خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی 15 ایده خلاقانه و ارزان برای دکوراسیون شومینه

15 ایده خلاقانه و ارزان برای دکوراسیون شومینه

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

شومینه قلب گرم دکوراسیون پذیرایی شماست. بی‌شک روزهای پاییزی در کنار شومینه‌ای گرم لذت‌بخش‌تر خواهند بود. با این‌حال اگر به هر دلیلی نمی‌توانید شومینه را روشن کنید نیز راه‌هایی برای تزیین شومینه وجود دارد. 

در این مطلب از مجله اینترنتی دکوراسیون منزل پیت کت با ایده‌هایی خلاقانه برای تزیین از شومینه‌های بلااستفاده آشنا خواهید شد. پس اگر شما هم به فکر ارتقای دکوراسیون اتاق نشیمن منزل خود توسط تزیین شومینه هستید، اصلا این مطلب را از دست ندهید. به کمک ایده های خلاقانه و ارزانی که در این مطلب به شما آموزش می دهیم، شومینه که یک نقطه‌ی کانونی جذاب است، همیشه زیبایی خود را در منزل شما حفظ خواهد کرد.


1. شومینه را به کتابخانه تبدیل کنید

در ماه‌های گرم سال هم می‌توانید از شومینه استفاده کنید. یکی از ایده هایی که میتوانید برای تزیین کاربردی شومینه استفاده کنید این است که با چیدن کتاب‌ها و مجلات رنگارنگ داخل آن، یک نقطه‌ی کانونی زیبایی در خانه ایجاد کنید.


2. از تزیین بالای شومینه غافل نشوید!

چند بشقاب هم‌شکل یا حتی چند بشقاب مختلف که از بازارچه‌ها خریده‌اید می‌تواند دکوری زیبایی برای تزیین فضای خالی بالای شومینه باشد.

تزیین بالای شومینه غافل نشوید


3. از هیزم‌های صیقلی و صاف استفاده کنید

هیزم‌های صاف و زیبا حتی اگر سوزانده نشوند هم می‌توانند به عنوان یک دکوری زیبا مورد استفاده قرار بگیرند. یک سبد تنباکو نیز ظاهر روستیک خانه را تکمیل می‌کند.


4. تاثیر گل و گیاهان هیچ وقت دست کم نگیرید

گیاهان سبز و بلند، نشاط و سرزندگی در چیدمان اتاق نشیمن دو چندان میکنند. گلدانی بلند که با شاخ و برگ‌هایی که از حیاط جمع کرده‌اید پر کنید، روی شومینه قرار دهید و با این کار به زیبایی‌های بصری خانه بیفزایید.

دکوراسیون شومینه


5. اکسسوری‌های خنثی را کنار هم بچینید

تابلوها، اشیاء زینتی و مجسمه‌های سفید، بژ و مشکی همخوانی خوبی با یکدیگر دارند. سخت نگیرید! نیازی نیست قاب تابلوها با هم ست باشند!


6. پرتره هم می‌تواند یک دکوری زیبا باشد.

شمعدان و شمع‌های کوچک، مکمل شومینه‌ کوچک آپارتمان ها هستند. پرتره‌ی رنگ روغنی نیز تاثیر به‌سزایی در دکور اتاق گذاشته است.


7. گلدان‌های کوچک هم زیبایی خاص خودشان را دارند

گیاهان فصلی، هر فضایی را زیباتر و شاداب‌تر می‌کنند. بااین‌وجود می‌توانید از گیاهانی که تمام طول سال شاداب و تازه‌اند نیز استفاده کنید. 


8. شومینه را رنگ کنید

شومینه‌های سیاه‌رنگ در برابر دیوارهای سفید جلوه‌ زیبایی دارند. دکوری‌ها و اشیاء زینتی مشکی نیز تضاد رنگی شومینه و دیوار را برجسته‌تر می‌کنند.


9. کنار شومینه را به گوشه‌ای دنج تبدیل کنید

شومینه را با گل‌های تازه و گیاهان سبز تزیین کنید، کنارش یک صندلی راک قرار دهید. با این کار حتی در روزهای گرم نیز از این گوشه‌ی دنج و آرام لذت خواهید برد.

دکوراسیون کنار شومینه


10. آجرهای قرمز را برای تزیین شومینه فراموش کنید

از ایده‌ای که در این تصویر استفاده شده است الهام بگیرید و آجرهای قرمز و قدیمی را کرم یا سفید کرده و تفاوت را احساس کنید!

تزیین شومینه


11. با شومینه‌های خالی چه کنیم؟

اگر شومینه را روشن نمی‌کنید، یک سبد داخل آن قرار دهید. این ایده علاوه‌بر جنبه‌ی تزیینی، جنبه‌ی کاربردی هم دارد. 

با شومینه‌های خالی چه کنیم

همچنین می‌توانید داخل شومینه‌های خالی و بلااستفاده را با گل و گیاه پر کنید. برای این کار از تعداد زیادی گلدان غیرهم‌شکل و غیرهم‌اندازه و ترجیحا گیاهانی که به مراقبت کمتری نیاز دارند استفاده کنید.

اگر فضای کافی برای آویزان کردن تابلوها به دیوار در اختیار ندارید، می‌توانید از این ایده استفاده کنید: تابلوی موردنظرتان را به دیوار شومینه تکیه دهید و اطمینان حاصل کنید که تابلو به‌ اندازه‌ی کافی بزرگ باشد و خودش را نشان دهد.

با شومینه‌های خالی چه کنیم


12. خطای دید ایجاد کنید

آینه‌‌های بزرگ به عنوان یک نقطه‌ کانونی جذاب عمل می‌کنند و با ایجاد خطای دید، خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. یک قاب عکس خانوادگی و یک گلدان زیبا دکور شومینه را تکمیل می‌کند.


13. ظاهری قدیمی و فرسوده به شومینه بدهید

نمای قدیمی و فرسوده‌ی این شومینه، جذابیت خاصی به آن بخشیده است. اگر تصمیم به اجرای این ایده دارید، پیش از خراش دادن شومینه با کاغذ سمباده آن را با رنگی مات و گچی رنگ کنید.

ظاهری قدیمی و فرسوده به شومینه بدهید


14. کلکسیون‌هایتان را داخل شومینه به نمایش بگذارید

داخل شومینه را هم می‌توانید مثل طاقچه‌ی بالای آن تزیین کنید. تنها کافیست از دکوری‌هایی با جنس‌های مختلف استفاده کنید. مثلا داخل شومینه را با شمعدان‌های فلزی و مجسمه‌ای سنگی تزیین کنید.


15. تزیین شومینه با شمع، ایده ای که از مد نمیافتد

تعدادی شمع در اندازه و اشکال مختلف داخل شومینه قرار دهید و با روشن کردن آن‌ها نوری ملایم در خانه ایجاد کنید. به جای شمع می‌توانید از لامپ‌های ال‌ای‌دی که خطر کمتری دارند نیز استفاده کنید.

تزیین شومینه با شمع​​​​​​​

از این که تا انتهای این مطلب از مجله پیت کت با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم. ما با هم در این مقاله با 15 ایده جذاب، خلاقانه و البته ارزان و اقتصادی آشنا شدیم که هر کدام به تنهایی قدرت از این رو به آن رو کردن دکوراسیون منزل شما را دارند. امیدواریم این ایده ها برای شما مفید باشد. لطفا اگر سوال یا نظری دارید حتما با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. 

برای تزیین شومینه خونت لازمت میشه!

حالا که تا اینجای مقاله اومدی یه توصیه بکنم بهتون، اگه توی دکوراسیون شومینه خونتون از گل و گیاه استفاده نکنید خیلی اشتباهه. بخاطر همین چندین بار تاکید کردیم از گل و گیاه آپارتمانی غافل نشید! پس یه سر به مجموعه همین الان بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید