خانه پیت کت استراحت و کیفیت خواب پنج خوراکی که قبل از خواب حتما باید بخورید

پنج خوراکی که قبل از خواب حتما باید بخورید

زمان مطالعه : 

5 دقیقه دقیقه

برای داشتن یک خواب خوب و راحت استفاده از اسطوخودوس، یک لیوان شیر، اجتناب از نگاه کردن به موبایل، مدیتیشن و هزاران هزار توصیه درست و غلط را در جمعهای فامیل و دوستان زیاد شنیده‌ایم و شاید هم اغلب آنقدر گیج شده‎ایم و تردید داشته‌ایم که عطای آنها را به لقایشان بخشیده‌ایم.

اما واقعاً پیش از رفتن به سمت اتاق‌خواب و سر بر بالین نهادن بهتر است چه بخوریم تا خوابی عمیق را تجربه کنیم و سرمان بر روی بالشت بی‌قراری نکند.

به تازگی سامی مارگو(Sammy Margo) متخصص خواب، اهمیت نوع تغذیه پیش از خواب را دوباره بازگو کرده و تحقیقات جدیدی را در این خصوص انجام داده. مارگو، نویسنده کتاب "راهنمای خوب خوابیدن"(The Good Sleep Guide) اشاره می‌کند

نه تنها تغذیه مناسب می‌تواند به بهتر و راحت‌تر خوابیدن ما کمک کند بلکه تغذیه اشتباه می‌تواند خواب ما را بیش از آنچه تصور می‌کنیم مختل نماید.

بهترین خوراکی ها برای بهبود خواب

بنا بر تحقیقات اخیری که Simba Sleep منتشر نموده به نظر می‌رسد بیش از دو سوم(69%) مردم بریتانیا مشکل بد خوابیدن را تجربه می‌کنند وبه نظر می‌رسد مشکلات خواب مردم بریتانیا ریشه در مصرف غذاهای تند، کافیین و الکل دارد.  مارگو معتقد است برای داشتن خواب بهتر و سالم‌تر وعده پایانی غذا که پیش از خواب می خوریم باید بیشتر شبیه آن چیزی باشد که به عنوان صبحانه می شناسیم!؟

بیشتر بخوانید: چرا شب ها باید بخوابیم؟ 

در اینجا 5 خوردنی که برای میل نمودن پیش از خواب مناسب هستند را به شما معرفی می‌کنیم تا با توجه به تحقیقات مارگو به شما کمک کنیم خواب بهتری داشته باشید.

1. برای خواب خوب موز بخورید:

تاثیر موز در کیفیت خواب

هر چند موز معمولاً به عنوان میوه‌ای سرشار از انرژی و تقویت‌کننده شناخته می‌شود، اما نباید فراموش کنیم که این میوه منبعی سرشار از منیزیم هست. اگر نمی‌دانید باید اشاره کنیم که منیزیم  شل کننده موقتی عضلات است. همچنین موز حاوی سروتونین و ملاتونین است که در بهبود خواب بسیار موثر هستند.

2. خواب با کیفیت به کمک بادام:

اثرات بادام برای داشتن خواب خوب

به گفته مارگو، بادام به عنوان یک منبع عالی از چربی های سالم که حاوی تریپتوفان و منیزیم هم هست نیز می‌تواند کیفیت خواب را به وضوح بهبود بخشد. تریپتوفان و منیزیم هر دو به طور طبیعی باعث شل نمودن عضلات و تقلیل فعالیت اعصاب هستند در حالی که ریتم قلب شما را تقویت می‌کنند.

3. عسل میانبر رسیدن به خواب آرام:

عسل و تاثیرات آن برای خوب خوابیدن

خوردن یک قاشق چای‌خوری عسل هم به خودی خود برای انتشار آثار ملاتونین در مغز و خاموش کردن Orexin (عامل هشداردهنده مغز) مفید خواهد بود. خلاصه هرچه از فواید این ماده غذایی بگوییم کم گفته‌ایم، از این ماده‌ی مغذی و جادویی غافل نشوید به خصوص پیش از خواب.

4. جو راهکاری برای خوب خوابیدن:

جو بهترین خوراکی برای خواب آرام

جو علاوه بر اینکه ماده‎ی غذایی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید آمینه است. به تنظیم سطح ملاتونین برای خواب شما نیز کمک می‌کند. همچنین جو باعث تولید انسولین در بدن است که به طور طبیعی قند خون شما را بالا می‌برد. بنابراین بهتر است تا بیماران قندی بیشتر مواظب باشند و توجه به توصیه‌های پزشک خود را در اولویت قرار دهند.

5. بوقلمون رازی برای داشتن خواب با کیفیت:

خوردن بوقلمون برای خوب خوابیدن

اگر از آن دسته از افراد هستید که عادت دارید پیش از خواب غذاهای گوشتی و کبابی بخورید نام بوقلمون را به یاد بسپارید. بوقلمون منبعی سالم و سرشار از پروتیین است که به میزان کافی تریپتوفان نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد تا خواب خوبی را تجربه کنید.

امیدواریم با عمل به توصیه‌های مارگو خواب بهتری را تجربه کنید. همچنین خوشحال خواهیم شد اگر تجربه خود در خصوص استفاده از توصیه‌های مارگو را با ما به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید