خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی ۱۱ راهکار برای چیدمان صحیح اتاق نشیمن

۱۱ راهکار برای چیدمان صحیح اتاق نشیمن

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

با استفاده از راهکارهایی که در این مطلب معرفی می‌شوند، اتاق نشمینی راحت و شیک داشته باشید. فرقی نمی‌کند که طرفدار سبک مدرن، سنتی، رسمی، غیررسمی، ساده یا تجملاتی باشید، در هرحال نشیمن خانه‌ شما باید مکانی دنج و راحت برای استراحت و وقت گذراندن با دوستان و خویشاوندان‌تان باشد. 

چیدمان خانه به‌گونه‌ای که در عین زیبایی با سبک و سلیقه‌ شما هم‌خوانی داشته باشد، یک هنر محسوب می‌شود. پس پیش‌ از ‌آن‌که دست به تغییر دکوراسیون نشیمن‌تان بزنید، بد نیست با برخی راهکارها و ترفند‌های طراحان حرفه‌ای آشنا شوید.


1. از ترکیب رنگ‌ های تیره و روشن در اتاق نشیمن استفاده کنید

دکوراسیون اتاق نشیمن اگر که در چیدمان آن مطلقا از رنگ ‌های روشن استفاده شده است بی‌روح به نظر می‌رسد. در نقطه‌ مقابل، رنگ‌ های تیره نیز نشمین را دلگیر و تاریک نشان می‌دهند. ولی ترکیب رنگ‌ های تیره و روشن، نشاط، طراوات و تعادل نشمین را دو چندان می‌کند. این ایده برای دکوراسیون هر فضایی می‌تواند سودمند و راهگشا باشد.

از ترکیب رنگ‌ های تیره و روشن در اتاق نشیمن استفاده کنید


2. از رنگ‌ های خنثی در اتاق پذیرایی حتما بهره بگیرید

علاوه بر ترکیب رنگ‌ های تیره و روشن، استفاده از رنگ ‌های خنثی مختلف و متضاد نیز می‌تواند نقش به‌سزایی در زیبایی، گرما و صمیمیت اتاق نشیمن داشته باشد. 

از رنگ‌ های خنثی در اتاق پذیرایی حتما بهره بگیرید


3. از بافت‌ های مختلف در دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کنید 

بافت وسایل، بیش از آن‌که جنبه‌ بصری داشته باشد، حس لامسه‌ ما را درگیر می‌کند. ازاین‌رو هنگام طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن ممکن است توجه چندانی به بافت وسایل نشود. ولی بافت از جمله عواملی است که در راحتی نشیمن تاثیرگذار است. پارچه‌ های مخملی در کنار پارچه‌ ها و وسایلی که جنس متفاوت و متضادی دارند از قبیل چرم، کتان، پشم، وسایل فلزی، چوبی، شیشه‌ای، گیاهان و هر بافت دیگری که فکرش را بکنید، ترکیب خوبی را به وجود می‌آورند.

از بافت‌ های مختلف در دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کنید

اگر برای چیدمان نشیمن‌تان با محدودیت بودجه مواجه‌اید، می‌توانید از کوسن‌ ها شروع کنید. در گام بعدی سایر اجزا و وسایل را مورد توجه قرار دهید و تاجایی‌که می‌توانید تنوع بافت نشیمن‌تان را افزایش دهید. 


4. از وسایل چوبی غافل نشوید

بی‌شک مبلمان چوبی بیشترین تاثیر را در گرما و صمیمیت خانه دارند پس بدون در نظر گرفتن این مبلمان، تنوع بافت خانه زیر سوال می‌برد. راه‌های مختلفی برای استفاده از وسایل چوبی در خانه است و هر کدام از این راه‌ها، به نوعی خانه‌ را دل‌بازتر و صمیمی‌تر نشان می‌دهند. پنل ‌های دیواری، میز عسلی ‌ها، کمدها، قاب‌ عکس ‌ها، پایه‌ مبل‌ ها و دکوری ‌ها، همگی بخشی از مواردی هستند که می‌توانند چوبی باشند و زیبایی نشیمن را دوچندان کنند.

چیدمان صحیح اتاق نشیمن


5. یک‌دست بودن مبلمان و ملحقات آن ضرورتی ندارد

بی‌شک اغلب مبل‌ فروشی ‌ها، به شما پیشنهاد می‌کنند که مبلمان، میز عسلی‌ها و میز وسط نشیمن همگی طرح و جنس یکسانی داشته باشند. نیازی نیست حتما به توصیه‌ آن‌ها عمل کنید. یک‌دست بودن مبلمان، جدیت محیط‌ های رسمی را تشدید می‌کند ولی برای داشتن نشیمنی دنج و صمیمی، بهتر است بافت و جنس مبلمان و ملحقات آن متفاوت باشد. 

چیدمان صحیح اتاق نشیمن


6. از پارچه‌ های بادوام استفاده کنید

مبلمان اتاق نشیمن باید راحت و بادوام باشد. هنگام انتخاب مبلمان باید به وضعیت خانوادگی‌تان توجه کنید. اگر بچه‌دار هستید یا حیوان خانگی دارید، طبیعتا به مبلمانی بادوام نیاز دارید. در نظر داشته باشید که رنگ‌های خیلی تیره یا خیلی روشن، به‌خوبی کثیفی و گرد و خاک را نشان می‌دهند پس از این رنگ‌ها استفاده نکنید.

مبل ‌های چرمی، به‌راحتی تمیز می‌شوند و لک نمی‌شوند. درعوض آسیب‌پذیرتر از سایر پارچه ‌ها هستند و به‌آسانی خراشیده می‌شوند. بنابراین اگر حیوان خانگی دارید، از خرید مبلمان چرمی صرف‌نظر کنید. 

پارچه‌های کتانی راه‌راه و زبر و مخمل کبریتی نیز علاوه‌بر این‌که زیبا و بادوام هستند، پرنقش‌ونگارتر از پارچه‌ های ساده‌ کتانی یا پشمی که در اکثر فروشگاه‌‌ها به چشم می‌خورد به نظر می‌رسند. هرگاه تصمیم به انتخاب پارچه برای اتاق نشیمن‌تان گرفتید، به دنبال پارچه‌ هایی که ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی هستند باشید. 

چیدمان صحیح اتاق نشیمن

بدین‌ترتیب به طور همزمان از ویژگی‌های الیاف طبیعی و مصنوعی بهره‌مند خواهید شد. درصورت امکان، اطمینان حاصل کنید که تاروپود پارچه به اندازه‌ کافی متراکم است و مواد پشتش را نشان نمی‌دهد. هرچه تاروپود پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید -صرف‌نظر از جنسش -  متراکم‌تر باشد، بادوام‌تر است و دیرتر کثیف می‌شود.


7. از رنگ‌ های مختلف استفاده کنید

همان‌طورکه بدون استفاده از رنگ‌های شاد و گوناگون می‌توان نشیمنی زیبا داشت، با رنگ ‌های مختلف نیز می‌توان فضایی آرامش‌بخش و صمیمی به اتاق نشیمن بخشید. هرگاه در انتخاب رنگ‌ها مردد شدید، رنگ آبی را انتخاب کنید. رنگ آبی معمولا موردپسند اکثر افراد است، تضاد خوبی با وسایل چوبی و چرمی دارد و به‌قدری طبیعی است که با بسیاری از رنگ‌ها هم‌خوانی دارد.


8. از فرش ‌های پرنقش‌ونگار استفاده کنید

نقش‌ونگار، یکی از ابزارهای قوی دکوراسیون است که به نشیمن انرژی و زندگی می‌بخشد و لکه‌ها و رنگ ‌و رو رفتگی‌های فرش را پنهان می‌کند. فرش ‌های پرنقش‌ونگار، کف اتاق‌ها را می‌آرایند و علاوه‌براین‌که نشیمن را به‌خوبی تجهیز می‌کنند، نشاط و صمیمت آن را دوچندان می‌کنند. حتی اگر کف نشمین‌تان را پارکت کرده‌اید، باز هم خرید یک قالی زیبا خالی از لطف نیست. مطمئن باشید وقتی فرشتان را به قالی‌شویی بفرستید جای خالی‌اش به چشم خواهد آمد!


9. از چهارپایه و میز عسلی ‌های متحرک استفاده کنید

چهارپایه های سبک، میز عسلی ‌های کوچک، مبلمان و حتی صندلی ‌هایی که به‌آسانی جابه‌جا می‌شوند، راحتی نشمین شما را دوچندان می‌کنند. با وجود چنین وسایلی، اعضای خانواده می‌توانند بنا به شرایط وسایل را جابه‌جا کنند و به‌راحتی به حالت قبل برگردانند.

چیدمان صحیح اتاق نشیمن

بیشتر بخوانید: نکاتی که قبل از خرید میز جلو مبلی باید بدانید 


10. به فاصله‌ی مبل ها از هم دقت کنید

در هر نشیمنی و با هر متراژی، مبل‌ها را می‌توان طوری چید که فضا برای جمع‌های صمیمی و دوستانه مناسب باشد. بدین‌منظور فاصله‌ بین مبل‌ها باید تقریبا 240 سانتی متر باشد. این بدان معناست که اگر یک دست مبل (یا یک مبل و چند صندلی) دارید، مبل‌ها باید 240 سانتی متر  از یکدیگر یا 120 سانتی متر از مرکز اتاق فاصله داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چیدمان اصولی مبلمان برای یک اتاق نشیمن کوچک 

مبل‌ های 12 نفره و بزرگ برای مهمانی ‌های بزرگ بسیار مناسب است ولی اگر قصد دارید نشیمنی دنج‌تر داشته باشید بهتر است از تعداد کمتری مبل استفاده کنید و آن‌ها را نزدیک به یکدیگر بچینید.

چیدمان صحیح اتاق نشیمن


11. بهتر است ظاهر نشیمن کمی غیررسمی باشد

بد نیست که نشیمن عمدا کمی بی‌نظم باشد تا دوستانه‌تر به‌ نظر برسد. نصب قاب ‌عکس‌ های مختلف به دیوار، استفاده از کوسن‌ ها و مبل ‌های رنگارنگ و قرار دادن سبد میوه روی میز وسط، راهی برای ایجاد فضایی دوستانه و غیررسمی در اتاق نشیمن است.

چیدمان صحیح اتاق نشیمن​​​​​​​

در حفظ نظم و ترتیب نشیمن سخت‌گیر نباشید چرا که با این کار، هر چیزی که سر جایش نباشد مانند یک وصله‌ی ناجور به نظر می‌رسد. در نقطه‌ مقابل کمی شلوغی و بی‌نظمی، مثل اسباب‌ بازی ‌ها و پتویی که روی زمین افتاده است، جریان زندگی در خانه‌ی شما را نشان می‌دهد.


شما چطور؟ آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که با کمی تغییرات، نشیمن‌تان را جادارتر و زیباتر کنید؟ تجربیات‌تان را در بخش کامنت‌ با ما و دیگر مخاطبین مجله پیت کت در میان بگذارید.

خرید انواع مبلمان قسطی

مهم ترین عنصر در دیزاین اتاق نشیمن مبلمان است. به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید مبلمان مخصوص دیزاین اتاق نشیمن خود حتما به این کالکشن جدید سر بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید