خانه حمام و سرویس بهداشتی چیدمان سرویس بهداشتی 9 ایده برای چیدمان حمام و سرویس بهداشتی کوچک

9 ایده برای چیدمان حمام و سرویس بهداشتی کوچک

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

این دیزاین نیست که زیبایی خلق می کند؛ زیبایی از انتخاب، اشتراکات، انسجام و عشق بوجود می آید. یکی از کلیدی ترین بخش های منزل، حمام و سرویس بهداشتی است چرا که حس و حالی که از فضای آن می گیریم در تمام طول روز همراه ما خواهد بود. 

اما متاسفانه گاهی در مقایسه با دیگر فضاهای منزل، توجه کمتری به دیزاین آن داریم. همانطور که لوییس کان، معمار آمریکایی، بر آن تاکید دارد یکی از اصول رسیدن به فضایی زیبا انتخاب است. در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به معرفی 9 ایده برای چیدمان حمام و سرویس بهداشتی کوچک بپردازیم که با انتخاب آنها و اضافه کردن چاشنی عشق به آن، فضایی منسجم و جذاب برای شما به ارمغان می آورند.


1. استفاده از پالت رنگی روشن یا نیمه براق

یکی از اولین و ساده ترین ایده ها برای چیدمان سرویس بهداشتی کوچک، کمک گرفتن از پالت رنگی روشن است. در این راستا توصیه می شود از رنگ های خنثی و روشنی همچون سفید، خاکستری روشن، کرم روشن یا رنگ های پاستلی استفاده کنید. این رنگ ها فضا را بزرگ تر و البته روشن تر نشان می دهند. اما در اینجا نیاز است از گزینه دیگری که برای شما روی میز است، پرده برداریم و آن استفاده از رنگ هایی تیره با جلوه ای نیمه براق است. این رنگ ها در عین حال که تیره هستند، با انعکاس نور از سطح خود فضا را بزرگ تر نشان خواهند داد.

استفاده از پالت رنگی روشن در سرویس بهداشتی کوچک


2. انتخاب یک سینک معلق برای سرویس بهداشتی

درصد قابل توجهی از ایده های مربوط به دکوراسیون فضاهای کوچک، استفاده از فضای عمودی را محور خود قرار می دهند. یکی از این ایده ها، استفاده از یک سینک معلق است. شاید با خود بگویید که سینک کابینت دار که فضای ذخیره بیشتری در اختیارمان می گذارد! عجله نکنید، این ایده به همین جا ختم نمی شود. در ادامه می توانید قفسه هایی برای قسمت زیرین آن نصب کنید و وسایل خود را در آن بگذارید. 

سینک معلق برای سرویس بهداشتی

اما چرا سینک کابینت دار را با سینکی معلق و چند قفسه جایگزین کنیم؟ دلیل آن به جلوه های بصری متفاوت آنها برمی گردد. دومی در عین حال که همان میزان فضای ذخیره در اختیار شما قرار می دهد، فضا را جادار تر و بزرگ تر نشان می دهد و البته جلوه مدرن تری نیز به فضا می بخشد.


3. توجه به حفظ تناسب و هارمونی در چیدمان حمام و سرویس بهداشتی 

انتخاب عناصر دیزاینی که خیلی بزرگ تر یا کوچک تر از ابعاد فضا هستند، تناسب دیزاین را از بین می برد و باعث می شود کوچک بودن آن بیشتر به چشم آید. برخی افراد تصور می کنند با انتخاب وسایلی بسیار کوچک برای یک حمام و سرویس بهداشتی کوچک، باعث بزرگ تر به نظر رسیدن آن می شوند اما فراموش نکنید با این کار اصل مهمی به نام تناسب را زیر پا گذاشته اید و این بر جلوه ی کلی دکوراسیون تاثیر منفی قابل توجهی می گذارد. در راستای داشتن یک سرویس بهداشتی خوب و زیبا به شما پیشنهاد میکنیم حتما مقاله چگونه یک سرویس بهداشتی لوکس داشته باشیم را بخوانید 


4. بکارگیری از شلف دیواری در چیدمان سرویس بهداشتی

ایده ای که محبوبیت زیادی در دیزاین اتاق خواب و آشپزخانه به دست آورده است، برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی نیز فضایی مینیمال و کاربردی فراهم می کند. قرار شد نهایت تلاش خود را برای استفاده بهینه از فضای عمودی به جای افقی به کار بندیم و شلف دیواری شما را به خوبی به این هدف می رساند. از آن می توانید برای قراردادن وسایل مختلف همچون شیشه ها یا سبدهای حاوی وسایل مختلف و یا خود عناصر بطور مستقیم همچون حوله ها استفاده کنید.

شلف دیواری در چیدمان سرویس بهداشتی


5. استفاده از وسایل سرویس بهداشتی چند منظوره 

در انتخاب عناصر مختلف چیدمان اولویت را با کاربردی بودن آنها قرار دهید. به عنوان مثال اگر قرار است میز توالت خریداری کنید، با انواعی روبه رو خواهید بود که به نسبت فضایی که به خود اختصاص می دهند، کاربرد ندارند و درنتیجه بهتر است از لیست شما حذف شوند. میز توالتی که فضای ذخیره زیادی در اختیارتان قرار دهد و حتی از فضای کناری آن بتوان برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده کرد، همان چیزی است که نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: 14 تکنیک فوق العاده برای تزیین دستشویی با وسایل ساده و ارزان 


6. بهبود روشنایی سرویس بهداشتی و حمام 

نور فضا را بزرگ تر نشان می دهد و فضایی شاداب تر برای شما فراهم می کند. این نور می تواند نور طبیعی باشد که از طریق پنجره هایی بزرگ به فضا راه پیدا می کند یا نور مصنوعی ای که از طریق لایه های مختلف روشنایی محیط فراهم می شود. در تامین روشنایی عمومی فضا از چراغ های سقفی مدرن با طراحی های به روز به جای انواع معمول استفاده کنید تا شاهد تاثیر آن در ارتقای دکواسیون باشید.

روشنایی سرویس بهداشتی و حمام 


7. استفاده از انواع آینه در چیدمان سرویس بهداشتی کوچک

اگر به دنبال معجزه ای در دیزاین حمام و سرویس بهداشتی کوچک منزل خود هستید، به سراغ خرید انواع آینه در ابعاد مختلف بروید. آینه ها با انعکاس نور از سطح خود فضا را بزرگ تر نشان می دهند. اگر فضای عمودی خالی در اختیار دارید، می توانید گالری دیواری ای از آینه هایی در ابعاد مختلف بسازید و فضایی منحصربه فرد خلق کنید.

استفاده از انواع آینه در چیدمان سرویس بهداشتی کوچک


8. در دیزاین سرویس بهداشتی خود تضاد ایجاد کنید

فضاهای کوچک گزینه ای مناسب برای خلاقیت به خرج دادن در طراحی داخلی و ایجاد عناصر دکوراسیون برجسته برای ایجاد تضاد هستند. در این راستا می توانید یکی از دیوارهای آن را انتخاب و برای آن از رنگی تیره یا کاغذدیواری استفاده کنید تا هم تضادی زیبا در کنار دیوارهای  روشن و ساده ایجاد شود و هم محیط بزرگ تر به نظر برسد.

دیزاین سرویس بهداشتی​​​​​​​​​​​​​​
9. استفاده از شلف های آهن ربایی 

همه ما وسایل فلزی زیادی داریم که گاهی زمان زیادی را صرف پیدا کردن آنها در حمام و سرویس بهداشتی می کنیم. برای اینکه هم دسترسی راحت تری به آنها و هم استفاده بهینه ای از دیوارهای خالی داشته باشیم، از شلف های باریک و کوچک با خاصیت آهنربایی کمک بگیرید. یکی از آنها را روی دیوار نصب کنید و سپس وسایل فلزی کوچک و پرکاربرد خود را از آن آویزان کنید.


ازینکه تا پایان همراه ما بودید از شما متشکریم. شما چه ایده هایی برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک می شناسید؟ می توانید آنها را در ادامه در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

خرید انواع شلف دیواری مخصوص سرویس بهداشتی

اگر شما هم تصمیم به چیدمان اصولی و کاربردی سرویس بهداشتی و حمام کوچک خود گرفتید باید بدانید یکی از راهگشا ترین ایده ها استفاده از شلف های دیواری است. به شما توصیه میکنیم برای شروع حتما سری به این مجموعه بزنید و محصولات آنها را ببینید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید