خانه اتاق خواب اتاق خواب مهمان 7 نکته مهم برای چیدمان اصولی اتاق خواب مهمان

7 نکته مهم برای چیدمان اصولی اتاق خواب مهمان

زمان مطالعه : 

4 دقیقه

یک اتاق مهمان با دکوراسیون خوب و جذاب می تواند احساس خوشایندی در دوستان و اقوامی که قرار است شبی را در بیرون از منزل خود و در آنجا سپری کنند، ایجاد کرده و خاطره ای خوش به جای بگذارد. 

اینکه شما برای دکوراسیون اتاق مهمان خود وقت و انرژی صرف کنید تا چیدمانی اصولی برای آن داشته باشید، این پیام که راحتی آنها برای شما مهم است را به مهمان هایتان منتقل می کند.

با استفاده از رنگ های مهیج، مبلمانی به سبک هتل و بافت های ملموس اتاق مهمانی خلق کنید که افراد برای حضور در آنجا لحظه شماری کنند. حتی اگر اتاقی مجزا به عنوان اتاق خواب مهمان ندارید، چرا یکی از اتاق های نسبتا بزرگ خود را با پارتیشن بندی تبدیل به دو محیط مجزا نمی کنید تا از یکی از آنها در مواقع لزوم به عنوان اتاق مهمان استفاده کنید؟ یا این که چرا از یک تخت خواب مهمان میزبان استفاده نمی کنید تا به مهمان خود ارزش قائل شوید. آیا می دانید تخت مهمان چه مزایایی برای شما دارد؟ یکی از راه حل های اصولی برای خانواده هایی که دائما خانه آنها مهمان رفت و آمد دارد، همین تخت خواب مهمان است. 

عکس مدل تخت خواب مهمان و میزبان


در ادامه این مطلب به بررسی 7 نکته مهم برای چیدمان اصولی اتاق خواب مهمان می پردازیم، امیدواریم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. و در نهایت نظرات و احیانا تجربیات خود را در زمینه چیدمان اتاق خواب مهمان با ما به اشتراک بگذارید.


بررسی نکات موثر در دکوراسیون اتاق مهمان

نکته اول: شما نمی خواهید اتاق مهمان شما طوری به نظر برسد که انگار دکوراسیون آن خیلی مهم و اصولی نبوده و دقیقه نود به فکر آن افتاده اید. پس تمام انرژی و خلاقیت خود را به کار بندید که نشان دهد شما به تمام جزئیات توجه داشته اید، تنها در این صورت است که می توانید اتاق مهمان خود را اصولی چیدمان کنید. یک رنگ قوی احساس خوشایندی به مهمانان شما خواهد بخشید و در کنار آن ایجاد فضایی برای مطالعه قبل خواب آنها و فراهم کردن نور کافی از دیگر عواملی است که به آنها ثابت خواهد کرد شما فکر همه چیز را کرده اید.

نکته دوم: برای اطمینان از راحت بودن مهمانان خود برای روی تخت هم از ملحفه و هم روتختی استفاده کنید. روانداز و روتختی در کنار یک لحاف سبک این امکان را برای مهمانان فراهم می کند تا خود در مورد دمای محیط تصمیم بگیرند. همچنین با قرار دادن دو بالش برای هر مهمان حق انتخاب  او را تکمیل کنید.

بررسی نکات موثر در دکوراسیون اتاق مهمان


نکته سوم: اینکه فضایی که برای اتاق مهمان خود در نظر گرفته اید کوچک است دلیل بر جذاب نبودن آن نمی شود. استفاده از سبک فلورال( گلدار) گزینه خوبی برای ایجاد حال و هوای اتاق های هتل در اتاق مهمان هرچند کوچک شما خواهد بود. استفاده از کاغذدیواری گلدار، کوسن ها یا بالش هایی با طرح گل و همچنین استفاده از گل های طبیعی از جمله کارهایی است که در این راستا می توانید انجام دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع چیدمان دکوراسیون اتاق خواب کوچک 

نکته چهارم: در یک اتاق مهمان ساده وجود اجزایی همچون کوسن هایی با طرح های سلطنتی، تابلوهایی با متن های جالب ، چهارچوب تخت با چوبی متفاوت، وجود آینه و میز کنار تختی متفاوت از تخت همگی به داشتن اتاق مهمانی با چیدمان اصولی کمک می کنند.

بررسی نکات موثر در دکوراسیون اتاق مهمان


نکته پنجم: از عناصری برای تزئین اتاق مهمان استفاده کنید که در دیگر اتاق های منزل مشابه آن را ندارید و آن عناصر را تبدیل به نقطه کانونی اتاق مهمان خود کنید.

نکته ششم: راز داشتن یک اتاق مهمان با دکوراسیون اصولی این است که دکوراسیون آن تنها منحصر به سن خاصی یا افرادی با علایق خاصی نباشد. اتاق مهمان شما قرار است مهمانان متفاوتی از سنین مختلف و با نظرات مختلف را به خود ببیند. پس دکوراسیون آن باید به شکلی باشد که بتواند همه را تا حدی راضی کند.  بنابراین سعی کنید از پالت های رنگی استفاده کنید که برای اکثر افراد آرامش را به همراه داشته باشند. تا زمانی که از اتاق مهمان خود استفاده دیگری نمی کنید مثلا برای اتاق کار از آن استفاده نمی کنید، می توانید آزادانه در دکوراسیون آن خلاقیت های عجیب و غریب به خرج دهید و از آن فضایی کاملا متفاوت نسبت به دیگر اتاق های منزل که هرروز مورد استفاده قرار می گیرند، بسازید.

بررسی نکات موثر در دکوراسیون اتاق مهمان


​​​​​​​نکته هفتم: اگر جلوه ساده پالت های رنگی خنثی را می پسندید ولی در عین حال می خواهید از رنگ های بیشتری در اتاق مهمان خود استفاده کنید، استفاده از جلوه های رنگی و قسمت های رنگی جزئی راهی ساده برای رسیدن به این هدف خواهد بود.
 ابتدا رنگ پایه خود را از بین رنگ های خنثی همچون سفید، نقره ای، قهوه ای، طلایی و مشکی انتخاب کنید. این طیف رنگ ها در اتاق خواب در صورتی که درست با رنگ های دیگر ترکیب شوند معجزه می کنند، به طور مثال زمانی رنگ سفید در اتاق خواب غوغا به پا خواهد کرد که با رنگ هایی همچون سبز یا خاکستری ترکیب شود. در کنار این می توانید از طیف تیره تر همان رنگ پایه خود برای جان بخشیدن به دکوراسیون خود استفاده کنید.

اما در هر حال ملاک اول و آخر اتاق مهمان راحتی است

هدف اصلی دکوراسیون راحتی افراد است و اتاق مهمان هم ازاین قاعده مستثنی نیست. خود را جای مهمان بگذارید و ببینید که آیا فضای ایجاد شده آن احساس راحتی و آرامش را به شما منتقل می کند یا نه؟ پس قبل از اینکه به زیبا بودن دکوراسیون اتاق مهمان خود توجه کنید، به راحت بودن فضای آن دقت کنید.

ما در این بخش از مجله پیت کت سعی کردیم درباره‌ی مهم ترین نکات موثر در دکوراسیون اتاق مهمان صحبت کنیم و مسیر چیدمان اصولی را همراه با شما مرور کنیم. در نهایت اگر شما هم نکته یا ایده دیگری دارید می توانید آن را در بخش نظرات با ما و همه‌ی مخاطبان پیت کت به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما