خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب چگونه در چیدمان اتاق‌ خواب‌ ها از تخت ‌خواب ‌های دوقلو استفاده کنیم؟

چگونه در چیدمان اتاق‌ خواب‌ ها از تخت ‌خواب ‌های دوقلو استفاده کنیم؟

زمان مطالعه : 

4 دقیقه دقیقه

استفاده از تخت ‌خواب های دو قلو در اتاق‌ خواب، همراه با حفظ کارایی اتاق‌ها، کاری دشوار است چرا که این تخت ‌خواب ‌ها فضای زیادی اشغال می‌کنند و راحتی اتاق‌ها را به‌سادگی تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. پس چیدمان آن‌ها باید طوری انجام شود که این مشکل تاحدودی برطرف شود. اما چگونه؟

در این مطلب به بررسی نکاتی برای استفاده‌ی صحیح از تخت ‌خواب‌ های دوقلو می‌پردازیم.

هنگام استفاده از تخت‌ خواب ‌های دوقلو رعایت تقارن اهمیت زیادی می‌یابد. پس هنگام نصب لامپ‌ها، تابلوهای نقاشی و چیدمان وسایل دیگر، به این نکته توجه کنید. رعایت تقارن، اتاق‌ها را منظم‌تر و متعادل‌تر نشان می‌دهد.

چگونه در چیدمان اتاق‌ خواب‌ ها از تخت ‌خواب ‌های دوقلو استفاده کنیم؟

شکل اتاق و محل قرارگیری پنجره در اتاق‌ خوابی که در تصویر مشاهده می‌کنید، متقارن بودن دکوراسیون را بیشتر نشان می‌دهد.

استفاده از رنگ‌ های هماهنگ و یکسان، راه دیگری برای ایجاد تقارن است. در این راستا برای هر دو تخت ملحفه،‌ روتختی‌ و بالشت‌ یک‌شکل انتخاب کنید. بهتر است مطابق آنچه در تصویر می‌بینید، روتختی‌ ها رنگی خنثی و بالشت‌ ها و ملحفه ‌ها رنگی زنده داشته باشند. همچنین تقارن را می‌توانید در تمام اجزای دکوراسیون اتاق اعمال کنید و اتاقی کاملا متقارن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: در خرید تخت خواب باید چه معیار هایی را در نظر داشته باشیم؟ 

برای برجسته‌تر کردن جزئیات دکوراسیون، هنگام استفاده از تخت‌ خواب ‌های دوقلو در اتاق‌ خواب ‌ها، از ایجاد تضاد به هر نحوی غافل نشوید. برای نمونه در این اتاق ‌خواب، روتختی‌های سفید تضاد خوبی با قاب مشکی تخت‌ها ایجاد کرده‌اند.

در این اتاق هم تضاد قدرتمند سیاه و سفید به کار گرفته شده است. تخته‌های سیاه و بلندی که پشت تخت‌ها قرار داده شده‌اند، متناسب با چراغ ‌خواب‌ های حصیری و در تضاد با روتختی ‌ها هستند.

می‌توانید تخت خواب ‌های دوقلو را بدون این که چیزی مابین‌شان قرار بگیرد به هم بچسبانید. بدین‌ترتیب دو تخت مجزا به‌صورت تختی واحد نشان داده می‌شود. در این تصویر طراحی ویژه‌ی سرتختی ‌ها، نمای زیباتری به تخت خواب ‌ها بخشیده است و آینه‌ی آفتابگردانی ترکیب آن‌ها را تکمیل کرده است.

اگر قصد دارید تخت‌ های دوقلو را بدون اینکه در کنار هم قرار دهید، به شکل تختی واحد نشان دهید از این ایده استفاده کنید: مطابق شکل از سرتختی مشترکی برای اتصال تخت ‌ها به هم استفاده کنید و در فضای مابین آن‌ها میز عسلی قرار دهید.

چگونه در چیدمان اتاق‌ خواب‌ ها از تخت ‌خواب ‌های دوقلو استفاده کنیم؟

چسباندن تخت‌ خواب های دوقلو به دیواری مشترک، ایده‌ای بسیار کاربردی است. درصورت تبدیل این تخت‌ ها به تخت‌ خواب‌ های تاشو، می‌توانید در طول روز فضای بیشتر و شب ‌ها تخت ‌هایی راحت و زیبا داشته باشید.

اتاق ‌‌خواب ‌هایی که تنها یک جفت تخت دوقلو را می‌توانند در خود جای دهند، فضای چندانی برای باقی وسایل نخواهند داشت. بنابراین در دکوراسیون چنین اتاق ‌هایی از رنگ ‌های روشن و تعداد اندکی لوازم دکوری ساده استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که این اتاق‌ها باید کاملا روشن باشند.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید