خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه نحوۀ قفسه‌بندی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

نحوۀ قفسه‌بندی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

زمان مطالعه : 

4 دقیقه دقیقه

در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه، قفسه‌ها و شلف‌ها نقش حیاتی به عهده می‌گیرند؛ محدودۀ انبارها و شیوۀ حفظ، ذخیره و نگهداری مواد غذایی تر و خشک، همه و همه اهمیت زیادی دارند.


بیشتر پیشنهاداتی که من برای شما در این مقاله مطرح می‌کنم، مخصوص دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌های کوچک است، اما در طراحی داخلی آشپزخانه‌های بزرگ هم از این موارد می‌توان استفاده کرد. همۀ سعی ما در این مقاله و سایر مقاله‌های دکوراسیون داخلی آشپزخانه، راحت کردن کار در آشپزخانه و رسیدن به یک چیدمان زیبا و در عین حال کاربردی است.



یک قفسه یا شلف در بالای اجاق‌گاز استفاده کنید

بعضی از مواد خوراکی هستند که شما هر روز با آنها سروکار دارید و باید دم دست باشند؛ مثلا ادویه‌ها و مواد غذایی که مصرف زیادی دارند. اگر دکوراسیون داخلی آشپزخانه و چیدمان شما به گونه‌ای باشد که این مواد با اجاق گاز فاصله زیادی داشته باشند، باعث می‌شود دائما آشپزخانه نامرتب به نظر برسد و علاوه بر این، کار شما هم بیشتر شود؛ چرا که مدام باید در حال جابه جا کردن این مواد باشید. پیشنهاد ما به شما این است که از یک شلف یا قفسۀ زیبا در بالای اجاق گاز خود استفاده کنید و تمام این مواد ضروری را در این قفسه قرار دهید.  علاوه براین می‌توانید از یک یا دو نور نقطه‌ای هم در این قسمت تعبیه کنید که نور مورد نیاز شما را هنگام غذا پختن تامین کند.



قفسه‌بندی داخل کابینت‌ها، معجزۀ دیزاین آشپزخانه‌ کوچک

قفسه‌بندی داخل کابینت‌ها، معجزۀ دیزاین آشپزخانه‌ کوچک

از آنجایی که در آشپزخانه‌ها معمولا اقلام ریز و درشت زیادی وجود دارد، دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک، اهمیت زیادی دارد، چرا که به شدت در معرض خطر آشفتگی و در هم ریختگی است. برای آشپزخانه کوچک مهم‌ترین پیشنهاد من به شما قفسه‌بندی در داخل خود کابینت‌هاست. با این روش هم دسترسی شما به مواد خوراکی و غیر خوراکی راحت‌تر می‌شود و لازم نیست برای پیدا کردن یک چیز کوچک تمام کابینت را بیرون بریزید و هم فضای شما شلوغ و درهم نمی‌شود.

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک یکی از کلیدی‌ترین نکات، بیرون بردن اشیای اضافه از آشپزخانه است. سرویس‌ها و ظروفی که فقط مختص مهمان‌ها هستند و خودتان به ندرت از آن استفاده می‌کنید را به یک دکور در نشیمن یا پذیرایی منتقل کنید و ضروری‌ترین چیزها را در آشپزخانه نگه‌داری کنید.

اگر آشپزخانۀ شما فضای مناسب برای اینکار دارد، می‌توانید از یک قفسۀ چرخدار در یک گوشۀ آشپزخانه استفاده کنید. اینکار هم به چیدمان فضای شما تنوع خوبی می‌دهد و هم کار را برای شما بسیار راحت‌تر می‌کند، چراکه جابه‌جا شدن آن فوق‌العاده راحت است و دسترسی شما به مواد مورد نیاز را راحت تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: گام به گام تا نورپردازی اصولی آشپزخانه 

در مجموع باید بگویم که هنگام انتخاب اجزای دکوراسیون داخلی آشپزخانه فقط و فقط زیبایی را مدنظر قرار ندهید، در آشپزخانه کاربردی بودن از زیبایی به مراتب مهم‌تر است. مدام به این فکر کنید که کدام طراحی و چیدمان کار را برای شما راحت‌تر می‌کند و دسترسی‌هایتان راحت‌تر می‌شود.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید