خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب هر آنچه که باید برای خرید اینترنتی تخت خواب دو طبقه بدانید

هر آنچه که باید برای خرید اینترنتی تخت خواب دو طبقه بدانید

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

امروزه که زندگی در آپارتمان‌ های کوچک فراگیر شده، افراد هنگام خرید تخت خواب دو طبقه را انتخاب درست خود می دانند و همین امر سبب شده که استفاده از تخت‌‌  خواب دو ‌طبقه در اتاق های کوچک باب شود. عموما در خانه ‌هایی که تعداد اتاق‌ ها برای فرزندان کافی نیست یا متراژ اتاق جوابگوی نیاز های ساکنین آن نیست، تخت خواب دو طبقه‌ مشکل را حل کرده است.

تخت خواب های دو طبقه نوعی از وسایل اتاق خواب هستند که بیشتر برای اتاق های خواب کودکان و نوجوانان استفاده می شوند و فضای کمی را اشغال می کنند. در خانواده هایی که دو کودک یا بیشتر دارند و اتاق اضافی برای هر کدام از آنها وجود ندارد، استفاده از تخت خواب دو طبقه کاربرد بسیاری دارد. 

تخت خواب دو طبقه را می توان به صورت آماده یا بر اساس اندازه اتاق به صورت سفارشی نیز تهیه کرد. حتی مدل هایی وجود دارند که طبقه بالایی تخت خواب بوده و طبقه پایینی به عنوان میز تحریر یا کمد لباس استفاده می شود. 

ست تخت دو طبقه و میز تحریر متحرک

در ادامه مطلب سعی خواهیم کرد تمامی مدل ها و کاربرد های تخت دو طبقه را برای شما بیان کنیم تا شما در هنگام خرید تخت خواب دو طبقه براساس شرایطی که اتاق خواب هایتان دارد ابتدا بدانید چه تخت خواب دو طبقه ای مناسب اتاق خواب تان است و ثانیا در خرید تخت خواب دو طبقه بهترین انتخاب خود را داشته باشید.


مشخصات یک تخت خواب دو طبقه خوب

تخت خواب ها انواع مختلفی دارند که تخت خواب یک نفره، دو نفره و تخت خواب دو طبقه از محبوب ترین ها هستند. تخت خواب دو طبقه با تخت های یک و دو نفره تفاوت هایی دارد. تخت خواب یک نفره و دو نفره ساختاری متفاوت دارند و به صورت افقی ساخته می شوند. تخت خواب دو نفره برای استفاده دو نفر به صورت همزمان و درکنار هم مناسب است. تخت خواب دو طبقه به صورت عمودی ساخته می شود و دو نفر به صورت جداگانه از یکدیگر می توانند به استراحت بپردازند. 

تنوع در طراحی، اندازه و امکانات تخت خواب‌ دو طبقه به شما این امکان را می‌ دهد که متناسب با نیاز خود تخت خواب مناسب را خریداری کنید و برای انتخاب به مشکل نخورید.

تخت خواب دو طبقه ساده

برای مثال در اتاق کودکان بیشتر فضاهای جانبی برای بازی تعبیه شده است. در اتاق نوجوان‌ ها که عموما وسایل و لباس بیشتری دارند دراور و قفسه در دل تخت‌خواب تعبیه شده است. 

برای دانش آموزان، تخت خواب امکان تبدیل شدن به میز مطالعه را دارد. در کنار همه این مزایا توجه به جنبه زیبایی شناختی تخت خواب دو طبقه در طراحی و تأثیر آن در جلوه دکوراسیون داخلی اتاق خواب هم مزید بر علت شده که طرفدران زیادی پیدا کند


نوع چوب یا هر متریال دیگر از جمله مشخصات یک تخت خواب دو طبقه خوب است. متریالی که در ساخت تخت خواب های دوطبقه به کار می رود باید به گونه ای باشد که هیچ گونه افت کیفیتی پس از گذشت زمان متوجه آن نشود.


جنس تخت خواب دو طبقه

تخت خواب های دو طبقه با استفاده از جنس های متفاوتی مانند فلز، ام دی اف، چوب و در برخی مواقع با ترکیبی از این مواد تولید می شوند. در ادامه با هم محبوب ترین متریالی که برای ساخت تخت دوطبقه استفاده می شود را بررسی می کنیم


1. تخت دو طبقه فلزی

یکی از مدل های تخت‌ خواب دو طبقه نوع فلزی آن است که در عین سادگی، کیفیت زیادی نیز دارند. این نوع تخت‌ ها مقاومت زیادی داشته و برای استفاده‌ طولانی مدت کارایی دارند و در انواع طرح ها و رنگ ها تولید می ‌شوند که می‌ توان بر اساس سلیقه، آنها را سفارش داد. قیمت این نوع تخت‌ ها پایین‌تر از دیگر مدل های تخت خواب دو طبقه است.

تخت دو طبقه فلزی


2. تخت خواب دوطبقه از جنس ام دی اف

ام دی اف پرکاربردترین ماده در صنعت مبلمان است و تنوع طرح و رنگ بسیاری دارد. این تنوع باعث می شود که بتوانیم تخت خواب های متنوعی تولید کنیم. مقاومت و کیفیت ام‌ دی‌ اف بسیار زیاد است و تخت‌ های تولیدی از آن بادوام هستند. 

تخت خواب دو طبقه بزرگسال تمام ام دی اف

تخت‌ های ام ‌دی ‌اف کمی گران ‌تر از نوع فلزی می‌ باشند. وزن ام ‌دی اف زیاد است ولی به علت اینکه قابلیت جدا شدن قطعات آن وجود دارد، حمل و نقل آن به راحتی امکان پذیر می‌باشد.می توانید با خیال راحت خرید تخت خواب دوطبقه از جنس ام دی اف داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکاتی که باید درباره ام دی اف بدانید 


3. تختخواب دو طبقه چوبی

در گذشته تمامی مبلمان با استفاده از چوب تولید می شدند ولی با به وجود آمدن ام دی اف، امروزه کمتر از این ماده در ساخت تخت خواب استفاده می شود. تنوع چوب کم تر از ام دی اف است، بنابراین تنوع تخت های تولیدی هم کم تر خواهد بود. مقاومت تخت های چوبی خوب هستند ولی وزن آن زیاد بوده و جابه جایی آن سخت است و صد البته قیمت تمام شده تخت خواب های چوبی از سایر متریال ها بسیار گران تر خواهد بود.

تخت خواب دو طبقه چوبی سرسره دار


البته تخت های دو طبقه را می توان با ترکیبی از مواد اشاره شده تولید کرد. به طور معمول برای خرید تخت خواب دوطبقه شما ترکیبی از فلز و ام دی اف را بیشتر در بازار مشاهده می کنید.


استحکام تخت خواب دوطبقه

در خرید تخت خواب دو طبقه برای بررسی استحکام این تخت‌ها به جنس و کیفیت متریال آن، نردبان یا پلکان تعبیه شده بین دو طبقه، محل‌های اتصال دو تخت و کیفیت اتصال آن‌ها دقت کنید. یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن خریداران تخت خواب های دو طبقه را در زمان تصمیم گیری مشغول میکند این است که آیا بهتر است تخت دو طبقه بخرند یا تخت خواب مهمان و میزبان. اگر شما هم اکنون این سوال در ذهنتان نقش بسته است، به شما توصیه میکنیم حتما پس از اتمام مطالعه این مقاله به مقاله " راز هایی که درباره تخت خواب مهمان و میزبان نمی دانستید " سر بزنید و آن را دقیق مطالعه کنید. به شما اطمینان میدهید که بعد از مطالعه هر دو مقاله میتوانید به راحتی پاسخ سوال خود را بیابید.

استحکام تخت خواب دوطبقه


ایمنی تخت خواب دو طبقه

در خرید تخت خواب دو طبقه به ایمن بودن تخت خواب برای کسی که طبقه بالا می‌خوابد دقت کنید. چرا که بسیار مهم است و شخصی که در بالا می خوابد اگر دورش حفاظ نداشته باشد ممکن است در هنگام خواب و با غلتیدن اتفاق ناگواری برایش رخ دهد. تخت طبقه بالا باید مجهز به نرده‌های محافظتی با ارتفاع مناسب باشد.

تخت خواب دو طبقه یک تخته


ارتفاع و فاصله بین دو طبقه

با در نظر داشتن اندازه اتاق، یکی از فاکتورهای مهم برای خرید تخت خواب ابعاد آن است. اما در مورد تخت خواب دو طبقه علاوه بر طول تخت، باید توجه داشته باشید فاصله بین دو تخت طوری باشد که در طبقه پایین امکان نشست و برخاست داشته باشد.
 همچنین دقت کنید فاصله تخت بالا با سقف متعادل باشد. در سنین کودکی و نوجوانی رشد سریع قد بچه‌ها را هم در خرید تخت خواب دو طبقه در نظر داشته باشید.


از این که تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و امیدواریم که نکات و ایده هایی که در اینجا مطرح کردیم به شما در خرید یک تخت خواب دو طبقه شیک و زیبا کمک به سزایی کرده باشد. لطفا نقطه نظرات و سوالات خود را درباره این مطلب از ما بپرسید. همچنین به شما پیشنهاد میکنیم اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره انواع تختخواب دوطبقه به دست بیاورید حتما یک بار با مشاورین خبره فروشگاه اینترنتی بلج با آدرس اینترنتی www.bolej.ir هم کلام شوید و سوالات خود را با آنها مطرح کنید

خرید اینترنتی جدیدترین مدل های تخت خواب دو طبقه

اگر به دنبال خرید تخت خواب دو طبقه جذاب و زیبا هستید، بهتر است روش‌های سنتی را فراموش کرده و همگام با تکنولوژی قدم بردارید. مجله اینترنتی دکوراسیون منزل پیت کت از شما دعوت می کند از جدیدترین و بروزترین تخت خواب دو طبقه موجود در فروشگاه اینترنتی بلج دیدن فرماید تا در یک نگاه و با صرف چند دقیقه زمان بتوانید تخت خواب دو طبقه خود را انتخاب کرده و خرید اینترنتی تخت خواب دو طبقه خود را از هر نظر با سلیقه و بودجه و نوع دکوراسیون منزلتان هماهنگ کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید