خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب نکات مهمی که قبل از خرید میز کامپیوتر باید بدانید

نکات مهمی که قبل از خرید میز کامپیوتر باید بدانید

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

راحتی اولین و آخرین فاکتوری است که اهمیت دارد. طبیعتا قبل از خرید عناصر مختلف دکوراسیون فاکتورهای زیادی را باید مدنظر قرار داد اما مهم ترین آن این است که ما احساس راحتی در زمان استفاده از آن داشته باشیم. میز کامپیوتر یکی از این عناصر است.

بسیاری از افراد زمان زیادی را بطور روزانه پشت میز کامپیوترشان می گذرانند. میزهایی که فضایی برای کامپیوتر یا لپ تاپ، مطالعه و نگه داری از دیگر وسایل همچون کتاب ها در اختیار آنها قرار می دهد. انتخاب میز کامپیوتر مناسب یک سرمایه گذاری بلند مدت است که نقش زیادی در بازده کار ما و البته سلامت جسمی ما خواهد داشت. در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به بررسی نکات مهمی که قبل از خرید میز کامپیوتر باید بدانید، بپردازیم. اگر به دنبال خریدی رضایت بخش هستید، با ما همراه باشید.


ارگونومیک بودن میز کامپیوتر

یکی از دلایل تجربه آسیب های جسمی همچون گردن درد و کمر درد در افرادی که بخش قابل توجهی از زمان خود را پشت میز می گذرانند، استفاده از میزهای غیر ارگونومیک است. با شنیدن کلمه ارگونومیک ذهن بسیاری از افراد به سمت صندلی می رود اما این معیار در مورد میز کامپیوتر نیز مطرح است. منظور از این فاکتور این است که میز طوری طراحی شده باشد که پاسخگوی نیازهای انسان متناسب با ساختار بدن او باشد؛ فضای خالی برای قرار گرفتن پاها داشته باشد و همچنین از ابعاد استانداری برخوردار باشد. 

ارگونومیک بودن میز کامپیوتر

ارتفاع مناسب میز کامپیوتر معمولا بر اساس قد افراد تعیین می شود. به عنوان مثال اگر قد شما  177 سانتی متر است، می توان گفت میزی با ارتفاع( فاصله ی زمین تا سطح میز) 73 سانتی متر بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما اگر بلندتر یا کوتاه تر هستید، می توانید به این صورت به عددی تقریبی برسید: به ازای هر 3 سانتی متر اختلاف قد با عدد 177 سانتی متر، 1 سانتی متر به ارتفاع گفته شده (73 سانتی متر) اضافه یا از آن کم کنید.


کاربردی بودن میز کامپیوتر

فاکتور بعدی توجه به میزان فضای ذخیره ای است که متناسب با حجمی از فضا که به خود اختصاص می دهد، در اختیار شما قرار می دهد. در این راستا باید متناسب با نوع استفاده ای که قرار است از میز کامپیوتر خود داشته باشید، تصمیم بگیرید. اینکه قرار است صرفا برای کار با کامپیوتر یا لپ تاپ از آن استفاده کنید یا برای مطالعه و یا فعالیت های دیگری نیز از آن کمک بگیرید، گزینه های متفاوتی را به عنوان منطقی ترین انتخاب پیش روی تان می گذارد. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید می توانید با استفاده از میزهای کامپیوتری که دارای شلف های رومیزی هستند یا فضای ذخیره جانبی در اختیار شما قرار می دهند، استفاده ی بهینه تری از فضا داشته باشید.


تناسب بین ابعاد میز کامپیوتر و اندازه اتاق خواب

قبل از خرید میز کامپیوتر نیز همچون دیگر عناصر دکوراسیون که حجم قابل توجهی از فضا را به خود اختصاص می دهند، باید به تناسب آن با ابعاد اتاق توجه داشت. قطعا یک میز کامپیوتر بزرگ انتخاب منطقی ای برای اتاقی با فضای محدود نخواهد بود. از طرف دیگر هرچند یک میز کوچک در اتاقی بزرگ کارکرد خود را خواهد داشت اما آن فضا نیز همچنان با مشکل عدم بهینه سازی روبه رو خواهد بود. هر فرد به فضایی بین 13 الی 15 متر مربع برای کار کردن و میزی که در این فضا کارکرد خوبی داشته باشد، نیاز دارد. همچنین یک میز کامپیوتر مناسب طولی تقریبا معادل 150 سانتی متر دارد که ازین مقدار 45 سانتی متر آن برای لپ تاپ، 50 سانتی متر برای مطالعه  و نوشتن و 30 سانتی متر هم برای نگهداری از فایل ها، کتاب ها یا یادداشت ها است.


رنگ میز کامپیوتر

میزهای  کامپیوتر اغلب در رنگ هایی زمینی یا خنثی همچون کرم، سفید و مشکی عرضه می شوند تا قابلیت سازگاری با پالت های رنگ مختلف و دکوراسیون های متفاوت را داشته باشند و تعادل دیزاین را تحت تاثیر قرار ندهند. بنابراین تصمیم گیری در مورد رنگ آن دشوار نخواهد بود.

رنگ میز کامپیوتر


میز کامپیوتر مدرن

اگر اتاق خواب یا کاری با دکوراسیونی مدرن دارید، برای حفظ انسجام دیزاین وسایل اتاق خواب بهتر است یک میز کامپیوتر مدرن  را به فضای آن اضافه کنید. میزهای کامپیوتر مدرن در طرح ها و ابعاد متنوع موجود اند و می توانند فضای ذخیره هوشمندانه ای در اختیار شما قرار دهند.


میز کامپیوتر و کتابخانه

اگر به دنبال میز کامپیوتری چندکاره هستید که بتوانید از آن به عنوان فضای کتابخانه خانگی نیز استفاده کنید، باید از یک میز کامپیوتر و کتابخانه که این دو عنصر در آن ترکیب شده اند، استفاده کنید. این نوع میز کامپیوتر از کاربردی ترین انواع آن است که بیشترین استفاده ی ممکن را از فضایی که به خود اختصاص می دهد، دارد. 

میز کامپیوتر و کتابخانه​​​​​​​


میز کامپیوتر ساده

طرفداران سبک مینیمال تنها افرادی نیستند که به دنبال انتخاب عناصر دکوراسیونی ساده اند بلکه این روزها بسیاری از افراد میانه خوبی با حضور وسایل بیش از حد برجسته یا پر زرق و برق در دکوراسیون منزل شان ندارند. میز کامپیوتر ساده همان گزینه ای است که جذابیت و در عین حال سادگی را برای فضای مورد نظر شما به ارمغان می آورد.

میز کامپیوتر ساده


میز کامپیوتر حرفه ای

اگر از جمله افرادی هستید که وقت زیادی را به کار با لپ تاپ یا مطالعه می گذرانید و به دنبال میز کامپیوتری هستید که فضای بیشتر و کاربردی تری را در اختیار شما قرار دهد و در عین حال دسترسی به دیگر وسایل مورد نیازتان را نیز تسهیل بخشد، پس یک میز کامپیوتر حرفه ای نیاز دارید که پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.

میز کامپیوتر حرفه ای


میز کامپیوتر دیواری

گاهی فضای در دسترس ما در حدی نیست که بتوانیم از یک میز کامپیوتر معمولی استفاده کنیم اما این به معنای محروم شدن فضای کار و مطالعه ی ما از یک میز کامپیوتر خوب نیست. میز کامپیوتر دیواری گزینه ای است که برای شما روی میز است تا دیگر نگران محدود بودن فضای اتاق تان نباشید. میزی که کارکرد انواع غیر دیواری را دارد و در عین حال فضای زیادی به خود اختصاص نمی دهد. 


در این مقاله از مجله پیت کت به بررسی نکاتی که قبل از خرید میز کامپیوتر نیاز است بدانید، پرداختیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما چه نکاتی را می توانید به آن اضافه کنید؟ با اشتراک گذاری تجربیات و ایده های خود در بخش نظرات، ادامه دهنده این مقاله خواهید بود.

خرید میز کامپیوتر شیک و مدرن

مجموعه خوگر از بهترین فروشگاه های اینترنتی کشور است که شما بهترین مدل های میز کامپیوتر را در این فروشگاه می توانید ببینید و بررسی کنید. به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید میز کامپیوتر حتما به خوگر سر بزنید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید