خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی آشنایی با انواع کتابخانه خانگی + معرفی برترین مراکز خرید آنلاین

آشنایی با انواع کتابخانه خانگی + معرفی برترین مراکز خرید آنلاین

زمان مطالعه : 

13 دقیقه

من معتقدم که با خواندن یک کتاب خوب، اتفاقات خارق العاده ای رخ می دهند. این اتفاقات خارق العاده با اضافه کردن یک کتابخانه خانگی خوب به دکوراسیون منزل شما نیز رخ خواهند داد. 

از طرفی اگر می خواهید ساعات مطالعه خود یا دیگر اعضای خانواده را افزایش دهید، یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما اضافه کردن یک کتابخانه خانگی جذاب به دیزاین اتاق نشیمن یا اتاق خواب خواهد بود و از طرف دیگر وجود این عنصر کاربردی و زیبا جلوه ای منحصربه فرد و دلنشین به دکوراسیون می بخشد و درنتیجه حس و حال بهتری را برای شما به ارمغان می آورد. اما انواع کتابخانه خانگی و برترین مراکز خرید آنلاین آن کدام اند؟ برای دریافت پاسخ این سوال ها در ادامه با ما در مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت همراه باشید.


یک بهشت واقعی برای دوست داران کتاب 

معرفی انواع کتابخانه خانگی را با محبوب ترین و رویایی ترین نوع آن شروع می کنیم که گزینه ای مناسب برای افرادی است که با کمبود جا روبه رو نیستند و درنتیجه می توانند یکی از دیوارهای اتاق خواب یا اتاق پذیرایی خود را به کتابخانه خانگی خود اختصاص دهند تا هم دسترسی به انواع کتاب ها راحت تر شود و هم از آن به عنوان یک عنصر دکوری متفاوت در دکوراسیون منزل استفاده کنند. 


کتاب خانه هایی با شکل های متفاوت

وقتی اسم کتابخانه خانگی را می شنویم، اغلب به یاد کتابخانه هایی به شکل مربع یا مستطیل می افتیم اما این عناصر جذاب در شکل های مختلف همچون دایره، درخت، کشتی و ... در دسترس اند. این شکل از آنها اغلب برای اتاق خواب کودکان و نوجوانان یا بخش های دیگری از منزل همچون راهروها مورد استفاده قرار می گیرند تا هم به عنوان عنصری دکوری، دیزاین آن قسمت را ارتقا بخشند و هم فضایی مناسب و کاربردی برای نگهداری از کتاب های تان  فراهم آورند.

عکس کتابخانه خانگی درختی شیک و مدرن


کتابخانه خانگی چندکاره

اگر فضای کوچکی در منزلتان اختیار دارید، اصل اولی که در طراحی دکوراسیون آن نیاز است مورد توجه قرار دهید، استفاده بهینه از فضای در دسترس است. در این راستا کتابخانه خانگی چندکاره پیشنهاد ما به شما برای داشتن بیشترین استفاده ممکن از فضا است. در طراحی این کتابخانه ها معمولا کشوها و قفسه های مختلفی برای قرار دادن کتاب و عناصر دیگری همچون قاب عکس و گلدان تعبیه شده اند. همچنین برخی از آنها محلی برای نشستن و درایورهایی برای قرار دادن وسایلی همچون لباس و کفش دارند

بیشتر بخوانید: معرفی 26 مدل جدید کتابخانه های خانگی مخصوص خانه های کوچک 


مدل کتابخانه کلاسیک

اگر از سبک کلاسیک یا دیگر انواع مشابه آن برای منزل خود استفاده کرده اید، پس برای حفظ انسجام دیزاین آن نیازمند یک کتابخانه خانگی کلاسیک نیز خواهید بود. کتابخانه های کلاسیک انواع مختلفی دارند؛ برخی تنها شامل قفسه های کتاب اند و برخی دیگر در بخش پایینی خود کشو یا طبقه هایی هم دارند و از چوب ساخته شده اند تا شکوه خاصی به فضا ببخشند.

مدل کتابخانه کلاسیک


کتابخانه خانگی مدرن

رعایت اصل انسجام و هماهنگی عناصر مختلف با سبک دکوراسیون موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. همانطور که برای فضایی با دکوراسیون کلاسیک نیاز است از کتابخانه خانگی با طراحی کلاسیک استفاده کنید، برای منزلی با دکوراسیونی با سبکی همچون مدرن یا مینیمال بهتر است از کتابخانه خانگی مدرن استفاده کنید که  در طرح، اندازه و رنگ های متنوع موجود اند.


کتابخانه های مکعبی

این نوع از کتابخانه ها در مقایسه با دیگر انواع قفسه ای، محبوبیت بیشتری در بین کودکان دارند و دلیل آن هم به طراحی جالب آنها برمی گردد. همانطور که از اسم آنها مشخص است، این کتابخانه ها از اتصال مکعب ها یا باکس هایی به یکدیگر ساخته می شوند که می توانند هم اندازه یا دارای ابعاد متفاوت باشند. یکی دیگر از دلایل جذابیت آن به رنگ بندی مختلف آن بر می گردد که از آن عنصری سازگار با اتاق هایی با پالت های رنگ مختلف می سازد.


کتابخانه خانگی کوچک کنار مبلی

بسیاری از ما عادت به مطالعه در اتاق نشیمن، پذیرایی یا اتاق خواب درحالیکه روی کاناپه نشسته ایم، داریم. در این مواقع وجود یک کتابخانه خانگی کوچک کنار مبلی همان عنصر دکوراسیون است که برای تکمیل این حس و حال نیاز داریم تا هم دسترسی راحتی به مجلات یا کتاب های مورد نظرمان داشته باشیم و بتوانیم ساعت ها بی وفقه به مطالعه بپردازیم. 


کتابخانه خانگی دیواری

ایده ای دیگر برای فضاهای کوچک. اینکه اتاق خواب یا پذیرایی کوچکی در اختیار دارید به این معنی نیست که نمی توانید یک کتابخانه خانگی مدرن به دیزاین آن اضافه کنید. برای استفاده بهینه از فضای در دسترس، طراحان داخلی توصیه می کنند به جای تمرکز بر فضای افقی، از فضای عمودی استفاده ی بیشتری ببرید. این یعنی به جای استفاده از کتابخانه های خانگی ای که بخشی از کف اتاق را به خود اختصاص می دهد، از یک کتابخانه خانگی دیواری استفاده کنید. این نوع از کتابخانه های خانگی در اندازه ها ، طرح و رنگ های مختلف متناسب با طیف وسیعی از دکوراسیون ها و اتاق افرادی در سنین مختلف عرضه می شوند.

کتابخانه خانگی دیواری


کتابخانه خانگی متحرک

احتمالا قرار نیست کتابخانه خانگی ما همیشه در یک موقعیت ثابت باشد و حتی اگر از عواملی همچون تغییر محل زندگی چشم پوشی کنیم همچنان برای آپدیت دکوراسیون، یکی از گزینه های پیش روی ما تغییر محل قرار گرفتن این عنصر کاربردی است و در این مواقع داشتن یک کتابخانه خانگی متحرک می تواند کمک زیادی به ما کند. کتابخانه ی خانگی ای که قفسه های آن قابل انطباق با فضاهای مختلف متناسب با نیاز ما است و با تغییر طرح آن، حس و حال اضافه شدن یک عنصر جدید را برای دیزاین خود به ارمغان می آوریم.


کتابخانه خانگی پارتیشنی

یکی از حرفه ای ترین روش های تقسیم بندی فضاهای مختلف منزل، استفاده از عناصری از دکوراسیون برای این کار است. با حذف دیوار و جایگزین کردن یکی از وسایل دیزاین کمک زیادی به تسهیل جریان انرژی در فضای منزل می کنید و استفاده ی بهینه تری نیز از آن خواهید داشت. یکی از جذاب ترین گزینه ها برای این کار، کتابخانه خانگی پارتیشنی است. عنصری مدرن و منحصربه فرد که می تواند در اتاق پذیرایی شما قرار بگیرد و آن را به دو بخش تقسیم کند.

کتابخانه خانگی پارتیشنی​​​​​​​


کتابخانه خانگی ایستاده متحرک

کتابخانه خانگی ایستاده متحرک کارکرد تقسیم بندی فضا را دارد و در عین حال با چرخ هایی که دارد، جابجایی آن را برای شما بسیار ساده کرده است. اگر از جمله افرادی هستید که کتابخانه ی خانگی خود را مرتب جابه جا می کنند، این نوع مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود.


کتابخانه خانگی فانتزی

قطعا قبل از خرید هر یک از عناصر دیزاین، علاوه بر کاربردی بودن به جلوه ای که به دیزاین می بخشد نیز توجه می کنیم، چه بسا که حالت دوم در اولویت قرار می گیرد و کتابخانه خانگی نیز از این موضوع مستثنی نیست. اگر تعداد کتاب هایی که برای آن به دنبال کتابخانه هستید، زیاد نیست پس می توانید تاکید بیشتری بر زیبایی ظاهری و جلوه ی متفاوت آن داشته باشید. کتابخانه خانگی فانتزی همان گزینه ای است که با شرایط گفته شده، به دنبال آن هستید. عنصری که در کنار نگهداری از کتاب های شما با طراحی مدرن خود جلوه ای جذاب به اتاق تان می بخشد.

کتابخانه خانگی فانتزی


کتابخانه خانگی درب دار

حریم خصوصی در مورد کتاب هایی که مطالعه می کنیم هم معنی پیدا می کنند. این یعنی بخواهیم برخی از کتاب هایمان را در فضایی دردار قرار دهیم و نه در معرض نمایش و البته با اینکار احتمال آسیب دیدن آنها را نیز به حداقل برسانیم خصوصا اگر کتابخانه خانگی مان در دسترس کودکان نیز هست. کتابخانه خانگی درب دار، کتابخانه ای مدرن و زیبا است که به خوبی به این نیاز شما پاسخ می دهد. این کتابخانه هم قفسه هایی باز برای قراردادن کتاب و یا عناصر مختلفی همچون انواع وسایل دکوری دارد و هم قسمتی دردار که فضایی جمع و جور برای کتاب ها را در اختیارتان می گذارد.

کتابخانه خانگی درب دار


کتابخانه خانگی ساده

اگر شما هم به دنبال پیچیدگی بخشیدن به دیزاین منزل از طریق رعایت اصل سادگی هستید، کتابخانه خانگی ساده را از دست ندهید. کتابخانه ای مینیمال که در عین سادگی، بسیار کاربردی و جذاب است و همچنین استفاده ای بهینه از فضا دارد. اگر دکوراسیونی مدرن یا مینیمال را می پسندید،  این نوع کتابخانه مکمل خوبی برای دکوراسیون اتاق خواب، کار یا پذیرایی شما خواهد بود.

کتابخانه خانگی ساده

تا به این بخش از مقاله به بررسی انواع کتابخانه های خانگی پرداختیم. با توجه به اینکه طرفداران خرید آنلاین هرروزه در حال افزایش است، در ادامه قصد داریم به معرفی سه فروشگاه آنلاین برتر در زمینه ی فروش کتابخانه خانگی بپردازیم که شما می توانید با خیال راحت به خرید از آنها بپردازید. با ما همراه باشید.


فروشگاه اینترنتی بلج

کار خود را با معرفی فروشگاه اینترنتی بلج شروع می کنیم چرا که تمام انواع کتابخانه های خانگی بررسی شده را در این فروشگاه پیدا خواهید کرد و اگر هم طرح مورد نظر خود را پیدا نکردید با توجه به قابلیت امکان ساخت اختصاصی طرح های مورد نظر شما که بلج در اختیارتان قرار می دهد، در مدت کوتاهی کتابخانه مورد نظرتان را با بیشترین کیفیت ممکن تحویل خواهید گرفت. 

بلج برخلاف بیشتر فروشگاه های آنلاین پلتفرمی که بین شما و تولیدکننده ارتباط برقرار کند نیست، بلکه خود یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های وسایل دکوراسیون با سه دهه سابقه است و این امکان را برای شما فراهم می کند تا بدون واسطه از تولیدکننده خرید کنید و در نتیجه با قیمت های منطقی تری مواجه می شوید. بلج همچنین امکان خرید اقساطی با سقف نامحدود و بدون نیاز به چک و ضامن، امکان مشاهده ی سه بعدی محصولات و دریافت مشاوره آنلاین در زمینه ی خرید محصولات مختلف را درکنار تخفیف های شگفت انگیزش برای شما فراهم می کند.


فروشگاه اینترنتی خوگر

فروشگاه خوگر، پلتفرمی برای ایجاد ارتباط بین تولیدکننده های مختلف تولید وسایل دکوراسیون و خریداران است که از سال 1394 آغاز به کار کرده و در حال حاضر با بیش از 400 تولیدکننده حوزه دکوراسیون همکاری دارد. اگربرای خرید کتابخانه خانگی به دنبال فروشگاه آنلاینی هستید که حق انتخاب بالایی برای شما فراهم کند، خوگر یکی از گزینه های پیش روی شما خواهد بود. این فروشگاه آنلاین همچنین امکان ارسال رایگان، پشتیبانی تلفنی و  خرید اقساطی را برای مشتریانش فراهم می کند.


فروشگاه اینترنتی فوبورو

فوبورو نیز همچون خوگر، بستری برای دسترسی راحت تر خریداران به تولیدکننده ها فراهم کرده و با شعار "بهترین کیفیت، بهترین خدمات و بهترین قیمت" از سال 1394 مشغول به فعالیت است. باوجود سابقه کم، در پنج سال گذشته توانسته عملکرد رضایت بخشی از خود ارائه دهد و رضایت مشتریان را جلب کند. برای خرید کتابخانه خانگی می توانید از تنوع بالای محصولات آن و همچنین ارائه ی مشاوره قبل خرید بهره مند شوید. 


در این مقاله در کنار شما به بررسی انواع کتابخانه خانگی و معرفی سه فروشگاه برتر در زمینه ی فروش این عنصر جذاب از دکوراسیون پرداختیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما هم می توانید تجربه های خود را از خرید کتابخانه خانگی در ادامه ی این مقاله با ما و دیگر خوانندگان مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید