خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب نکات مهمی که برای انتخاب میز تحریر باید بدانید

نکات مهمی که برای انتخاب میز تحریر باید بدانید

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

وجود فضای مطالعه و کار مناسب یکی از تاثیرگذارترین موارد در افزایش بازدهی و موفقیت تان محسوب می شود. 

بله محیطی که در آن به مطالعه یا انجام کارهای تان در منزل می پردازید، بیشتر از آن چیزی که تصورش را داشته باشید بر کیفیت کارتان تاثیر می گذارند؛ موضوعی که بسیاری از افراد موفق به آن اشاره دارند. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به بررسی یکی از اصلی ترین وسایل اتاق خواب یعنی میز تحریر بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید این عنصر کلیدی را دارید، در ادامه با بررسی نکات مهمی که قبل از خرید میز تحریر باید بدانید همراه ما باشید.


جنس میز تحریر

برای انتخاب جنس میز تحریر نیاز است میزان بودجه ای که برای خرید آن کنار گذاشته اید، سبک دکوراسیون و میزان ماندگاری ای که از میزتان انتظار دارید را مد نظر قرار دهید. انواع چوبی قیمت بالاتر، استحکام و دوام طولانی تر و جلوه ای کلاسیک دارند. از طرف دیگر میز تحریر ام دی اف قیمت مناسب تر، تنوع در رنگ و طرح بالاتر و جلوه ای مدرن و مینیمال به دیزاین می بخشند. هر یک از این دو متناسب با نیاز شما، می توانند گزینه ی مناسبی برای اضافه شدن به دکوراسیون اتاق خواب یا اتاق کارتان باشند.

عکس میز تحریر فلزی مدرن و شیک


ابعاد میز تحریر

خوشبختانه این روزها این عناصر جذاب دیزاین در ابعاد بسیار متنوعی طراحی و عرضه می شوند و شما می توانید متناسب با ابعاد اتاقی که قصد دارید میزتان را در آن قرار دهید، به انتخاب بپردازید. ابعاد یک میز تحریر استاندارد ساده به ترتیب عبارت اند از عمق 55، عرض 70 و ارتفاع 75 سانتی متر. البته این اعداد می توانند متناسب با طراحی آن تغییر کنند تا پاسخگوی نیازهای افراد باشند. همچنین فرموش نکنید بهتر است برای حفظ حالت مناسب بدن در زمان مطالعه یا کار، از صندلی ای با قابلیت تغییر ارتفاع استفاده کنید

میز تحریر کتابخانه دار مدرن

این اعداد در مورد میز تحریر کودک بستگی به قد او دارد. برای یک کودک با قد 100 الی 115 سانتی متر، ارتفاع میز باید به ترتیب بین 45 الی 48 سانتی متر باشد.  همچنین فاصله مناسب بین سطح میز تا نشیمنگاه صندلی بین 20 الی 30 سانتی متر است.

اگر فضای کوچکی در اختیار دارید سعی کنید از انواعی که عرض کمتری دارند، استفاده کنید تا بتوانید آن را به راحتی در هر بخش از اتاق که می خواهید، قرار دهید. گزینه دیگری که برای اتاق های کوچک تر برای شما روی میز است، استفاده از میز تحریر دیواری یا میز تحریر تاشو است که بهینه ترین استفاده ی ممکن از فضا را دارد.

اگر اتاق خواب یا کار بزرگ تری در اختیار دارید، قطعا گزینه های بیشتر و متنوع تری پیش روی شما خواهد بود. میز تحریر ال شکل یا یو شکل از جمله ی پرطرفدارترین ها برای فضاهای بزرگ  هستند. 


سبک طراحی میز تحریر

توجه به سبک آن نکته ای است که غافل شدن از آن می تواند به انسجام دکوراسیون آسیب بزند. اگر از سبکی کلاسیک برای اتاق موردنظرتان استفاده کرده اید، پس میزی چوبی با جزئیات بیشتر در طراحی اش گزینه مناسب تری برای تان خواهد بود. اما اگر سبک مدرن یا مینیمال را برای اتاق تان انتخاب کرده اید، نوع مدرن آن با طراحی ای ساده، پیچیدگی بیشتری به دکوراسیون خواهد بخشید. البته اگر به دنبال ایجاد حس و حال کلاسیک یا روستیک در دیزاین معاصر یا مدرن تان هستید، می توانید از میز تحریر پایه چوبی استفاده کنید تا به جلوه ای که می خواهید دست یابید.

میز تحریر پایه چوبی مدرن


رنگ میز تحریر

این عنصر دکوراسیون بخش قابل توجهی از فضا را به خود اختصاص می دهد و رنگ آن می تواند معادلات پالت رنگ را تغییر دهد. این عناصر جذاب از دیزاین اغلب در رنگ هایی خنثی همچون سفید، مشکی یا کرم ساخته می شوند و درنتیجه قدرت تطابق بالایی با انواع پالت های رنگ دارند و نیاز نیست نگران حفظ تعادل آن باشید. 

اگر از دوست داران سبک مینیمال هستید، رنگ سفید بهترین انتخاب برای شما است؛ رنگی که فضا را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهد. همچنین اگر از طرفداران سبک هایی همچون کلاسیک یا روستیک هستید، انواعی از آن که در رنگ های چوب طراحی و ساخته می شوند گزینه های منطقی تری برای تان خواهند بود. 

میز تحریر متحرک مدرن و ارزان

در مورد میز تحریر کودک با تنوع رنگ بالاتری روبه رو خواهید بود و متناسب با رنگ هایی که برای دیگر بخش ها و عناصر دیزاین انتخاب کرده اید، می توانید به انتخاب بپردازید. به این صورت که اگر از رنگ هایی قوی و برجسته برای دیوارها یا عناصر بزرگ دکوراسیون استفاده کرده اید، پس رنگی خنثی همان چیزی است که برای داشتن فضایی متعادل در اتاق کودک تان نیاز دارید. اما اگر اتاق پس زمینه ای خنثی دارد و می خواهید از میز یک نقطه ی کانونی بسازید، رنگ های قوی تری همچون زرد، صورتی یا آبی شما را به نتیجه ی دلخواهتان خواهند رساند.

میز تحریر کودک جدید​​​​​​​


میزان فضای ذخیره سازی ای میز تحریر

بله میز تحریر هم سهم قابل توجهی در ایجاد فضای ذخیره سازی برای ما دارد و انواعی از آن که کشوها و قفسه هایی در طراحی شان تعبیه شده اند، استفاده بهینه تری از فضا دارند. اگر میز انتخابی شما که از نظر جنس، ابعاد، سبک و رنگ مناسب اتاق شما است، فضای ذخیره سازی کافی در اختیار شما قرار نمی دهد جای نگرانی نیست چرا که انواعی از شلف ها به نام شلف های رومیزی برای همین مواقع طراحی شده اند تا این مشکل را برطرف سازند.


به پایان این مقاله از مجله پیت کت با بررسی نکات مهمی که قبل از خرید میز تحریر باید بدانید، رسیدیم. شما هم می توانید تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید.



کالکشن محبوب ترین میز تحریر های سال

حال که این مقاله را تا پایان مطالعه کردید، وقت آن است که به فکر خرید یک مدل میز تحریر شیک و ارزان هستید. به شما توصیه میکنیم که حتما به وب سایت بلج سر بزنید. شما می توانید در وب سایت بلج بهترین و جدیدترین انواع میز تحریر را با تنوع بالا مشاهده کنید
1

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
  • محمد
    03 مهر 00

    مطلب عالی بود خصوصا برای ما که کار تو خونه انجام میدیم داشتن یه میز تحریر خوب و مناسب واقعا نیاز اساسیه ممنون بابت مطالب و سایت خوبتون

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید