تخت خوابشه. چون قراره اونجا بخوابه و استراحت کنه. پس باید راحت باشه. با ما همراه باشید تا یه سر به سایت بلج بزنیم و مدل های سرویسخواب نوازدشون رو ببینیم
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید