خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

کمد دیواری یکی از مینیمال ترین ایده ها برای داشتن استفاده ای بهینه از فضای اتاق خواب است که می تواند جلوه ای متفاوت به دکوراسیون آن ببخشد. 

اما گاهی نوع چیدمان وسایل مختلف در این کمدها خود تبدیل به چالش می شود و در پایان با جلوه ای آشفته روبه رو می شویم. اگر شما هم با این مشکل روبه رو هستید، در ادامه با معرفی ایده هایی کاربردی برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب با ما همراه باشید. 


انتخاب کمد دیواری 

اجازه دهید قبل از پرداختن به ایده هایی برای طراحی داخل کمد دیواری، به بررسی نکاتی بپردازیم که قبل از انتخاب کمد دیواری نیاز است مدنظر قرار دهیم. مسلما اولین فاکتور میزان نیازی است که به فضای ذخیره سازی دارید. مورد بعدی نوع این فضای ذخیره سازی متناسب با نوع لباس ها و دیگر وسایل اتاق خواب تان است؛ آیا بیشتر نیازمند فضای ذخیره سازی عمودی برای آویزان کردن لباس های تان هستید یا باکس های کوچک چیزی است که بیشتر به آن نیاز دارید؟

و اما در مورد جنس آن، دو گزینه ی اصلی چوب و ام دی اف پیش روی شما است. هردوی این ها استحکام و ماندگاری بالایی دارند. ام دی اف تنوع طرح و رنگ بالاتر و قیمت مناسب تری برای تان به ارمغان می آورد و چوب جلوه کلاسیک اش را با هزینه بیشتری به دکوراسیون اتاق خواب تان هدیه می دهد. 


طراحی داخل کمد دیواری کوچک

اگر قصد طراحی داخل کمد دیواری کوچکی را دارید، اولین پیشنهاد ما به شما اضافه کردن فضاهای ذخیره سازی طبقه بندی شده به آن است. در اغلب کمدهای دیواری شاهد حضور فضاهایی هستیم که می توان از آنها استفاده بیشتری داشت. از فضای ذخیره سازی ای که در قسمت بالای آن کشوها و در قسمت پایین آن باکس هایی وجود دارد، کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: 8 ایده حرفه ای برای فرار از کمبود فضا در اتاق خواب 

طراحی داخل کمد دیواری
طراحی داخل کمد دیواری درب لولایی

برای طراحی داخل کمد دیواری درب لولایی، از فضای خوبی که درب آن برای تان فراهم می کند غافل نشوید. انواع فضاهای ذخیره سازی پارچه ای برای قرار دادن وسایل کوچک تان را می توانید روی آنها نصب کنید. برای اینکه این باکس های پارچه ای جلوه ای شلوغ به کمد دیواری تان نبخشند، وسایل را بر اساس رنگ شان درون بخش های مختلف قرار دهید. 


طراحی داخل کمد دیواری از نوع شلف باز

اگر بخشی از کمد دیواری اتاق خواب تان به شلف های باز اختصاص پیدا کرده است، لباس ها آخرین گزینه ای اند که پیشنهاد می کنیم در این شلف ها قرار دهید. بله کفش ها و کیف های شما بهترین گزینه ها برای قرار دادن در این شلف ها اند. در صورت امکان آنها را بر اساس رنگ و از روشن به تیره یا برعکس بچینید تا پالت رنگ اتاق خواب تان ارتقا پیدا کند. 

طراحی داخل کمد دیواری
عنصری برجسته در طراحی داخل کمد دیواری

همه ما یک لباس، کیف یا کفش داریم که برای مان عزیزتر از بقیه ی وسایل مان در طراحی داخل کمد دیواری است. در اینجا می توانید همچون ویترین فروشگاه های لباس عمل کنید و این به عنوان مثال لباس خاص را در بخشی از کمد دیواری بصورت تکی قرار دهید، بخشی که حضور این لباس در کمد لباس تان را برجسته می کند. 


طراحی داخل کمد دیواری از نوع مونوکروماتیک

یکی از هیجان انگیزترین و لوکس ترین شیوه های چیدن وسایل در طراحی داخل کمد دیواری کمک گرفتن از سبک مونوکروماتیک است. در این سبک هر یک از بخش های کمد دیواری تان را به وسایلی از طیف های مختلف یک رنگ اختصاص می دهیم. اگر برای پالت رنگ خود هم از این سبک استفاده کرده باشید، تاثیر آن بیشتر خواهد شد و دکوراسیونی منحصر به فرد خواهید داشت. 


طراحی داخل کمد دیواری بر اساس کاربرد

بسیاری از وسایل از جمله لباس ها یا کیف های ما هستند که مورد علاقه ی ویژه ما اند اما تا فصلی که بتوانیم از آنها استفاده کنیم، چندین ماه فاصله داریم. نظرتان چیست با قرار دادن این موارد در بالای کمد دیواری، زمان کمتری صرف پیدا کردن لباس های مورد نیازمان کنیم و از طرف دیگر وسایلی که مرتب از آنها استفاده می کنیم  در دسترس تر باشند؟

طراحی داخل کمد دیواری​​​​​​​
طراحی داخل کمد دیواری درب ریلی

کمدهای درب لیلی مناسب ترین انتخاب برای اتاق خواب های کوچک اند چرا که بهینه ترین استفاده ی ممکن را از فضای در دسترس دارند. این کمدها اغلب فضاهای هوشمندانه ای برای وسایل مختلف تان در اختیارتان قرار می دهند و شما را از اضافه کردن باکس و کشوی جانبی بی نیاز می کنند. اما در صورت نیاز می توانید باکس هایی حصیری با جلوه ی روستیک که روی هم قرار گیرند به بخش عمودی خالی آن اضافه کنید. 

اگر قصد خرید کمد درب ریلی دارید، توصیه می کنیم مطلبی را که در این مورد با عنوان راهنمای خرید کمد لباس درب ریلی برای استفاده بهینه از فضای اتاق خواب نوشته ایم، از دست ندهید.

 
طراحی داخل کمد دیواری برای وسایل تزیینی کوچک

برای موارد کوچکی همچون عناصر تزئینی تان، روی در کمد دیواری تان آویزها یا گیره هایی کوچک نصب کنید که این موارد را از آن آویزان کنید. با این کار هم پیدا کردن آنها راحت خواهد بود و هم از آنها به عنوان عنصر دکوری استفاده کرده اید. 

سخن پایانی؛ از اینکه تا پایان این مقاله از مجله تخصصی پیت کت با بررسی طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب با ما همراه بودید، از شما متشکریم. خوشحال می شویم شما هم نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان این مجله به اشتراک بگذارید.

سفارش ساخت طرح دلخواه کمد دیواری

حال که با هم درباره نکات مهم خرید کمد دیواری برای اتاق خواب صحبت کردیم، وقت آن رسیده است که به سراغ طراحی مدل دلخواه خود بروید. به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید کمد دیواری سفارشی حتما سری به سایت بلج بزنید تا با بهترین قیمت و حتی به صورت اقساطی خرید کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید