خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی

طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

در طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی، بیشتر طراحی براساس رنگ است. معمولاً از رنگ های طلایی، بژ و قهوه ای  در چیدمان دکوراسیون استفاده می‌کنند. از رنگ های آبی آسمانی،سبز روشن و سبز فسفری به عنوان رنگ های مکمل در دکوراسیون به سبک فرانسوی استفاده می‌شود. در طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی، سادگی با همراه نور پردازی منظره شگف انگیزی را ایجاد می‌کند.

اشیا زینتی و مجسمه ها در طراحی این اتاق ها به گونه ای است که گویا از طبیعت الهام گرفته است. در طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی از کف پوش‌های؛ سنگ گرانیتی، سرامیک براق، لمینت و پارکت به رنگ روشن استفاده می‌شود. رنگ های روشن در بزرگ جلو کردن فضا موثر هستند.

در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب نباید انباشتگی وسایل نمایان باشد چون بزرگ به نظر رسیدن فضا در الویت های اصلی سبک فرانسوی است. انباشتگی وسایل فضای پر آرامش را از افراد خواهد گرفت.  فضا را هم کوچک تر نشان می‌دهد.

در طراحی دیوارها، برای رمانتیک به نظر رسیدن فضا از رنگ های مات یا نیمه مات استفاده می شود در صورت استفاده از کاغذ دیواری انتخاب تصویر های سنتی و مدرن معماری فرانسه که آمیخته با نقش و نگار هستند، استفاده می‌شود.

طراحی اتاق خواب با دکوراسیون فرانسوی

در دکوراسیون اتاق خواب به سبک فرانسوی نور با استفاده از آباژور های بزرگ چوبی، به کمک لامپ های استوانه ای رو میزی و لوسترهای دیوار کوب با نور ملایم تامین می‌شود تا در هنگام استراحت یک صحنه رومانتیک و عاشقانه را بخصوص برای زوجین ایجاد کند.

چگونه یک اتاق خواب را تزیین کنیم؟ 

 اتاق خواب را می‌توان به هر سبکی تزیین کرد در صورتیکه طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی کاملاً شیک و بی نظیر است. 
در هر اتاق خوابی از ارکان اصلی که آرامش را برای افراد فراهم می‌کند تخت خواب و لوازم جانبی آن است.  معمولاً یک تخت خواب پارچه ای با تاج بلند است که می‌تواند یک سایبان شیک از پارچه های شفاف، تزئین شده با گلدوزی طلایی، توری و حاشیه دار، متکا و پتو، روکش های زیبا  گلدوزی یا روبان دوزی شده داشته باشد. رنگ روکش ها با پرده و متکاها هارمونی داشته و رنگ انتخابی برای ست طراحی اتاق خواب بستگی به سلیقه افراد دارد. اکثراً از رنگ های روشن و ملایم استفاده می‌کنند.

عکس تخت خواب لمسه پارچه ای در اتاق خواب فرانسوی ​​​​​​​

میزهای کنار تخت برای نگهداری از وسایل و لامپ های استوانه ای (برای نور پردازی اتاق) است. این میز ها اگر به صورت کشویی  باشند قطعاً وسایلی ضروری را می‌توان در داخل آنها قرار داد. اتاق خواب را با نور کم و ملایم نور پردازی می کنندتا یک مکان کاملا رومانتیک و پرآرامش برای خواب افراد باشد. به شما توصیه می کنیم برای حفظ هارمونی در اتاق خواب فرانسوی حتما یک سرویس خواب لمسه که پارچه دار باشد استفاده کنید تا اجزای آن کاملا هارمونیک باشد

چیدمان دکوراسیون اتاق خواب فرانسوی

سقف اتاق خواب را می‌توان به کمک آسمان مجازی طراحی و تزیین کرد که فضای زیبایی را برای افراد تداعی سازد.

در اتاق خواب می‌توان از کمد های هم رنگ با تخت یا پرده، برای نگه داری لباس خواب و سایر وسایل ضروری استفاده کرد.
یک ترکیب رنگی با تناژ ملایم و هماهنگ بین ارکان اصلی خواب و وسایل داخل اتاق یک دکوراسیون چشم نوازی را ایجاد می کند.
 در طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی از اشیا تزیین شده با ربان، توری و مهره بسیار استفاده می‌شود. این اشیا و لوازم جانبی مانند آبازورهای که این گونه تزینات شده اند جلب توجه می‌کنند. 

در طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی پرده یا پوشاننده پنجره  وگاهی استری زیر آنها با رو بالشتی یا ملاحفه روی تخت از لحاظ رنگی ست هستند. از فرش و قالیجه های که با ست رنگی هماهنگ است  به عنوان کف پوش استفاده می‌شود.

استفاده از رنگهای روشن و ملایم، ست کردن  وسایل با هم، علاوه بر بزرگ نشان دادن فضا یک حس آرامشی بخشی ایجاد می‌کنند. در اتاق خواب از لوسترهای پر نور استفاده نمی‌کنند. نور اتاق خواب باید کم و مناسب خواب باشد. استفاده از گل و گیاد در روحیه افراد و زیبایی اتاق خواب می‌افزاید.

رعایت این نکات کوچک در زیبایی و منحصر به فرد بودن اتاق خواب موثر است.  شما با رعایت این نکات حتما یک اتاق خواب ایده آل و رویایی خواهید داشت. 

انواع  طرحی اتاق خواب به سبک فرانسوی

سبک فرانسوی  ترکیبی از کلاسیک و مدرن است. این شما هستید که سبک مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید.

1. سبک کلاسیک 

در این سبک تجملات به شکل بسیار زیاد و در ابعادی وسیع خودنمایی می‌کنند. بیشتر از رنگ های لوکس طلایی، ‌قرمز،آبی، سرمه ای و سبز در وسایل تزینی و پر زرق و برق استفاده می‌شود. در این سبک از گل و گیاه و آینه، وسایل چوبی مانند تخت و کمد با لبه های دلبرانه استفاده می‌شود. در معماری در و دیوار از رنگ های روشن سفید و بژدر ترکیب با رنگ طلایی برای بزرگ به نظر رسیدن فضا استفاده می شود. سبک های کلاسیک در عین زیبایی، فاخری و لاکچری بودن هزینه های سنگینی را نیز به همراه دارند. 

2. سبک مدرن 

سادگی بیستر ملاک است. این که شما بتوانید در فضای کم بهترین معماری و سبک را پیاده سازی کنید. رنگ پارچه های مبلمان اتاق خواب ها به سبک مدرن سفید، مشکی، قهوه ای تیره یا روشن است. تاج تختخواب هم مانند سایر مدل های مدرن، به شکل ساده با خطوط صاف و مستقیم طراحی شده است. دیوارها به رنگ صورتی روشن و زرشکی تزئین شده و استفاده از رنگ صورتی روشن و بنفش یاسی در ترکیب سبز و نقره ای در سبک مدرن بسیار معمول است. در حالی که پوشش کف از متریال های متنوع و در عین حال منحصر به فرد است.

انواع  طرحی اتاق خواب به سبک فرانسوی

در طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی باید به رنگ های ملایم و استفاده از وسایل تزینی چوبی خراطی شده اهمیت داد. درتزیین دکوراسیون به سبک فرانسوی تنطیم نور جهت بزرگ نشون دادن اتاق حائز اهمیت است.  قرار گیری تنها وسایل و لوازم خواب در اتاق مد نظر نیست نحوی چیدمان آنان که یک فضای کاملاً بزرگ و رومانتیک و عاشقانه را بخصوص برای زوج های جوان تداعی کند مهم است. در ضمن از گل و گیاه طبیعی و مصنوعی جهت الهام گرفتن از طبیعت استفاده  می‌شود.

شما می توانید برای خرید تخت های دونفره ویک نفره به سبک سنتی و مدرن از سایت بلج با آدرس اینترنتی www.bolej.ir دیدن فرمایید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید