خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسر

دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسر

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

رابطه ی بین ما و دکوراسیون فضایی که در آن زندگی می کنیم، از نوع دو طرفه است. این یعنی هم دکوراسیون داخلی انعکاسی از درون ما است و هم روحیات ما تا حد قابل توجهی تحت تاثیر دیزاین منزل مان است

البته وقتی صحبت از دکوراسیون اتاق خواب نوزاد باشد، این موضوع اهمیت خاصی پیدا می کند. آیا تاکنون به تاثیری که دیزاین اتاق خواب نوزادتان بر روحیات او و همچنین خود شما می گذارد، فکر کرده اید؟ در این مقاله از مجله پیت کت در کنار شما به بررسی دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسر از جنبه های مختلف خواهیم پرداخت.


پالت رنگ دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسرانه

اولین نکته ای که نیاز است مد نظر قرار دهید، این است که سعی کنید از دید نوزاد خود به دیزاین اتاق خواب نگاه کنید. اما این در مورد پالت رنگ چطور نمود پیدا می کند؟  در مورد دکوراسیون اتاق خواب پسرانه اغلب ذهن ها به سمت رنگ آبی می رود. رنگی که اتفاقا گزینه بسیار خوب است چرا که فضایی آرامش بخش برای او و مادر فراهم می کند اما الزامی نیست که پالت رنگ را به طیف های مختلف رنگ آبی محدود کنید. 

رنگ دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسرانه

از جمله دیگر گزینه های روی میز برای شما می توانیم به سبز مات، رنگ های پاستلی همچون بنفش کم رنگ، رنگ های زمینی و خنثی همچون بژ، طیف های گرم و ملایم رنگ سفید و خاکستری اشاره کرد. برای دیوارها و عناصر بزرگ دکوراسیون از جمله تخت خواب از رنگ های خنثی و ملایم استفاده کنید و رنگ های برجسته تر را در مقیاس کمتر به کار ببرید. فراموش نکنید برخی از رنگ های قوی همچون بنفش پررنگ درصورتی که در مقیاس زیاد استفاده شوند، می توانند باعث نا آرامی کودک و کاهش کیفیت خواب او شوند. به شما پیشنهاد میکنیم اگر به رنگ بنفش علاقمند هستید سری به مقاله " هر آنچه که باید برای داشتن اتاق خواب بنفش بدانید " بزنید 


رنگ یا کاغذ دیواری؟ مسئله این است!

قرار شد از دید نوزاد به قضیه نگاه کنیم، پس احتمالا کاغذ دیواری هایی با طرح های جذاب گزینه بهتر و هیجان انگیزتری در مقایسه با دیوارهایی تک رنگ برای نوزاد خواهند بود. البته نکته ای که اینجا اغلب فراموش می شود، توجه به دیوار پنجم اتاق نوزاد یعنی سقف است. نوزاد بیشتر زمان خود را در حال تماشای این بخش از دیزاین اتاقش می گذراند پس تا می توانید از آن فضایی جذاب برای او بسازید. کاغذ دیواری یکی از مواردی است که از آن می توانید برای سقف اتاقش نیز استفاده کنید تا فضایی منحصربه فرد خلق کنید. البته الزامی نیست برای تمام دیوارها و سقف از کاغذ دیواری استفاده کنید. می توانید استفاده از آن را صرفا به سقف یا یکی از دیوارهای اتاق و یا حتی بخشی از دیوار که با گچ بری مجزا شده، محدود کنید.

دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسرانه


سرویس خواب نوزاد 

گزینه های زیادی برای سرویس خواب نوزاد پسر پیش روی شما وجود دارد که در انتخاب آن نیاز است به جنس، کیفیت، رنگ و سبک آن دقت کنید تا هم فضایی امن و سالم برای خواب نوزاد عزیزتان فراهم کنید و هم دیزاین اتاقش منسجم و متعادل باشد. در مورد جنس آن توجه داشته باشید که ام دی اف گزینه بهتری خواهد بود چرا که یک سرویس خواب ام دی اف با کیفیت در کنار تنوع بالاتر در رنگ و طرح، دوام و ماندگاری بسیار خوبی نیز دارد. در مورد رنگ آن هم پیشنهاد ما به شما رنگی خنثی و ترجیحا سفید است تا از بروز هرگونه اختلال احتمالی در خواب کودک جلوگیری شود.

سرویس خواب نوزاد پسرانه


دکور دیواری برای دیزان اتاق نوزاد 

دکور دیواری در مورد اتاق خواب نوزاد اهمیت ویژه ای پیدا می کند و خوشبختانه ایده های زیادی برای آن وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

1. گالری دیواری

گالری دیواری به نصب یا چسباندن مجموعه ای از یک گروه همچون قاب عکس، آینه یا کلاه گفته می شود و یکی از محبوب ترین ایده ها برای افرادی در سنین مختلف است. دلیلی ندارد اتاق نوزاد تان را از وجود آن محروم کنید. البته در مورد این فضا، گزینه هایی را قرار است استفاده کنیم که برای نوزاد در ماه های پیش رو جذابیت داشته باشند. از جمله ی این موارد می توان به چسباندن تصویر یا حتی اسباب بازی های حیوانات مختلف، اعداد یا حروف الفبا و یا ریسه هایی با عکس هایی آویزان از آن اشاره کرد . البته گالری ای از آینه ها هم می تواند برای او جذاب باشد. آینه ها به قدری برای آنها جالب اند که توصیه می کنیم حداقل یک آینه ی گرد روی دیوار اتاقش قرار دهید.

دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسر

2. اریگامی

برخی اریگامی را منحصر به دکوراسیون اتاق خواب بزرگسالان می دانند، این در حالی است که تنوع شکل و طرح آن ها می توانند فضای بصری هیجان انگیزی را برای آنها فراهم کنند. می توانید طرح های اریگامی را از دیوار آویزان کنید یا هم روی دیوار نصب کنید و فضایی جذاب برای او خلق کنید.

دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسر

3. ریسه های نوری

یکی دیگر از ایده های دکوری جذاب که فضایی گرم و صمیمی برای نوزاد فراهم می کنند و خصوصا وقتی کمی بزرگ تر شد، عاشق آنها خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: تزیین اتاق خواب کودک با وسایل ساده و ارزان 


فرش اتاق خواب نوزاد

در ماه های اول شاید کاربرد زیادی نداشته باشد اما به مرور نقش فرش یا قالی در دیزاین اتاقش حسابی پر رنگ می شود. برای رنگ آن بهتر است از رنگی گرم و زمینی استفاده کنید که سریع کثیف هم نشود و خب رنگ خاکستری یا طوسی تیره از بهترین گزینه های روی میز اند. در مورد جنس آن هم به حساسیت زا نبودن و پرزبلند نبودن آن که محیط مناسبی برای گسترش آلودگی ها ایجاد می کنند، دقت کنید. 

دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسر

بیشتر بخوانید: نکاتی که برای خرید فرش اتاق کودک باید بدانید 


صندلی راک برای اتاق خواب نوزاد 

اگر به دنبال گزینه ای کاربردی برای تسهیل خوابیدن کودک و آرام کردن او هستید که در عین حال جلوه ای زیبا به دیزاین اتاقش ببخشید، صندلی راک همان چیزی است که نیاز دارید. 


در این مقاله از مجله پیت کت به بررسی ایده هایی برای دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسر پرداختیم. خوشحال می شویم شما هم تجربیات و ایده های خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سرویس خواب های نوزادی که هیچ وقت از مد نمیافتن

توی این مقاله کلی با هم درباره دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسرانه صحبت کردیم و با چند تا ایده ای خوب هم آشنا شدیم. الان هم میخواهیم یه تولید کننده خوشنام و معتبر رو توی حوزه دکوراسیون اتاق خواب و اتاق نوازد بهتون معرفی کنیم که بروز ترین مدل ها رو هم تولید میکنه. اگه هنوز برای نوزادتون سرویس خواب نخریدید حتما به بلج سر بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید