خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی جایگاه میز کنسول در دکوراسیون خانه های امروزی

جایگاه میز کنسول در دکوراسیون خانه های امروزی

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

میز کنسول یک دکوری شیک و لوکس است که کاربردهای بسیاری دارد. شما می توانید با استفاده از کنسول جدید علاوه بر زیباسازی به چیدمان و دکوراسیون بهتر دست پیدا کنید. همچنین شما می¬توانید از این میز زیبا و جادار برای هر بخشی از منزل که تمایل دارید استفاده کنید. 

در دکوراسیون های امروزی اندازه و ابعاد میز کنسول به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. شما می توانید از میز کنسول به تنهایی یا از آینه همراه آن نیز بهره بگیرید. 

قدمت‎ میز کنسول به اواخر قرن هفدهم و کشور فرانسه برمی‌گردد. این میز ابتدا به عنوان یکی از وسایل اتاق پذیرایی و سالن های بزرگ در کاخ‎ها و خانه‏‌های اشرافی استفاده می‏‌شد، اما در طول قرن ۱۸ توانست به دکوراسیون‎های امروزی نیز راه پیدا کند. طراحی دکوراسیون با میز کنسول زیاد سخت نیست چرا که آن‎ها به شدت همه‌کاره و تطبیق‌پذیر هستند.

انواع میز کنسول از نوع پایه دار و بدون پایه را در خانه های قدیمی حتما دیده اید. از میز کنسول برای گذاشتن اشیاء یا وسایل تزئیناتی استفاده می کردند. میز کنسول در دکوراسیون های امروزی یکی از اجزاء مبلمان  منزل محسوب می‌شود که به دکوراسیون خانه زیبای منحصربه فردی را می دهد.

عکس آینه کنسول فلزی طلایی مدرن و جدید با قیمت ارزان

انواع میز کنسول موجود در بازار 

میز کنسول چوبی یکی از کنسول‌هایی است که به خانه حس صمیمیت هدیه می‌کند. آینه و کنسول چوبی نسبت به چوبی بودن آن از قیمت پایینی بر خوردار است. در دکوراسیون های امروزی کنسول چوبی به شدت مورد توجه قرار گرفته‌است.

کنسول‌های برنزی به دلیل اینکه از ترکیب برنز یا سنگ و قاب آینه برنز ساخته می‌شوند بیشتر مورد توجه نو عروس ها قرار می‌گیرند.

میز کنسول استیل، از آن جایی که استیل منعکس کنده نور است، جلوه بسیار فوق العاده به دکوراسیون خانه می دهد و از آن جایی که استیل همیشه مورد توجه مخاطبان می باشد میز کنسول استیل بسیار کلاسیک می تواند نور را در خانه های کم نور تامین کند.

میز کنسول اسپرت و مدرن از کنسول های می باشد که امروزه برای راحتی در زندگی خود استفاده می کنیم به همین دلیل جایگاه مناسب آن در اتاق خواب و پذیرایی است. همین سادگی آن مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است.

میز کنسول کلاسیک مثل خود سبک کلاسیک سلطنتی و مجلل است نسبت میزهای کنسول دیگر از قیمت بالاتری برخودار است. میز کنسول کلاسیک بیشتر در فضاهای ورودی ساختمان‌، راهروها و اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع میز کنسول ها بیشتر از چوب با منبت کاری و خراطی استفاده می کنند با مبلمان استیل همخوانی بیشتری داشته باشد. 

عکس میز کنسول شیک و ساده

جایگاه میز کنسول در دکوراسیون منزل

همان طور که می‌دانید تزیین راهرو و ورودی خانه از مهم‌ترین قسمت‌های دکوراسیون است زیرا که ورودی منزل اولین تاثیر را روی مهمانان می‎گذارد. میز کنسول در ورودی خانه یک نقطه کانونی قوی ایجاد می‎کند و احساس خوبی را به مهمانان شما منتقل می‌نماید. 
میزی را برای ورودی خانه‌ انتخاب کنید که استایل خوبی داشته باشد. تزئین میز کنسول با آینه، آباژور و عکس‏‌های خانوادگی می‌تواند سبک شخصی و منحصربه فردی را بسازد و نقطه عالی را برای استقبال مهمانان فراهم نماید.

یکی دیگر از کاربردهای میز کنسول استفاده در دکوراسیون اتاق پذیرایی می باشد، اتاق پذیرایی به دلیل اینکه یکی از بهترین اتاق‌¬های خانه است که به‌ منظور پذیرایی از مهمان‌ها از آن استفاده می‌شود. از همین‌ رو طراحی و دکوراسیون داخلی آن بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.استفاده از میزهای کنسول کلاسیک یا استیل می‌تواند گزینه‌ ای بسیار مناسب برای طراحی این بخش به شمار بیاید، شما می‌توانید از یک میز پذیرایی کلاسیک در کنار یک میز کنسول کلاسیک بهره ببرید و جلوه‌ ای فوق‌ العاده را به اتاق پذیرایی خود منتقل کنید.

عکس کنسول شیک در اتاق پذیرایی مدرن

 از آنجایی‌ که دکوراسیون این بخش بسیار اهمیت دارد می‌توانید با درختچه‌های آپارتمانی یا آباژور‌های ایستاده آن را دیزاین کرده و از کنسول های چوبی یا بوفه‌های کلاسیک نیز بهره ببرید.

اتاق نشیمن یا اتاق راحتی یکی از فضاهای خانه است که دارای وسایل بسیار زیادی است. شما می توانید برای این اتاق از میزهای کنسول دیواری استفاده کنید. این میزها به دیوار متصل شده و ابزار و وسایل بسیار زیادی را درون خود جای میدهد.

چیدمان میز کنسول در دکوراسیون خانه

سعی کنید در چیدمان میز کنسول از ایجاد تقارن کمک بگیرید، میزهایی که دارای خطوط هماهنگ هستند گزینه مناسبی برای چیدمان تقارن هستند و استفاده از مجسمه‌‌های هنری طلایی رنگ می‌تواند فضای چشمگیری را به محیط منزل یا محیط کاری شما بدهد، حتی استفاده از تابلوهای دیواری و نقوش روی آن‌ها می‌تواند به شما کمک کرده و ترکیبی بسیار زیبا و مناسب را برای شما بوجود بیاورد.

برای ایجاد دکوراسیون های امروزی لازم است که شما از چشمان خود کمک گرفته و تناسبی بین اشکال و رنگ‌های آن که بر روی میز وجود دارد را مشاهده کرده و اشکالات آن را برطرف کنید. ایجاد تقارن همیشه احساس بسیار خوشایندی را برای شما و بینندگان القا می‌کند، برای همین اگر شما از سبک های اسپرت یا کلاسیک استفاده می‌کنید ایجاد تقارن می‌تواند به محیط منزل یا محیط کاری شما فضایی بسیار مناسب را ببخشد.

چیدمان میز کنسول در دکوراسیون خانه​​​​​​​

استفاده از سبک قرون وسطایی برای کسانی که از میزها و آینه¬های سلطنتی استفاده می‌کنند، تأثیری بسیار وصف نشدنی در پی خواهد داشت و ابهت بسیار زیادی را به محیط خانه القا می کند، ترکیب این دو سبک در کنار هم معجزه‌¬ای بسیار زیبا ایجاد کرده و در کنار رنگ‌ هایی که باعث افزایش جذابیت خواهدشد باعث می‌شود که زیبایی محیط چندین برابر شده باتوجه به دکوراسیون منزل خود می‌توانید به دنبال ترکیب رنگ‌¬های جذاب‌تر باشید و جذابیت محیط خود را افزایش دهید.

این سبک دارای ابهت خاصی است که می تواند شما را در دنیای سلطنتی و پر ابهت اشراف زادگان برده و حسی خاص را به همراه داشته باشد. استفاده از این سبک برای منازلی که دارای دکوراسیون داخلی سلطنتی هستند بسیار توصیه می شود.

ارتفاع میز کنسول از زمین و نسبت آن با مبلمان و فضای اطراف آن بخصوص در پذیرایی اهمیت زیادی دارد. معمولا برای فضاهای بسته‌تر و با عرض کم میز کنسول‌های باریکتر و با رنگ روشنتر و همچنین آینه بزرگ توصیه می‌شود، چرا که به بزرگتر نشان دادن محیط کمک می‌کند.

میز کنسول دردکوراسیون امروزی نقش بسزایی دارد در دکوراسیون امروزی برای کمبود نور ساختمان از میز کنسول استیل درفضای خانه استفاده می گردد در ساختمان های کوچک بیشتر از میزکنسول های باریک در دکوراسیون استفاده می شود بهتراست برای چیدمان میز کنسول در دکوراسیون از تقارن استفاده کنیم. از این که تا پایان این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید