خانه پیت کت معرفی و بررسی برندها آنچه در مورد طراحی دکور فروشگاه کالای خواب باید بدانید

آنچه در مورد طراحی دکور فروشگاه کالای خواب باید بدانید

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

اگر نمی‌دانید دکوراسیون فروشگاه کالای خواب را چگونه طراحی و چیدمان کنید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهترین ایده‌ها را برای دکوراسیون فروشگاه خود به‌کار ببرید

دکور فروشگاه کالای خواب اولین عامل تعیین کننده میزان فروش آن خواهد بود. بله قطعا کیفیت محصولات فاکتوری است که نمی توان آن را نادیده گرفت اما نباید فراموش کنیم درصد زیادی از خریداران کیفیت محصولات شما را قبل از هر چیز بر اساس نوع دکوراسیون داخلی فروشگاه شما قضاوت خواهند کرد.  

اما  برای داشتن یک دکور فروشگاه کالای خواب جذاب و مدرن از چه ایده هایی می توان استفاده کرد؟ اگر به دنبال دریافت پاسخ این سوال هستید، در ادامه با معرفی آنچه در مورد طراحی دکور فروشگاه کالای خواب باید بدانید، با ما همراه باشید.

القای فضای خانه؛ کلیدی ترین نکته در دکور فروشگاه کالای خواب

مهم ترین نکته ای که در طراحی دکور فروشگاه کالای خواب نیاز است رعایت کنید، ایجاد محیطی گرم و صمیمی برای مراجعه کنندگان است که حس بودن در خانه را برای آنها فراهم کند. این همان مولفه ای است که دکور فروشگاه های بزرگی همچون بلج و بالسا که از معروف ترین فروشگاه های کالای خواب در ایران هستند، را از دیگر رقیبان متمایز کرده است. در این فروشگاه ها تک تک بخش ها در راستای ایجاد فضایی راحت، آرامش بخش و رویایی خلق شده اند.

القای فضای خانه؛ کلیدی ترین نکته در دکور فروشگاه کالای خواب

لایه بندی فضا؛ قدم اول در طراحی دکوراسیون فروشگاه کالای خواب

از آنجا که هدف ایجاد محیطی شبیه به خانه برای خریداران است که در آن بتوانند با آرامش و خیال راحت به امتحان کردن محصولات مختلف و خرید بپردازند، پس بهترین ایده لایه بندی فضای فروشگاه در راستای خلق اتاق خواب هایی دنج و جذاب خواهد بود. برای این کار می توانید هر یک از بخش های فروشگاه را به شبیه سازی یک اتاق خواب کوچک اختصاص دهید که در هریک از این بخش ها محصولات مختلف تان از بالش تا سرویس خواب در طراحی دکور اتاق خواب مورد استفاده قرار گرفته اند. 

طبیعتا همه ی فروشگاه های کالای خواب فضای کافی برای ایجاد اتاقک هایی با دکوراسیون اتاق خواب نخواهند داشت، ایده ای که به کمک این فروشگاه ها می آید تقسیم بندی فضا بر اساس نوع کالای خواب است. در این فروشگاه نوع رنگ و نورپردازی اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که این دو مولفه اند که قرار است آن را از رقیبان متمایز کند. در ادامه ی این مقاله به توضیح بیشتر این موضوع می پردازیم.

انتخاب رنگ درست ؛گامی مهم برای دیزان حرفه ای مغازه کالای خواب

اگر فضای بزرگی در اختیار دارید و شانس ایجاد اتاقک هایی مشابه اتاق خواب در دکور فروشگاه کالای خواب خود را داشته اید، اولین پیشنهاد ما انتخاب دو رنگ سفید و مشکی است. چرا؟ 

رنگ مشکی در کنار بخشیدن جلوه ای لوکس و پیچیده به محیط، فضایی شبیه به اتاق خواب تاریک را ایجاد می کند و این همان چیزی است که ما در دکور فروشگاه کالای خواب به دنبال آن هستیم. رنگ زرد گزینه ی مناسبی برای اضافه شدن به این ترکیب در حد رنگ یکی از دیوارها برای برجسته کردن پالت رنگ خواهد بود.

استفاده از رنگ های خنثی پیشنهاد ما برای دکور فروشگاه کالای خواب کوچک است. رنگ هایی همچون سفید، طوسی و خاکستری هم فضا را بزرگ تر نشان می دهند و هم جلوه ای مدرن به فروشگاه می بخشند. البته همچنان برای 10 الی 40 درصد از پالت رنگ این فروشگاه ها می توانید از رنگ های تیره کمک بگیرید چرا که این رنگ ها هم با جذب نور و عمیق تر نشان دادن محیط، آن را بزرگ تر نشان می دهند. 

انتخاب رنگ درست ؛گامی مهم برای دیزان حرفه ای مغازه کالای خواب

نورپردازی اصولی دکور فروشگاه کالای خواب برای جلوه بهتر 

اگر فضای اتاق خواب را شبیه سازی کرده اید، هر سه نوع لایه های روشنایی یعنی عمومی(نور سقف)، کاری( روشنایی آباژور و چراغ های رومیزی و زمینی) و تاکیدی (نورهای نقطه ای و ریلی) در دکور فروشگاه کالای خواب باید مورد توجه قرار گیرند تا فضایی آرامش بخش و رویایی خلق شود. اما اگر هر یک از بخش های فروشگاه را به معرفی یک کالا اختصاص داده اید، روشنایی عمومی یا همان روشنایی سقفی و نور تاکیدی اهمیت بیشتری پیدا می کند. 

نورپردازی اصولی دکور فروشگاه کالای خواب برای جلوه بهتر 

بالش ها در دکور فروشگاه کالای خواب

برای اضافه کردن بالش ها به دکور فروشگاه کالای خواب ایده های جذاب زیادی همچون آویزان کردن آنها از سقف در بالای تخت خواب، چیدن آنها بر اساس رنگ از روشن به تیره، و چیدن آنها در قفسه هایی چوبی برای جلوه ای روستیک پیش روی شما اند. 

تشک در دکور فروشگاه کالای خواب

تشک از تاثیرگذارترین عناصر در دکوراسیون اتاق خواب برای داشتن خوابی کافی و باکیفیت است، بنابراین خریداران باید فرصت امتحان کردن آن قبل از خرید را داشته باشند. با ایجاد اتاقک هایی کوچک فضایی راحت را برای آنها فراهم کنید که در آن بتوانند با خیالی آسوده به امتحان و انتخاب یک تشک استاندارد و متناسب با نیازهای شان بپردازند.

کالای خواب کودک در دکور فروشگاه کالای خواب

در دکور فروشگاه کالای خواب کودک، ایجاد فضایی هیجان انگیز و رویایی برای کودکان اهمیت زیادی پیدا می کند. استفاده از عناصر دکوری ای که از سقف آویزان می شوند همچون طرح های اوریگامی، استفاده از رنگ های مهیج و انرژی بخش، انتخاب روتختی و سرویس ملحفه هایی با طرح های فانتزی، اضافه کردن اسباب بازی به دکور و نصب یک تخته سیاه روی دیوار که بتوانند روی آن نقاشی بکشند از جمله ی ایده های پیش روی شما برای فضایی که در آن به شبیه سازی اتاق کودک پرداخته اید، هستند.

کالای خواب کودک در دکور فروشگاه کالای خواب

دکور فروشگاه کالای خواب به سبک روستیک

اگر به دنبال خلق فضایی منحصربه فرد و دنج در دکور فروشگاه کالای خواب تان هستید، سبک روستیک را امتحان کنید؛ سبکی که فضا را با طبیعت پیوند می زند. کفپوش چوبی یا طرح چوب، انتخاب رنگ های گرمی همچون قهوه ای برای پالت رنگ، قفسه های چوبی و عناصر روشنایی چوبی یا فلزی کلاسیک از جمله ی اساسی ترین ایده هایی اند که جلوه ای روستیک به فروشگاه شما می بخشند. 

دکور فروشگاه کالای خواب به سبک روستیک

سخن پایانی؛ از شما متشکریم که تا پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت با بررسی ایده هایی به روز و کاربردی برای دکور فروشگاه کالای خواب در کنار ما بودید. حالا نوبت شما است که تجربیاتتان از هیجان انگیزترین دکوراسیون هایی که در  فروشگاه های کالای خواب شاهد آن بوده اید را با ما و دیگر خوانندگان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید